Beantwoord

Wegvallende verbinding

  • 24 October 2020
  • 70 reacties
  • 1779 keer bekeken

Reputatie 2

Dag allemaal,

Ik heb sinds een paar weken een nieuw abonnement bij KPN en heb ook een nieuwe modem gekregen. Helaas valt deze per dag meerdere keren uit zonder enige aanleiding en zit ik dus zonder internet. Wat zou hier een reden van kunnen zijn en, nog belangrijker, hoe los ik dit op?

 

Modem model: KPN Box 12

Type abonnement: Hussel Internet 100 Mbit/s

Acties ondernomen: 

  • Meerdere keren opnieuw geïnstalleerd 
  • WiFi hulp uitgevoerd

Alvast bedankt!

Groeten Timo

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 29 October 2020, 18:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

70 reacties

Hoi @TimoT . Dat is niet okay.

Valt alles weg of alleen de draadloze verbinding? Zie je het modem even uitvallen?

Kun je, als dit het geval is, je box 12 een harde reset geven? (10 seconden met een paperclip in het reset gaatje)

Helaas heb ik hetzelfde probleem

Hoi @TimoT . Dat is niet okay.

Valt alles weg of alleen de draadloze verbinding? Zie je het modem even uitvallen?

Kun je, als dit het geval is, je box 12 een harde reset geven? (10 seconden met een paperclip in het reset gaatje)

Ik heb precies hetzelfde probleem. Al het internet valt opeens weg, ook van de tv die via kabel is aangesloten. Erg onhandig met online thuis moeten werken want ik wordt mijn meetings daardoor uitgegooid.

Reset werkte bij mij niet...

Hoi @lona1102 . Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Hoi @lona1102 . Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? mcdvoice

Blij met een antwoord? Geef een like! Is een bericht het beste antwoord op je vraag? Markeer het dan als oplossing.

Ik ben je even kwijt, @PlasticAssassin . Wat bedoel je precies?

Reputatie 2

Beste Erwin,

Dankjewel voor je reactie.

Ik heb mijn modem via een harde reset gegeven alleen nu is er helemaal geen WiFi meer! Het netwerk is nergens meer te bekennen en het lampje op de modem is uit.

Wat kunnen we nu doen?

 

Groeten Timo

Er zit een knopje op de v12 waarmee je de wifi weer aan kunt zetten. Dit knopje even een paar seconden indrukken.

Laat je weten of dit lukt?

Reputatie 2

Hoi @Erwin_ ,

Ik heb de WiFi weer aan de praat gekregen via het knopje, alleen helaas heeft het niet geholpen.

De modem is vandaag weer enkele keren uitgevallen zonder enige aanleiding en ik krijg hem niet stabiel. Erg vervelend.

Wat kunnen we nu doen?

Groeten Timo

@TimoT : Ik probeer je te bellen. Wanneer schikt het? Ik werk doorgaans in de voormiddag. 

Reputatie 2

Hi @Erwin_ ,

Sorry ik was vandaag niet in de gelegenheid om te antwoorden. De Wifi doet het nu al anderhalve dag zonder onderbreking! Hopelijk blijft het zo stabiel. Mocht het onverhoopt alsnog uitvallen dan zal ik weer reageren.

In ieder geval bedankt voor je support!!

Reputatie 2

Helaas te vroeg gejuicht, de WiFi valt toch tussendoor uit. 

Kan je me alsnog bellen? Ik ben morgen overdag goed bereikbaar. 

Leuk je even gesproken te hebben. Alles is netjes aangesloten en de harde reset heeft niet mogen baten. Daarom heb ik een monteur voor je ingeboekt op maandag 9-10 tussen 12:00 en 14:00.

Laat je weten hoe het afloopt?

Reputatie 2

Hi @Erwin_ ,

Nogmaals dank voor je belletje. Zojuist is er een monteur geweest die alles heeft nagekeken en heeft geconstateerd dat de fout hoogstwaarschijnlijk in de modem ligt. Hij heeft een nieuwe modem aangesloten en die doet het inmiddels prima. Hopelijk blijft dat zo en kan ik lang van jullie internetdiensten genieten.

Hartelijk bedankt voor alle moeite! 

Fijne dag nog :)

Reputatie 2

Hi @Erwin_ ,

Helaas, te vroeg gejuicht. De monteur was nog geen half uur de deur uit of de hele modem viel alweer uit. Geen WiFi meer gedurende tien minuten. Zou je me misschien nog een keer kunnen bellen?

Hoi @TimoT . Is het daarna nog een keer gebeurd? (het kan voorkomen dat een experiabox nog een update binnen heeft gehaald)

Als de lijn nu om de haverklap uitvalt wil ik dat graag weten. 

Reputatie 2

Hi @Erwin_ ,

Het ging een half etmaal goed maar helaas viel zojuist de modem weer uit. Het is dus niet om de haverklap maar wel een of twee keer per dag.

Jammer :-(

Dan moeten we even weer bellen, @TimoT .  Wanneer schikt het? (ik heb morgen tijd tussen 11:00 en 14:30) 

Vrijdagavond kan ook. Laat maar weten.  Het is wenselijk dat je thuis bent, zodat we samen weer die stappen kunnen doorlopen ;-)

Reputatie 2

Laten we vrijdagavond doen, dan ben ik thuis!

Je bent welkom om te bellen wanneer het uitkomt :) 

Hopelijk kunnen we alles fixen, tot vrijdag! 

Vrijdagavond, afgesproken. Ik zet je in mijn agenda. Tot dan.

Hoi @TimoT . De monteur komt maandag tussen 12:00 en 14:00. 

In het ticket heb ik aangegeven om nog even goed naar het Is/Ra punt te kijken. Wellicht zit daar de bottleneck. 

Ik lees graag hoe het afloopt!

Reputatie 2

Hi @Erwin_ ,

De monteur is vanmiddag geweest en heeft alles van A tot Z helemaal nagelopen. Ze ontdekte dat er een draadje los hing in de aansluiting en heeft een geheel nieuwe aansluiting geïnstalleerd (een kliksysteem oid). De verbinding is nu stabiel en naar alle waarschijnlijkheid blijft dit ook zo.

Ik ben blij! Dank voor je hulp en fijne avond gewenst :)

@TimoT : Dit klinkt heel hoopvol. Ik heb het ticket ook nog even doorgelezen. Lijkt inderdaad toch een los contactje geweest te zijn.

Zo niet, weet je mij te vinden ! :-)

Reputatie 2

Hi @Erwin_ ,

Helaas, zojuist knalde de modem er weer in zijn geheel uit en dus ook de WiFi.

De monteur had het gisteren over dat jullie mij konden ‘monitoren’ als het probleem niet verholpen zou zijn. Is dit wellicht een volgende stap?

Groeten Timo

Reputatie 2

Hi @Erwin_ ,

Ik ben eruit! Elke keer als ik mijn laptop (MacBook) open klap, valt de gehele modem uit en start hij opnieuw op. Het is heel bizar maar dit is wat er gebeurt! Ik heb net nog een keer mijn laptop dichtgeklapt, tien minuten gewacht, en toen de laptop open gedaan en ik zag de modem uitvallen en weer aan gaan.

Heb jij hier een verklaring voor? :/