Vraag

wegvallende verbinding geen juiste informatie zeer ontevreden

  • 12 May 2021
  • 12 reacties
  • 76 keer bekeken

Badge

Vanaf vanmiddag valt iedere keer de verbinding weg, postcode huisnummer zegt niks aan de hand. Via mijn kpn server is overbelast. Ik wil gewoon weten wanneer het weer werkt zoals het hoort, ik krijg niemand telefonisch te pakken, het is om te janken wat een slechte service. Wie neemt contact nu met mij op zonder te beginnen over draadjes erin en eruit, herstarten en wachten en harde reset, allang gedaan keer op keer op keer


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

U bent er zeker van dat het probleem bij kpn ligt? U heeft al gecontroleerd of er geen aderbreuk is in één van de kabels of een connector die wat oxidatie heeft? Of wellicht een draadloos verbindingsset die in storing is gegaan? Welk type modem heeft u? Heeft u glasvezel of koper? Wat doen de lampjes op het modem bij uitval?

Badge

Ha Joep, dank voor je reactie. Ik heb sowieso niets gedaan met de aangesloten kabels. De V10 heb ik met glasvezels. 
Als ik opnieuw start volgens de Voorgeschreven procedures doet hij het even en dan weer weg. Ook na de harde reset. In de bijlage zie je het bericht uit MijnKPN. Kijk zonder iets te hebben aangeraakt is deze situatie ontstaan, om niet eigenwijs te zijn heb ik meerdere keren de stappen herhaald. (Overigens daarbij opgemerkt dat mijn vader 45 jaar  werkzaam is geweest voor dit bedrijf en alles heeft meegemaakt van koper naar glas), er is een klein beetje kennis overgedragen op mij, in de basis dan. 

 

Badge

Nu zijn services en internet rood trouwens, vaak is dat alleen services 

Badge +19

Een rood lampje is nooit goed inderdaad. Het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom halen is nog een optie maar meer kan je niet doen. Als dan ook niet werkt dan is 0800-0402 bellen toch het beste. Tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken.  Die kan dan de verbinding checken.

Reputatie 7
Badge +11

Als services rood brandt dan wilt een monteursreset nog wel eens helpen, meestal gaat die namelijk rood of oranje branden als ie geen synchronisatie heeft met een systeem wat wij ‘Motive’ noemen. Dat systeem zorgt ervoor dat bij bijvoorbeeld een modemwissel automatisch de gegevens voor telefonie en tv in het modem geladen worden en nog wat andere instellingen. Met een monteursreset gaat ie ook automatisch opnieuw contact zoeken met Motive. De reset doe je door zowel het resetknopje met een paperclip als de herstelknop ingedrukt te houden tot alle lampjes uit gaan. Daarna heeft ie even nodig om op te starten.

 

Hoe branden de lampjes op het glasvezelkastje trouwens? Als het internet-lampje op het modem rood wordt, valt het lampje ‘glas’ dan ook uit?

 

Overigens ook een goed idee om je profiel aan te vullen met adresgegevens, dan kan de lijn direct doorgemeten worden door een moderator. 😁

Badge

Ik heb inmiddels contact gehad met kpn de lijn is goed, een nieuw modem aansluiten is een mogelijkheid voor een oplossing. Deze is morgen af te halen. Daarmee zal het probleem wel opgelost zijn.

 

bedankt voor de hulp

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Laaiendboos, welkom op ons forum! Is het je nog gelukt je nieuwe modem aan te sluiten? Is het hiermee opgelost?

Badge

Het modem ja vanaf vanmiddag af te halen, Hemelvaartsdag zorgde denk ik voor een extra dag 

Reputatie 7
Badge +20

oh tuurlijk :sweat_smile: is ook zo. Ik ben benieuwd!

Badge

Het bedrade en draadloze internet gaat prima. Niet over nagedacht verder, zojuist de tv aangezet, dat werkt dus nog niet niet eerst het modem 10 minuten opstarten. We wachten af....

Badge

En een korte update, de tv blijft code 301 geven de tv ontvanger is als enige nog aangesloten op de V10 en wel in poort 1. Ik ga maar eens chatten met de nachtwaken van kpn

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Laaiendboos is het nog gelukt met mijn collega's de foutmeldingen te verhelpen?