Vraag

Wegvallende verbinding op KPN Box 12

  • 30 July 2021
  • 64 reacties
  • 744 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

64 reacties

Reputatie 1

Ja het gaat steeds van echt heel goed naar onbetrouwbaar en terug. Dagen loopt het goed en daarna weer een periode wisselvallig.Ik ben benieuwd wat er aan gedaan kan worden.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb het voor het weekend gemeld. Ze hebben een 48 uurs melding opgestart. Was het van het weekend nog slecht?  Dan ga ik eens navragen of dat terug te zien is. Anders ga ik kijken of ik een monteur bij je kan krijgen.

Reputatie 1

Momenteel heb ik de 2 tv ontvangers uitgeschakeld. Voorlopig gaat het goed maar ik moet het een aantal dagen laten draaien zo om zeker te zijn. De ene ontvanger zit achter een switch en de andere achter een router die als accespoint is ingesteld. Waarschijnlijk ondersteunen ze geen igmp en dat zou voor problemen kunnen zorgen blijkbaar. Als dit het probleem blijkt te zijn, kan ik dan 2 swichtes die igmp ondersteunen krijgen via kpn?

Reputatie 7
Badge +20

Het gaat nog steeds niet goed. Ik heb jouw verbinding nog eens doorgemeten, ik meet een slechte verbinding. 11-08 tussen 0800-1000 heb ik een monteur gepland om er naar te kijken. Mocht dat niet uitkomen, laat het even weten. En anders ben ik heel benieuwd hoe het bezoek verlopen is.

Reputatie 1

Hoi,

 

Vreemd, zonder de tv ontvangers gaat het nu heel goed. Wat heeft u dan exact gevonden? Als er dan toch een monteur langs moet komen kan het enkel na 13u. Bent u zeker van de meting want ik heb ondertussen de modem nog een keer herstart en ide router die bovenstaat gereset en alles opnieuw ingesteld?

Reputatie 7
Badge +20

Excuses voor mijn late reactie, ik heb een ongelukje gehad waardoor ik even niet aanwezig was. Ik zie dat er nog steeds van alles gaande is en dat er nog geen oplossing is. Monteur vandaag meet geen problemen in de lijn. Hopelijk kan de backoffice meer ontdekken.

Reputatie 1

Excuses voor mijn late reactie, ik heb een ongelukje gehad waardoor ik even niet aanwezig was. Ik zie dat er nog steeds van alles gaande is en dat er nog geen oplossing is. Monteur vandaag meet geen problemen in de lijn. Hopelijk kan de backoffice meer ontdekken.

Hoi, hopelijk geen ernstig ongeluk. Ik wacht nog even af. Als het niet gevonden wordt ga ik internet via kabel zoeken. Dat zou jammer zijn want we zijn voor de rest heel tevreden over de producten van kpn. 

Bij ons in huis is het probleem helemaal uitgesloten nu dus als er toch af en toe storingen blijven komen dan stopt het hierbij. Er is ook op magische wijze een 10mbit verlies en het is blijkbaar nergens terug te vinden. Daarom denk ik dat er iets mis is aan de apparatuur in de wijkkast.

Het probleem is niet regelmatig dus misschien preventief di gen vervangen? Ik weet het anders ook niet meer hoor.

Groeten ,

Wim

Reputatie 7
Badge +20

Ik durf het ook zo niet te zeggen. Dat moet verder uitgezocht worden. Maar mijn vermoeden is dat het in de DSLAM zit. Die monitort de lijn. Als die fouten meet, dan kan die de lijn downgraden naar een stabielere lijn, dit kan er voor zorgen dat je dus ook wat snelheid verliest helaas. Maar de verbinding zou in theorie wel stabieler moeten worden. Hopelijk is dat ook het geval.

Reputatie 1

Ik durf het ook zo niet te zeggen. Dat moet verder uitgezocht worden. Maar mijn vermoeden is dat het in de DSLAM zit. Die monitort de lijn. Als die fouten meet, dan kan die de lijn downgraden naar een stabielere lijn, dit kan er voor zorgen dat je dus ook wat snelheid verliest helaas. Maar de verbinding zou in theorie wel stabieler moeten worden. Hopelijk is dat ook het geval.

Vandaag tussen 8u en 10u zou er een monteur begonnen zijn met werkzaamheden maar niet in huis. Ik vraag me af wat er nu gedaan is. In de modem zie ik dat hij niet disconnected is geweest.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat er een meting is opgezet voor de komende vier dagen. Dus de komende vier dagen zullen ze jouw verbinding goed in de gaten houden. Hopelijk komt daar meer informatie uit. 

Reputatie 1

Ik zie dat er een meting is opgezet voor de komende vier dagen. Dus de komende vier dagen zullen ze jouw verbinding goed in de gaten houden. Hopelijk komt daar meer informatie uit. 

Wat gaan ze nu dan meten? Ze hebben net een meting gedaan van een dag of 5.

Reputatie 7
Badge +20

Daar heb ik zo geen inzicht in. Ik zie alleen melding van de monteur dat hij dit heeft opgestart.

Reputatie 1

Vandaag weer dezelfde storing. Hier stopt het. Ik zoek een andere provider.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is spijtig om te lezen. Ik zie dat er nog wel weer een monteur staat gepland. Die komt ergens tussen nu en 12 uur. Wellicht heeft hij nog een briljant idee wat het kan oplossen. 

Reputatie 1

Het is 4 dagen goed gegaan.  Daarna is er een monteur bij mij langs geweest en sinds de kpnbox herstart is krijg ik terug af en toe fouten. Modem en isra is vervangen en opnieuw aangesloten dus daar ligt het niet aan. Ik denk dat er iets in de wijkkast afen toe onderuit gaat. Maar blijkbaar kan dat niet. Daarom ga ik er nu ook geen moeite in steken. 

Iedereen hier op het forum is bedankt om mee te denken.

Voor herstart: (tot en met 4 dagen ging het zo tot de modem herstart is)

En erna:

In huis is niks veranderd en exact dezelfde storingen zijn weer terug. Kijk in wijkkast en vwrvang daar wat kan. Dat is wat ik dan zou doen maar KPN niet dus.

En ik weet dat de crc's en zo meevallen maar het loopt allemaal terug vast, dat is het probleem en je ziet duidelijk verschil in de modem. Net na elke storing zie je errored sec en crc's oplopen dus de modem geeft wel iets aan op dat moment.

Reputatie 1

Dat is spijtig om te lezen. Ik zie dat er nog wel weer een monteur staat gepland. Die komt ergens tussen nu en 12 uur. Wellicht heeft hij nog een briljant idee wat het kan oplossen. 

De monteur die hier gisteren langs geweest is zei dat ik af en toe een bericht ging krijgen maar dat hij niet langs komt. Hij is gisteren langs geweest maar heeft niks gevonden. Dan kan je wel terug voor de 4e keer een meting opstarten maar het probleem blijft als je de oorzaak niet gevonden hebt. Misschien ligt het niet aan de koperlujn maar aan iets in de wijkkast. Bkijkbaar kan dat niet. Dan houdt het op. :-(

Reputatie 7
Badge +20

Als ik de loggingen van de monteurs zo doorlees lijkt het een beetje een raadsel, ik zie een keer dat het niet goed meet, maar verder meet de lijn schoon. Dat maakt het lastig om aan te geven waar het zit begrijp ik. Ik zie inderdaad dat er maandag weer naar gekeken gaat worden.

Reputatie 1

Afgelopen nacht tussen 1u en 7u zijn er werken uitgevoerd. Dit is via sms gemeld. Nu nog weten wat er juist gedaan is.

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan zo niet achterhalen helaas wat de werkzaamheden zijn geweest. Daar heb ik geen inzicht in. :( Wel zie ik dat er 10 minuten geleden weer een monteur is begonnen, kan zo niet zien of hij bij jou is of in de centrale.

Reputatie 1

Momenteel nog maar 79 mbit helaas en bij een snelheidstest nog 10 mbit minder. Dat is ook een vast patroon geworden.

Reputatie 1

Nog meer achteruit dus. Blijkbaar geraakt het niet opgelost. Steek een nieuwe lijn zou ik al gaan denken. 2j geleden was het effectief 100 mbit  nu amper 75mbit en als je de snelheid meet maar in de 60mbit.

Reputatie 1

Het is gewoon nog slechter geworden na al het gedoe met monteurs. Hopeloos. Haperingen, snelheid naar beneden enz.... snelheid dat in modem staat wordt nooit gehaald. Er is gewoon niks goed aan.

Erg vervelend allemaal. Heb je nog weer contact gezocht? Kreeg je misschien ook een direct nummer van de monteursdienst?

Reputatie 1

Erg vervelend allemaal. Heb je nog weer contact gezocht? Kreeg je misschien ook een direct nummer van de monteursdienst?

Ik heb gisteren nog contact gehad met een monteur. Ze zijn ergens verderop in de straat bezig bij een klant die dezelfde problemen ervaart en het kan met elkaar te maken hebben. Dus nog even afwachten.

Reputatie 7
Badge +21

@WimB204FT Wat vervelend dat het probleem nog steeds niet verholpen is. Ik zie dat er morgenochtend een monteur langskomt tussen 08:00 en 10:00 uur. Laat je ons weten hoe dit afloopt?