Beantwoord

Wegvallende verbinding, bekabeld en draadloos V10

  • 25 September 2019
  • 8 reacties
  • 114 keer bekeken

Beste,

Sinds een paar weken wordt er in onze omgeving, Almelo, gewerkt aan de verbetering van de verbindingen. Na contact met een van uw medewerkers is me verteld dat ook op mijn adres de downloadsnelheid verhoogt zal worden van ~20mbps --> ~100mbps. Op Facebook komt er al een bericht voorbij waarin staat dat de werkzaamheden afgerond zijn en de snelheid verbeterd is. Echter, de snelheid is min of meer hetzelfde gebleven en de verbinding is erg onstabiel geworden. Ping tijden via de kabel van 500+ms zijn geen uitzondering alsmede frequente time outs.

Als ik via uw website test welke downloadsnelheid ik kan behalen op mijn adres, krijg ik inderdaad de snelheid van ~100mbps. Een speedtest vanaf uw website (https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm) geeft nog steeds als resultaat ~20mbps.

Een herstart van het modem biedt geen uitkomst.

Mijn vragen zijn dus:
1) Zijn de werkzaamheden daadwerkelijk afgerond?
2) Wat kan ik aan mijn kant doen waardoor het internet weer stabiel wordt en ik de beloofde snelheid behaal.

Met vriendelijke groet,

Martijn
icon

Beste antwoord door MDambacher 30 September 2019, 23:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @MDambacher , kijk hier eens:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Dan kun je op jouw adres zien wat er (in de naaste toekomst) op jouw adres mogelijk is.
In MijnKPN kun je dan misschien een vinkje ergens zetten voor een hogere snelheid.
Hallo @MDambacher , kijk hier eens:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Dan kun je op jouw adres zien wat er (in de naaste toekomst) op jouw adres mogelijk is.
In MijnKPN kun je dan misschien een vinkje ergens zetten voor een hogere snelheid.

Bedankt voor de reactie!

Als ik mijn adresgegevens invul krijg ik inderdaad de huidige snelheid te zien. Volgens deze website staat de snelheidsverhoging naar ~106mbps gepland op 31 oktober 2019. Misschien moet ik dan geduld hebben wat betreft de snelheid. Ik zie in MijnKPN niets staan wat betreft een hogere snelheid, dus ik ga ervan uit dat dit standaard geleverd zal worden.
Badge +19
Klanten van kpn worden automatisch omgezet maar daar gaat best wat tijd overheen. Reken zeker op een maand. Misschien kan een medewerker dit iets versnellen. De medewerker komt vanzelf hier langs. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Dus niet hier invullen want dan ziet iedereen het en dat is niet de bedoeling.
Klanten van kpn worden automatisch omgezet maar daar gaat best wat tijd overheen. Reken zeker op een maand. Misschien kan een medewerker dit iets versnellen. De medewerker komt vanzelf hier langs. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Dus niet hier invullen want dan ziet iedereen het en dat is niet de bedoeling.
Bedankt voor de reactie. Ik zal mijn profiel aanvullen met de gegevens in de hoop dat een medewerker dit ziet. Bedankt voor de tip!
@MDambacher Welkom op het forum!
Je bent vergeten om je profiel aan te vullen. Ik wil graag voor je kijken wat de situatie nu is.
Het is trouwens niet de bedoeling dat jij tot die tijd met een 'brakke' verbinding zit. Dus als dit nog steeds speelt wil ik daar ook graag naar kijken.
Laat je weten wanneer je je profiel hebt ingevuld?
@MDambacher Welkom op het forum!
Je bent vergeten om je profiel aan te vullen. Ik wil graag voor je kijken wat de situatie nu is.
Het is trouwens niet de bedoeling dat jij tot die tijd met een 'brakke' verbinding zit. Dus als dit nog steeds speelt wil ik daar ook graag naar kijken.
Laat je weten wanneer je je profiel hebt ingevuld?

Bedankt voor de reactie. Ik heb zojuist mijn profiel aangevuld.
Dankjewel!
De centrale is nog niet ge-update. Ik meet op je modem:
Actuele bitrate down
21443.0
Actuele bitrate up
2545.0

Dat zijn dus de waarden zoals ze nu ook op de fpi site staan. (bij benadering)
De upgrade staat gepland voor eind oktober. Ik hoop uiteraard dat die ook doorgaat. Waar het bericht op fb vandaan komt weet ik niet. Het klopt in ieder geval niet.
Ik meet de afgelopen dagen geen verbrekingen. Ik hoop dat jij dat ook zo ervaart. Waar die hoge ping vandaag komt/kwam weet ik niet.
Zou je nog eens kunnen testen met alleen één bedrade pc aangesloten? Liefst hierbij de tv tuners uit en geen andere internet activiteit. Mocht de verbinding dan nog steeds niet okay zijn, laat het mij weten!
Dankjewel!
De centrale is nog niet ge-update. Ik meet op je modem:
Actuele bitrate down
21443.0
Actuele bitrate up
2545.0

Dat zijn dus de waarden zoals ze nu ook op de fpi site staan. (bij benadering)
De upgrade staat gepland voor eind oktober. Ik hoop uiteraard dat die ook doorgaat. Waar het bericht op fb vandaan komt weet ik niet. Het klopt in ieder geval niet.
Ik meet de afgelopen dagen geen verbrekingen. Ik hoop dat jij dat ook zo ervaart. Waar die hoge ping vandaag komt/kwam weet ik niet.
Zou je nog eens kunnen testen met alleen één bedrade pc aangesloten? Liefst hierbij de tv tuners uit en geen andere internet activiteit. Mocht de verbinding dan nog steeds niet okay zijn, laat het mij weten!


Allereerst excuses voor de late reactie.

Bedankt voor de reactie Erwin. Ik heb het inmiddels getest. De verbinding is stabiel zodra ik enkel de pc gebruik. De verbinding is überhaupt wat stabieler geworden sinds afgelopen donderdag. Hopelijk blijft het zo tot de upgrade doorgevoerd wordt!

Bedankt voor de reacties!