Beantwoord

Wegvallende verbinding sinds glasvezel

  • 27 June 2022
  • 22 reacties
  • 167 keer bekeken

Sinds een paar maanden hebben we glasvezel en sinds een paar weken valt de verbinding steeds kortdurend weg. Aangezien ik thuis werk en veel online vergaderingen voorzit, is dit  zeer storend. Wat kan er aan de hand zijn? We hebben een kpn box 12 en 3 kpn WiFi versterkers.

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 29 June 2022, 17:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Hallo @Esti valt alleen de wifi weg of de complete internetverbinding?

Heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehaald en na de herstart ook de modem een fabrieks-reset gegeven?

 

Hoi Jan, het lijkt erop dat de complete internetverbinding weg valt. Steeds maar voor een paar minuten, maar heel hinderlijk als een vergadering daardoor verstoord wordt. De tip van de glasvezelbox zal ik vanavond proberen

Reputatie 7
Badge +10

Zie je de lampjes op de Box12 volledig uit gaan en 1 voor 1 weer opstarten?

Bekend probleem bij sommige van de Box12 modems. Op dit moment word er een software update uitgerold, de 528, die dit probleem moet gaan oplossen. Waarschijnlijk heb je nu de 516 nog.

Je zou dit kunnen afwachten. Als het niets kan wachten, modem laten omwisselen. 

Hoi Dennis, bedankt voor je reactie. Net viel de verbinding weer weg. Op het modem knipperde het groene “internet” lampje snel, het “wifi” lampje langzaam en het “telefoon” lampje was uit. Net de glasvezelkast 2 min van stroom af gehaald en modem gereset. Nu knippert alleen het groene “wifi” lampje nog (paar tellen niet, dan weer wel), de rest brandt groen. Hoe lang duurt het nog voor die software update uitgerold is?

Reputatie 7
Badge +10

Dan was hij opnieuw aan het opstarten dus.

Internet knippert als hij verbinding zoekt/opbouwt 

Wifi hoort te knipperen. Betekend dat er actieve wifiverbinding is.

Telefoonlampje gaat altijd als laatste branden.

 

De afgelopen 2 weken is het in kleine groepjes uitgerold, om het te monitoren.

De komende 3 weken volgen de meeste van de resterende. Behalve sommige met 312 software. 

Zojuist weer 2 x uit een online overleg gegooid ivm wegvallen verbinding. Niet werkbaar zo. Hoe kan ik zsm die update krijgen?

En weer…..

Ik bedenk me net: de problemen zijn bij ons ongeveer 2 weken geleden begonnen. Kan het zijn dat we die update al gehad hebben en daar nu juist last van hebben?

Reputatie 7
Badge +10

Ik bedenk me net: de problemen zijn bij ons ongeveer 2 weken geleden begonnen. Kan het zijn dat we die update al gehad hebben en daar nu juist last van hebben?

 

Dat kun je controleren door in te loggen in de Box12, en dan naar "my modem" te gaan

Bedankt Dennis, ik zie daar dat ik nog de 312 versie heb. Wat nu? 

Ik heb net gebeld met de klantenservice: na een reset moet ik alle WiFi versterkers handmatig gaan koppelen aan het modem en 1 WiFi versterker verplaatsen (is nu gekoppeld aan modem). Niet moeilijk, maar kost tijd. Was toch fijn geweest als KPN hier een brief over had gestuurd. Ik hoop dat de problemen opgelost zijn als ik dit heb gedaan.

Reputatie 7
Badge +17

H @Esti! Klinkt inderdaad niet fijn zo. We zijn zoals @DennisA78 aangeeft bezig met updates. Meer informatie over de inhoud en wanneer we updaten vindt je in ons Box 12 Update topic

Verder raad ik je aan bij herinstallatie van de SuperWifi versterkers de stappen in ons SuperWifi topic te volgen. Specifiek het stuk “Schone installatie van SuperWifi punten”. Met die stappen voorkom je dat ergens in de apparaten oude instellingen blijven hangen. 

Reputatie 7
Badge +10

Bedankt Dennis, ik zie daar dat ik nog de 312 versie heb. Wat nu? 

Oh dan liep je achter. Is nu gelijk de 528 versie binnen gekomen? Of 516?

 

Ja de Box12 fungeert nu ook als wifipunt en stuurt de Superwifi’s aan. Betekend dat ze allemaal verspreid mogen worden, zowel bekabeld als draadloos.

Helaas net weer eruit gegooid 

Het is hier nog steeds een ramp, kan niet thuis werken zo. Overmorgen komt de monteur, ik hoop dat hij/zij het kan fixen. Echt ongelooflijk dit.

Reputatie 7
Badge +10

Had je de Box12 al gereset? Is de 528 software binnengekomen?

Ja ik had de box 12 al gereset. Net nog een keer gedaan, nu bezig met de schone installatie van alle wifi versterkers. Maar bij stap 6 gaat het mis: ook al laat ik ze zodra het lampje groen brandt nog 15 min bekabeld aan het modem hangen, dan nog wordt het lampje rood zodra ik ze van de ethernetkabel af haal. 

Ik heb de 528 software update binnen, maar dat heeft het probleem niet opgelost 

Wel echt irri hoor, hopelijk weet iemand iets hier

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb de 528 software update binnen, maar dat heeft het probleem niet opgelost 

 

Hmm 🙁

Ben benieuwd of die monteur iets kan vinden 

Reputatie 7
Badge +17

@Esti ik kijk ondertussen nog steeds mee. Maar ik wil eerst wachten tot de monteur is geweest. 

Ik wil je aanraden na het bezoek van de monteur 48 uur aan te kijken of de verbinding stabiel wordt en blijft. Als na 48 uur het wegvallen aanblijft laat het hier dan weten. 🙂

Reputatie 7
Badge +17

@Esti ik zie dat het ticket nu een kleine week gesloten is. Hoe is het met de stabiliteit thuis? Is alles weer naar wens?