Vraag

Wegvallende verbinding

  • 26 November 2020
  • 12 reacties
  • 74 keer bekeken

Sinds enige tijd valt bij ons enkele keren per dag de verbinding op alle apparaten weg. Het duurt meestal een paar minuten voordat de verbinding weer terug is. 

  • Glasvezelverbinding
  • Op alle apparaten tegelijkertijd
  • ​​​​​​​Betreft zowel bedraad als draadloos
  • Tools online doorgelopen, geen resultaat.
  • Experiabox meerdere malen herstart, geen resultaat.
  • Experiabox meerdere malen een harde reset gegeven, geen resultaat.

Graag hulp.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Hi @Sander12, wat balen dat je verbinding wegvalt. :disappointed_relieved:  Ik ga je helpen. Mooi dat je al veel zaken hebt doorlopen, dan hoeven we dat niet opnieuw te doen. Ik ben nog wel even benieuwd welke lampjes er branden op je Experia Box zodra de verbinding wegvalt en in welke kleur branden ze? Dan kan ik starten met mijn analyse. De verbinding is overigens automatisch weer terug? Je handelingen helpen dus niet, maar je moet gewoon wachten?

Hi @Job_ ,

 

De verbinding komt na 1 a 2 minuten automatisch terug en de zenders op tv blijven wel actief. Wel herstart in de laatste weken de tv box zich regelmatig waarna deze zich opnieuw configureert. 

Lampjes modem:

upgrade & WPS = Uit

ECO = blauw

Alle andere lampjes = groen

 

Vandaag is de verbinding er ook 2 maal uitgeklapt. 

Reputatie 4
Badge +5

Hmm het lijkt er dan op dat de ECO-stand aanspringt, dan wordt er geen WiFi-signaal meer uitgezonden. Kun je het de ECO-knop de volgende keer dat het uitvalt eens 10 seconden indrukken tot dat het blauwe licht verdwijnt? Ben benieuwd of het daarna ook niet meer aangaat. Dit verklaart ook waarom de TV-verbinding wel blijft werken, de ECO-functie heeft puur een effect op de WiFi. Hoor graag of de handeling werkt :smile:

@Job_  Mijn Eco stand staat continue aan ook als mijn verbinding wel actief is.  Ik heb deze nu uitgezet. 

Is het de bedoeling dat deze standaard uit of aan staat?

 

Badge +19

Deze hoort uit te zijn als je geen tijdsblok hebt geselelecteerd waarop de wifi uitmoet.

Eco mode staat sinds vanochtend uit en er zijn verder geen tijdsblokken geselecteerd. 

 

Om 15:21 viel de verbinding weer uit. 

Lampjes tijdens uitval:

upgrade & WPS = Uit

Alle andere lampjes = groen

Badge +19

Wat heb je allemaal aan het modem hangen?

Aan het modem hangt een PC, NAS, Tado en de KPN interactieve tv ontvanger.

 

 

 

 

Badge +19

En hoe is je snelheid bekabeld? Goed en stabiel? 

Badge +19

Eigenlijk ben ik er vrij zeker van dat het mis gaat na het modem. Ergens in een connector/stekkertje is sluiting of oxidatie ontstaan.  Loop je bekabeling goed na. Liever nog...ga uitgebreid testen. Eerst zonder iets aan gesloten op de experiabox en dan steeds weer iets aansluiten. Dat is de enige manier om er achter te komen.

Reputatie 4
Badge +5

Balen dat de verbinding nu alsnog wegviel, @Sander12! Gek dat alle lampjes groen blijven tijdens het wegvallen. Wil je de tip van @Joep1965 eens opvolgen? Dus eerst de randapparatuur van je Experia Box ontkoppelen om te kijken of de verbinding online blijft. Als het dan niet wegvalt, dan één voor één de apparaten aansluiten, dan kunnen we kijken waar het probleem precies ligt. 

@Job_  en @Joep1965  Yes, ik zal de tip opvolgen. Zodra ik meer weet kom ik weer in de lucht.

Dank alvast.