Beantwoord

Wegvallende verbinding experiabox v10a

  • 11 February 2019
  • 5 reacties
  • 155 keer bekeken

Hallo,

Heb sinds een week internet en tv van KPN, maar al vanaf het begin problemen met de verbinding waarbij alle diensten wegvallen. Via de klantenservice te horen gekregen dat het waarschijnlijk een probleem is in de experiabox zelf waarbij hij zichzelf herstart. Dit merk ik op als de tv heel even ‘hapert’ en op dat zelfde moment valt ook de wifi verbinding op onze telefoons en laptop weg.

De ene keer is de verbinding stabiel voor een aantal uur, en de andere keer kan het om de 10-20minuten wegvallen.

Wat kan ik hieraan doen?
icon

Beste antwoord door AnJerW 13 February 2019, 09:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi! De v10a heeft soms moeite om een draadloze verbinding snel op te zetten. Dat probleem gaan we hopelijk snel verhelpen. Wegvallende verbindingen zouden niet mogen gebeuren en dat je itv hapert is ook niet de bedoeling. Hoe is je itv aangesloten? Zit er een kabel direct tussen de experiabox en jouw tuner? Of is het anders aangesloten?
Hallo Erwin, laat ik als eerst ophelderen dat mijn thuisnetwerk volledig bedraad is, met alleen directe verbindingen naar de experiabox (geen tuners/splitters/extenders). De wifi verbinding komt via een router die aan de v10a gekoppeld is. Maar mijn probleem bestond al voordat ik de router aangeschafd had, ik dacht namelijk dat de router het probleem zou wegnemen.

Wat betreft het hapert itv beeld wanneer de verbinding wegvalt, geen idee. Heb het ook nog niet eerder op dit forum gelezen.
Dank voor deze info! Dan zit er iets niet lekker. Ik zie dat er recent ook contact is geweest met de chat/telefonische ingang. Als ik de logs bekijk is er niet echt iets constructiefs uitgerold. Ik heb zelf ook net een meting gedaan en zie een hoop onderbrekingen.
Dat kan komen omdat jij zelf het modem vaak hebt (moeten) herstarten. Maar het kan ook aan de toevoer van het signaal liggen. Of een combinatie van beide, uiteraard. Dit is zeker het onderzoeken waard maar ik wacht eerste even jouw reactie af.
Hoe is het nu met de verbinding?
We hebben de v10a minimaal 5x per dag terug moeten zetten naar de fabrieksinstellingen inderdaad. Dit was de enige manier om weer verbinding te krijgen. Heb gisternacht de v10a omgewisseld met een v10, en nu lijkt alles opgelost. Ik hou je op de hoogte mocht dit toch niet zo zijn.
Top! Ik wist niet dat je ook een v10 had. Maar als dat de oplossing is, super!