Beantwoord

wegvallende wif/ internet

  • 14 January 2021
  • 12 reacties
  • 123 keer bekeken

Sinds 3 dagen valt mijn wifi geregeld weg,  ca. 5-10x per dag. Ook valt mijn bekabelde verbinding weg. Diverse resets gedaan,  maar geen blijvend resultaat. Opnieuw opstarten helpt wel een poosje, maar valt dan weer weg. Wifi valt meer weg dan bekabeld, maar bekabeld ook ca 2-3x per dag.  Diverse malen de online hulp gebruikt, waarbij dan kanalen gewisseld worden, maar geen duurzaam resultaat.  Wat kan ik nog doen? Er zijn geen storingen in de buurt bekend. 

Modem is een v10a.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 2 May 2021, 08:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @JaRe!

Als ik je lijn doormeet kom ik inderdaad meerdere verbrekingen tegen, het is mij echter niet direct duidelijk waar die verbrekingen door veroorzaakt worden. Zou je de kabel die van het KPN aansluitpunt naar de Experia Box loop, even helemaal los willen koppelen en daarna weer stevig vast willen klikken? Op die manier weten we zeker dat de kabels goed contact maken. Je mag daarna de Experia Box terugzetten naar de fabrieksinstellingen, zodat de software opnieuw ingeladen wordt.

Als je daaraan last blijft houden van deze verbrekingen, zou je dan een foto willen plaatsen hier van je Experia Box waarop te zien is hoe deze precies aan is gesloten?

 Hierbij de foto's, kabels uit en weer er in gedaan. Net weer uitval gehad. Kabels van links naar rechts isra kabel,  telefoon  uit,  vaste kabel naar de tv.( En stroom ;-) )

Reputatie 7
Badge +20

Zie ik het nou goed en is de kabel vanuit IS/Ra naar DSL poort een platte? Zo ja, wil je die vervangen door bijgeleverde ronde kabel?

Ik heb helaas geen ronde kabel, naar  mijn weten zat deze er destijds ook niet bij. De kabel is nog van mijn originele modem, die ik had voor de v10a. Die had ik in de voorgaande ca. 10 jaar ook  al in mijn oude huis. De ronde kabels die ik heb liggen passen ook niet op het isra punt. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb je nu een setje aansluitmateriaal gestuurd met onder andere de aansluitkabel. Ik wil je vragen die te vervangen. Ik hoor graag weer van je als je het hebt kunnen testen.

Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik hier weer reageer, maar het euvel is sinds kort (ca. een week) weer terug. Heb verder geen wijzigingen gedaan in instellingen of kabels of iets dergelijks. Heb 2x harde reset gedaan, daarnaast ook diverse malen opstarten. Op alle apparaten wifi opnieuw ingesteld etc. Op dezelfde momenten valt mijn internet zowel bekabeld als wifi weg. 

Ook heb ik de diverse online tools gebruikt over de afgelopen dagen van KPN.

Het wegvallen vindt diverse malen per dag plaats (5x tot 10x per dag) op verschillende momenten en met wisselende tussenpozen.

Zou het aan de experiabox kunnen liggen?

Reputatie 7
Badge +20

Ik durf het niet te zeggen, maar dat het ergens mis gaat zie ik ook terug. Het modem zou inderdaad wel eens de veroorzaker kunnen zijn. Ik heb een nieuwe naar een servicepunt van PostNL in de buurt gestuurd. Daar kun je huidig modem omruilen voor de nieuwe. Informatie krijg je via sms. Ik ben benieuwd hoe deze zijn werk gaat doen. 

Dank je voor je reactie. Ik zal ze om gaan ruilen. Ik ben benieuwd, later komende week laat ik ervaringen weten. 

De verbinding is inmiddels weer stabiel, nog geen uitval gehad sinds de vervanging. Ik was er echter wel vanuit gegaan dat er nieuw aansluitmateriaal bij zou zitten. Zodoende heb ik nu weer het “platte kabeltje” aan moeten sluiten aangezien in de communicatie omtrent de vervanging ook aansluitmateriaal werd aangegeven.

Reputatie 7
Badge +20

Komt die ook nog naar je toe. Fijn in ieder geval dat de lijn weer helemaal stabiel is. 

Mocht je nog weer vragen krijgen, laat het dan weten. 

Dank je voor je reactie,  fijn dat het kabeltje weer komt. Dank je wel

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan. Fijn weekend gewenst.