Beantwoord

Wegvallende verbinding: signal to noise ratio vdsl is slecht

  • 26 July 2021
  • 12 reacties
  • 156 keer bekeken

Badge

 

Mijn Signal to noise ratio is vrij slecht.

Met regelmaat valt het internet uit.

Vermoedelijk is er iets gaande met de bekabeling in de straat.

KPN helpdesk heeft mij doorverwezen naar dit forum.

Mijn xperiabox is vervangen door een fritzbox en mijn pc staat direct aangesloten op lan.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 4 August 2021, 10:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge

tevens heb ik de interference resistance settings op maximum stability gezet

Hoi @林馬蒂 . Welkom op het forum.

Ik begrijp uit je verhaal dat de hele verbinding geregeld uitvalt?

Het eerste waar ik dan naar wil kijken is de bekabeling. Kun jij vertellen hoe en waar het modem is aangesloten? Kun je tevens beschrijven hoe het is/ra punt er uit ziet en hoe lang de kabels zijn?

 

Badge

Hoi @林馬蒂 . Welkom op het forum.

Ik begrijp uit je verhaal dat de hele verbinding geregeld uitvalt?

Het eerste waar ik dan naar wil kijken is de bekabeling. Kun jij vertellen hoe en waar het modem is aangesloten? Kun je tevens beschrijven hoe het is/ra punt er uit ziet en hoe lang de kabels zijn?

 


het modem is naast het ra punt aangesloten met een kabel van +/- 1 meter.

Kan de lengte van het kabeltje veel invloed hebben?

Die niet afgeschermde, simpele  kabeltjes zijn wel storingsgevoelig maar met die lengte zou dat geen issue mogen zijn. Verder geen beschadigingen? Is het is/ra punt (het kpn aansluitpunt) netjes afgewerkt?

Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan ga ik de boel hier ook eens doormeten.

 

Badge

Het ra punt is netjes afgewerkt en een jaar geleden aangelegd.

 Ook is het kabeltje is net nieuw en heb ik meerdere kabeltjes geprobeerd.

Badge

tevens heb ik mijn profiel aangevuld

ik zie de afgelopen weken een stabiele verbinding met de centrale. Jouw fritzbox heeft de laatste firmware?

Verder hebben sommige Fritzoboxen speciale settings om de lijn zo stabiel mogelijk te krijgen. Waar heb jij die op staan?

Wat merk je er de afgelopen tijd in de praktijk van? is er uitval van diensten geweest?

Badge

Mijn Fritzbox heeft de laatste firmware en heeft tevens alle instellingen op stable staan inplaats van performance.

De stable instellingen hebben wel verbetering aangebracht (ten opzichte van de kpnbox), maar desondanks blijf ik soms uitval ervaren.

Tevens ondervinden meerdere buren hetzelfde probleem.

Met een fritzbox kun je een maand (of week o.i.d. ) rapport laten uitdraaien. Die kan dus bijhouden wanneer er uitval is. Heb jij dat log ergens?

Badge

Met een fritzbox kun je een maand (of week o.i.d. ) rapport laten uitdraaien. Die kan dus bijhouden wanneer er uitval is. Heb jij dat log ergens?


Ik laat hem een weekje draaien voor u en ik zal vervolgen het log naar u doorsturen.

Badge

De instellingen hebben ervoor gezorgd dat het stabiel draait.

Bedankt voor uw service!!!

Fijn dat het nu stabiel draait en mooi meegenomen dat de frtizbox die functie heeft. Mocht je ooit een weekrapport vol storing zien, weet je mij te vinden.