Beantwoord

Wegvallende verbinding na in gebruik nemen Box 12 modem

  • 31 January 2023
  • 3 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik heb eergisteren mijn V9-modem vervangen door het V12-modem. Sinds die tijd al 2 keer mijn glasvezel-aansluiting-kastje moeten resetten (stroom eraf, 5 minuten wachten, stroom er weer op), want het uit- en weer aanzetten van het modem loste niets op. Niets deed het meer (internet, televisie, telefoon). Met V9-modem nooit problemen. Nieuwe modem er precies hetzelfde aangeprikt, netjes volgens de instructie. Verder niets veranderd in aangesloten apparaten. Is dit een bekend probleem en is er een oplossing voor? Anders ga ik het oude modem maar weer installeren en wacht ik tot er een probleemloze V13 uitkomt.

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 2 February 2023, 16:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Ronaldvp! Gek dat de verbinding steeds wegvalt sinds je de Box 12 hebt. 😕 Doe je de Box 12 reset op de manier zoals deze in ons kennisartikel is omschreven? 

Zo ja, dan ben ik benieuwd naar wat er gebeurt als de verbinding wegvalt. Hoe branden de lampjes op de Box 12 en het glasvezelpunt wanneer dit gebeurt? Heb je ook gecontroleerd of de kabel tussen het glasvezelpunt en je modem goed is aangedrukt? Ik ben benieuwd! 

Hoi Sanne,

Ik heb inderdaad uiteindelijk een fabrieks-reset van het modem gedaan en hij lijkt het nu even te blijven doen. Hopelijk is daarmee het probleem opgelost. De kabel was goed aangesloten, zelfs een paar keer in en uitgehaald om eventuele oxidatie van de contacten schoon te maken. Het was elke keer het glasvezelpunt dat de internetconnectie met het modem verloor (alleen het onderste lampje was uit). Als ik die resette, was het probleem opgelost, ook als ik geen reset van het modem deed. In de log van de router kon ik alleen zien dat de WAN-verbinding was weggevallen, geen andere foutmeldingen. Dus nu even duimen of hij het blijft doen. Zo niet, dan weet ga ik me weer even melden.

Bedankt voor je reactie!

Reputatie 7
Badge +17

Top dat je de reset gedaan hebt en ik hoop ook dat het nu stabiel blijft. Zo niet, laat het hier inderdaad weten! 😄