wegvallende WIFI

• 14 oktober 2015
  • 14 reacties
  • 407 keer bekeken

Sinds enige tijd valt de  WIFI verbinding weg. Soms ook de TV en ook zijn we soms niet telefonisch bereikbaar.

Experia V8

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Dus alles valt tegelijk weg? Als dat zo is kan je het snelste de KS bellen, even kijken of zij iets geks aan je lijn zien en of je misschien een nieuwe Experiabox nodig bent.
Let wel op dat ze je niet direct een monteur aanmeren, deze kost namelijk geld als het probleem aan jouw "kant" ligt.

Robin
RobinFlikkema schreef op 14 okt '15 om 21:57u

Dus alles valt tegelijk weg? Als dat zo is kan je het snelste de KS bellen, even kijken of zij iets geks aan je lijn zien en of je misschien een nieuwe Experiabox nodig bent.
Let wel op dat ze je niet direct een monteur aanmeren, deze kost namelijk geld als het probleem aan jouw "kant" ligt.

Robin 
niet alles valt tegelijk uit, het meest de wifi (wel streepjes op de ipad)

Reputatie 7
Badge +30

Stan52 schreef op 14 okt '15 om 22:14u

RobinFlikkema schreef op 14 okt '15 om 21:57u

Robin

niet alles valt tegelijk uit, het meest de wifi (wel streepjes op de ipad)

Ah oke, je hebt dus wel Wifi bereik, maar je kan niet internetten? Dan lijkt het er op dat of je verbinding tussen KPN en de Experiabox wegvalt, of de Experiabox het gewoon begeven heeft.

Je kan of even kijken of de KS je een nieuwe Experiabox kan bieden (0800-0402). Of even wachten op WebCare. Naar mijn idee is dat tweede een betere optie.

Je zou in de tussentijd even kunnen kijken of een reset helpt?

Volgensmij is dit hetzelfde als dit topic

Robin

Reset heb ik al meerdere keren gedaan, helpt niet. ook niet terug naar de fabrieksinstellingen.

Bedankt voor je reacties

Vrijdag gebeld met KS, zaterdagmorgen een nieuwe ExperiaBox V10 ontvangen. Gaat vooralsnog beter, tot zondagmiddag. De hele internetverbinding ligt eruit. Het lampje 'glasvezel' knippert op het galsvezelmodem. Volgens de online tool (toen de verbinding het weer deed) geeft aan dat de verbinding 'goed'is. nou ......

Reputatie 7
Badge +27
Beste ,

Welkom! Wat goed om te lezen dat je inmiddels een V10 hebt ontvangen, maar erg jammer dat je sinds zondagmiddag weer problemen ondervindt! Knippert het lampje op dit moment nog steeds of is ie weer gaan branden? Ik stuur je een privébericht waarin ik om gegevens vraag, wil je daarop reageren? Dan zal ik in ieder geval eens kijken of ik iets raars op je lijn zit. 
Marcia_ schreef op 19 okt '15 om 11:55u
Beste ,

Welkom! Wat goed om te lezen dat je inmiddels een V10 hebt ontvangen, maar erg jammer dat je sinds zondagmiddag weer problemen ondervindt! Knippert het lampje op dit moment nog steeds of is ie weer gaan branden? Ik stuur je een privébericht waarin ik om gegevens vraag, wil je daarop reageren? Dan zal ik in ieder geval eens kijken of ik iets raars op je lijn zit.  
Maandag weer gebeld met een andere medewerker en benadrukt dat het lampje 'glas' van het NT-kastje zeer snel knippert. Dit was voorheen niet en hij bevestigde dat dit idd niet hoort.

Inmiddels is er toch geconstateerd dat er een verstoring op de lijn zit. Het NT-kastje resetten (stroom eraf) heeft niet geholpen, het lampje knippert nog (wel langzamer).

Donderdag sturen ze een monteur langs.

Stan52 schreef op 20 okt '15 om 20:44u
Marcia_ schreef op 19 okt '15 om 11:55uBeste ,

Welkom! Wat goed om te lezen dat je inmiddels een V10 hebt ontvangen, maar erg jammer dat je sinds zondagmiddag weer problemen ondervindt! Knippert het lampje op dit moment nog steeds of is ie weer gaan branden? Ik stuur je een privébericht waarin ik om gegevens vraag, wil je daarop reageren? Dan zal ik in ieder geval eens kijken of ik iets raars op je lijn zit.  Maandag weer gebeld met een andere medewerker en benadrukt dat het lampje 'glas' van het NT-kastje zeer snel knippert. Dit was voorheen niet en hij bevestigde dat dit idd niet hoort.

Inmiddels is er toch geconstateerd dat er een verstoring op de lijn zit. Het NT-kastje resetten (stroom eraf) heeft niet geholpen, het lampje knippert nog (wel langzamer).

Donderdag sturen ze een monteur langs.

Monteur is langs geweest en heeft eerst het NT-kastje vervangen. Er zat nog steeds storing op de lijn. Uiteindelijk is de rode UTP-kabel naar de Expariabox vervangen. Deze veroorzaakt storingen en KPN adviseert haar monteurs deze te vervangen.

Tot nu toe gaat alles weer goed...

Reputatie 7
Bestaan ze nog... ...die rode kabels. 

Je zou toch verwachten dat iets dat al ruim meer dan een jaar bekend is zo langzamerhand verholpen zou zijn.

In de week van 26 oktober is de verbinding weer blijven hangen, onze zoon heeft toen alles uitgetrokken en weer ingestoken.

Op zondagavond 1 november lag weer alles plat, geen tv. telefoon en internet. Meteen gebeld met de helpdesk en aangegeven dat er sinds geruime tijd problemen zijn en dat de monteur aangaf dat mochten de problemen zich weer voordoen, de glasvezelverbinding door Reggefiber moet worden gecontroleerd.

De medewerker ging z'n protocollen doorlopen en constateerde dat er (op dat moment) geen problemen met de verbinding waren. Als het zich nog een keer zou voordoen, zouden ze een monteur langs sturen. Toen ik hierop een beetje pissig werd en aandrong, kon er wel een afspraak gemaakt worden.

Woensdag 4 november, ik was niet thuis, een van de kinderen heeft de monteur te woord gestaan. Ze konden me niet precies vertellen hoe en wat. Iets met de naam van de 5GHZ wifi, de stekker van de telefoon en een sitecom LN-120. Maar ik krijg een gespreksverslag.

Vrijdagavond 13 (!) november de hele zooi weer moeten uittrekken en het verslag moet ik nog steeds krijgen ......

Reputatie 7
Badge +28
Dag Stan,

Wat jammer zeg! Ik had de hoop dat de storingen nu verleden tijd zouden zijn. De monteur heeft inderdaad een duidelijk verslag achtergelaten, ik stuur je deze in een privébericht (er staan wat netwerknamen in). Deze monteur heeft overigens geen storing met de buitenlijn kunnen meten, wel wat suggesties om apparatuur te vervangen als dat nodig blijkt. Ik kom hier ook even in privébericht op terug. Hopelijk kunnen we het spoedig helemaal oplossen.

Woensdag 18-11 heb ik van KPN de switch per post ontvangen (waarvoor dank!) en meteen aangesloten.

Na de grote landelijke storing op zaterdag 21-11 (we hadden vrijdag geen tv gekeken) de nieuwe software op de tv-ontvanger geinstalleerd.

Tot zaterdagavond 23.25 uur ging het goed, toen bleef het beeld en het geluid van de tv weer hangen. De boel van de stroom afgehaald, 2 min. wachten en weer beeld. Heeft daarna wel nog wat gehaperd, ben maar naar bed gegaan.

En nu?

Zojuist, om 19.20 uur weer het glasvezelmodem en de Experiabox moeten resetten.

en een tweede keer, want 1 keeer was niet voldoende.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Stan,

Nog niet helemaal een succes dus, dat is jammer! Ik zie het terug, dit weekend ging het niet helemaal goed. Het is lastig om te achterhalen of dit te maken heeft met de (nasleep van) de storing, of dat er nog iets mis is met de verbinding. Na zondag is de verbinding weer stabiel. In metingen zie ik ook geen reden tot zorg. Zullen we het nog een week aankijken? Als de verbinding dan stabiel blijft ben ik geneigd om te zeggen dat het met de storing te maken had.

Reageer