Vraag

wegvallende verbinding Sneller internet buitengebied

• 7 juni 2018
  • 19 reacties
  • 381 keer bekeken

Ik heb een Experiabox V10 icm Sagem 4G modem voor sneller internet in het buitengebied
Op moment dat internet er wel is, is meestal de snelheid zoals beloofd rond de 20 mbts
Echter:
ik loop tegen het volgende aan dat meerdere keren per dag de verbinding van mijn internet volledig wegvalt, Na enkele minuten is er wel weer internet, dit betekent oa voor mijn telewerken verbinding (thuiswerken) dat ik niets kan en weer opnieuw inlog routine moet doorlopen.
Zoals geadviseerd hier heb ik al meerdere keren het modem (experiabox) gereset en 4g Sagem modem van stroom afgehaald. Het probleem blijft echter bestaan.

Wat is de oplossing hiervoor?

Graag reactie

19 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Als dit gebeurt, hoe lang is het dan weg?
Als het weg is, kan je dan wel pingen naar 192.168.2.254?

Robin
als de verbinding wegvalt is dat vaak maar 1 of enkele minuten,
Ik heb niet gepinged naar de experiabox
Reputatie 6
Badge +9
robin bedoeld kun je inloggen in de experiabox als de verbinding weg is
door middel 192.168.2.254 om uit te sluiten dat het aan de experiabox ligt
en dat het probleem zich voordoet aan het 4g modem of 4g netwerk
trouwens vind ik 4g zo slecht 20mbit
ik haal met mijn Huawei p20 pro bijna 300mbit op het t-mobile netwerk
Ik heb getest dat als ik de kabel van het sagen modem loshaal van mijn experiabox ik gewoon kan inloggen in de experiabox

Nu op dit moment is de box zelfs ontkoppeld terwijl ik dit type
Reputatie 6
Badge +9
dus je hebt internet zonder modem raar
heb je toevallig wel een adsl aansluiting via telefoon lijn naar de experiabox
Reputatie 7
Badge +30
Ja dat begrijp ik, ik bedoelde eigenlijk of dit ook mogelijk is wanneer "de verbinding van mijn internet volledig wegvalt"
Ik heb KPN interactieve TV, bellen en internet via ADSl in een buitengebied, daar is enkele maanden geleden " sneller internet in het buitengebied" (Sagem 4g modem) aan toegevoegd,
Dat leidt nu tot regelmatig spontaan wegvallen van de verbinding zoals ik hierboven beschrijf.
Wat jullie vragen kan ik alleen testen op het moment dat gebeurt,
Zodra ik getest heb of ik na uitvallen verbinding de experiabox kan benaderen laat ik weer een bericht achter.
zojuist viel de verbinding weer weg
gelijk getest of ik in de experiabox kon inloggen, dat was NIET het geval. (adres 192.168.2.254 was onbereikbaar
na een minuut of 2 kwam de verbinding weer terug.
daarna wel weer kunnen inloggen
Dit keer dus geen reset bij experiabox gedaan en ook geen reset van het SAGEM modem.

Wie o wie herkent probleem
Reputatie 7
Badge +30
Ah, cool. Nouja, voor jou wat minder.

Erg opvallend dat dit het 3e probleem is dat deze maand gemeld is met precies dezelfde symptomen. Echter, jij bent de eerste met Sneller Internet Buitengebied, maarja, dat maakt waarschijnlijk dus niet uit

@Erwin_, @Jaap-1955, @Joran, @wjb

Robin
oke, ik ben dus niet de enige, maar weten jullie antwoorden / oplossingen ?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi mijnkpn60, ik lees dat er tot nu toe geen antwoord/oplossing gegeven is op jouw vraag. Hierover kun je het beste bellen met onze klantenservice van de afdeling buitengebied. Ik stuur je het betreffende telefoonnummer in een privébericht. Mijn collega's kunnen jou helpen met een oplossing.
Reputatie 7
Badge +30
Marina, volgensmij heeft dat 0,0 nut. Dit is een probleem met de V10 waarschijnlijk. En helemaal niet met Sneller Internet Buitengebied

Ik zou zelf zeggen dat het handiger is om te kijken of de omruilen van Experiabox werkt, en als dat zo is, dat hier ook te doen.

En als dat zo is, lijkt het me handig om een "extra" V10 te sturen zodat de defecte V10 apart geretourneerd kan worden richting @Jaap-1955 of iemand anders. Maar ik weet niet in hoeverre hier een mogelijkheid toe is

@Erwin_

Robin
Reputatie 7
Badge +18
Hoi, mijnkpn60. Ik wil graag voor je kijken of we hier een oplossing voor kunnen bedenken. Ik heb zojuist voor een andere klant een swap geregeld, Robin. Dawn heeft vergelijkbare issues. En ik ben benieuwd of een nieuw modem voor de oplossing gaat zorgen.
@robin: Ik zie wel wat in jouw idee en Jaap heeft dit zelf ook geopperd in een van de topics. Bij mijn weten is hij nog met vakantie. Ik ga even via een collega proberen om swaploos een v10 te sturen. Als dat gelukt is wil ik met mijnkpn60 afspreken dat we die oude v10 hier nader gaan analysren. Het logistieke verhaal komen we wel uit. Ik wil eerst een nieuwe naar je toe hebben 🙂

Update volgt!

Reputatie 7
Badge +18
Hoi mijnkpn60. Heb jij in de tussentijd ook een SMS'je gehad met logistieke info? Ik heb geen afwijzing op mijn verzoek gekregen dus hoop ik dat ze jou een v10 hebben toegestuurd. Kan jij dit bevestigen?
had even niet op het forum gekeken, dus zie nu pas jullie reacties, De mailbox van KPN gebruik ik niet dus ook niet op privebericht gereageerd
het SMS-je is niet op mijn mobiel binnengekomen
Ik heb ook niet in mijn mailadres wat bij KPN bekend is een reactie gezien.
Misschien door t weekend?
en dus ook geen pakket van KPN met nieuw modem ontvangen
Reputatie 7
Badge +18
Grrr. Jammer! Ik ga een herinnering sturen. Als deze route niet werkt heb ik nog wel een plan B.
Nog even over je setup thuis. Zitten daar ook nog andere apparaten in je netwerk? Nas? Switches? Om even alles uit te sluiten zou het fijn zijn als het getest is met alleen de KPN spullen en dan zo 'sober' mogelijk.
Mocht dit allemaal al uitvoerig besproken zijn mag je die laatste zin gelijk weer vergeten :-)
Ik laat je vandaag of morgen weten of het mij lukt om die v10 bij jou afgeleverd te krijgen. ( Is het handig als je je contact e-mail adres via het forum aanpast of forward? Op die manier kunnen we elkaar makkelijker bereiken )

zie reactie van gisteren in privé bericht naar Erwin
Aan Erwin:
Ik heb je zojuist een privé bericht gestuurd, graag hier naar kijken en via privé reageren.

Reageer