Beantwoord

Wegvallende wifi

  • 28 February 2019
  • 18 reacties
  • 194 keer bekeken

Badge
Wat kan ik doen aan de wegvallende wifi?

tijdens het streamen van muziek vanaf iphone en ipad naar sonos ervaar ik dat de muziek stopt omdat wifi wegvalt.

als ik video stream naar de apple tv stopt ook het beeld regelmatig

ik heb een kpn 10va router

wat tr doen?
icon

Beste antwoord door RHpost 18 March 2019, 18:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Hoe sterk is het signaal op het moment van het wegvallen van de WiFi? En hebben andere telefoons daar op exact dezelfde locatie ook last van?
Badge
IPhone Xs en iPad zijn op volle wifi sterkte, en toch valt verbinding weg bij het streamen via wifi en airplay naar de appletv en sonos...

heb inmiddels ook nieuwe router gekregen van kPn, nog steeds hetzelfde probleem, en vrienden die langskomen ook...
Hoi @RHpost . Dus als ik het goed lees heb je zelfs al een vervangende router gekregen ( zelfde type? ) en toch valt de verbinding zomaar weg?
Ik ben als @SjorsK héél benieuwd of dit tegelijkertijd gebeurt. En hoe vaak gebeurt dit?
Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan ga ik sowieso je lijn doormeten.
Badge
Beste @Erwin_ ,

Jah, ik had een 10Va en heb een 10Va terug gekregen....
Hoe vaak de wifi verbinding wegvalt en wanneer is niet te zeggen.....
Het ene moment is dat 1x in de 3uur, en het andere moment is dat elke 15 seconden.....
In ieder geval is het enorm frustrerend in de huidige tijd 2019, dat je niet eens muziek en video van je iphone en ipad kan streamen naar een tv en sonos....

Dus als u de gouden tip heeft, dan hoor ik dat graag....
Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik wil de lijn doormeten.
Kun je tevens deze tools eens proberen te doorlopen: https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow
Badge
Beste @Erwin_ ,

De gegevens zijn aangevuld.
die tools heb ik al meerdere malen gebruikt, maar geen resultaat.

Groeten,
Ik zie dat er rond de 24e een nieuw modem is opgestuurd. Is daarna het probleem ontstaan?
Badge
Beste @Erwin_ ,

nee, zoals ik aan heb gegeven is dit probleem al aanwezig sinds december en nu ook met de nieuwe router...
Reputatie 7
Wellicht is de Sonos Boost een optie voor je muziek te streamen, want met de boost creeër je voor al jou Sonos een ‘eigen’ netwerk.

Ik had daar ook last (terwijl de WiFi hartstikke goed is) van dat er haperingen in de muziek zaten, na testen met alle boxen bedraad had ik nergens last meer van. Dus wilde ik alles bedraad aansluiten, echter was dat zo niet handig en een Boost gekocht. Sindsdien nooit meer problemen met wegvallend geluid.

Maar dat zegt natuurlijk nog niets voor de andere problemen waarbij de WiFi wegvalt.
Badge
Beste @JeroenB22

dank voor je bericht en tip, maar het streamen van videal van ipad naar appletv valt ook steeds uit, dus er is iets goed mis met de wifi zelf van kpn.

hopelijk kan @Erwin_ dit oplossen?
Ik zie geen onderbrekingen in de toevoer van het signaal. Dus de verbinding naar het modem lijkt stabiel. Aangezien dit een vervangend modem is begin ik nu te vermoeden dat het misschien met de omgeving te maken heeft. Hoe druk is het bij jou wat andere draadloze netwerken betreft?
Ik zie trouwens een dikke week geleden wel heel veel onderbrekingen op de lijn. Heb je toen zelf heel vaak moeten herstarten?
Ik overweeg om een wifi monteur in te plannen. Kan ik je binnenkort overdag even bellen?
Badge
@Erwin_ een week geleden heb ik contact gehad met klantenservice, ze wilden de router meten, en konden toen er niet meer in, en toen heb ik een andere gekregen.

druk kan wel zijn, woon in appartement complex, 7 verdiepingen, 16 appartementen per verdieping... maar dat zou tegenwoordig toch niet uit moeten maken...

bellen is geen probleem...
Ik zie dat een monteur gepland staat. Klopt dat? plandatum 13 maart.
Badge
Beste @Erwin_ ,

dat klopt, heb dit donderdag avond geregeld telefonisch, nadat de wifi weer tig keer in het half uur was weggevallen en de snelheid maar 15gb was.

heb je nog tips of iets dergelijks voor de monteur?
Niet direct. Ter plekke is er een veel betere analyse te doen en monteurs hebben tegenwoordig veel praktijk ervaring met wifi verbetering. k heb er vertrouwen in dat de monteur de zaak aanzienlijk gaat verbeteren.
@RHpost Hoe is het afgelopen?
Badge
@Erwin_ De monteur heeft alle apparaten vervangen en de kabels. Hij heeft een oudere modem geplaatst want de nieuwste is ook niet goed... en tot nu toe is nog niets weggevallen...
Fijn om te lezen dat het opgelost lijkt! Mocht er onverhoopt toch nog iets geks gebeuren, weet je mij te vinden!