Vraag

Wegvallende Wifi

  • 22 March 2019
  • 12 reacties
  • 265 keer bekeken

Vorige week ben ik overgestapt naar het vertrouwde KPN ( 1 jaartje ertussenuit geweest)

De TV werkt perfect alleen de Wifi valt regelmatig weg ( ik merkt dit vooral aan mijn SONOS).

Nu zag ik dat er meerdere mensen met dit probleem zijn en vraag ik mij af of hier al een oplossing voor is gevonden?

Ik heb een Experia BOX V10a

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @MylesDavis, welkom terug bij KPN! :)

Specifiek over Sonos zijn er een aantal andere topics. De Sonos lijkt wat moeite te hebben met het 5Ghz WiFi netwerk van de V10A. Ik heb dit doorgegeven aan onze technische dienst maar het is nog niet helemaal duidelijk of wij dit kunnen oplossen of dat het bij Sonos ligt. Een oplossing is om de Sonos bekabeld te verbinden met de Experia Box, of om het 5Ghz netwerk een andere naam te geven. Zie daarvoor Sonos vs V10a | KPN Community. Kun je laten weten of dat werkt?

Valt de WiFi ook weg op andere apparaten? Probeer dan vooral de Wifi Tuner eens. Open deze pagina op je smartphone (of tablet) zodat je de verbinding overal in huis kunt optimaliseren.
Beste Joran,

Inmiddels heb ik een 1 van mijn Sonos bekabeld aangesloten en de storingen zijn inderdaad verholpen!

Echter blijf de
WIFI ondanks herhaaldelijk gebruik van de WIFI Tuner nog steeds regelmatig wegvallen.

Ook als ik op een meter of 3 van de Experiabox vandaan zit.

Is dit een bekend probleem?
Reputatie 7
Badge +28
Geen bekend probleem. Op 3 meter mag je zeker een stabiele verbinding verwachten. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel? Dan voer ik een aantal testen uit op de Experia Box om hier wat meer duidelijkheid over te krijgen.
gedaan!
Reputatie 7
Geen bekend probleem. Op 3 meter mag je zeker een stabiele verbinding verwachten.
Maar het betreft toch een V10A?
Reputatie 7
Badge +28
Dank! En sorry voor de herstart van de Experia Box. Ik kom eigenlijk niet zoveel bijzonders tegen. De glasverbinding ziet er prima en stabiel uit. Ik had liever iets gevonden wat duidelijk niet goed was.

Wat was het resultaat van de WiFi tuner toen je die een paar keer uitvoerde? Afhankelijk van de metingen kan het kanaal van WiFi worden aangepast, kan er een gratis monteur ingepland worden of kunnen er WiFi versterkers verstuurd worden.
Na gebruik van de Wifi tuner veranderde er eigenlijk niks,

Wat ik wel merk is dat de snelheid van WIFI enorm fluctueert en nog steeds regelmatig (eens per 5 minuten) volledig wegvalt.

Ik vraag mij ook af of een monteur hier iets aan kan doen en het niet gewoon aan de Experiabox ligt?
Reputatie 7
Badge +28
Dat zou zeker kunnen, ik was alleen benieuwd naar de conclusie van de WiFi tuner zodat we niet stappen dubbel gaan doen.

Heb je een Android smartphone of tablet? Zo ja, kun je daarop WiFi Analyzer eens installeren? Wifi Analyzer - Apps op Google Play. Ik ben voornamelijk benieuwd naar deze gegevens.
Ik zal dit zodra ik thuis ben vanmiddag doen en de gegevens aan je doorgeven!
VRV9517DBA8E0 ben ik:)

Reputatie 7
Badge +28
Dank! In de 5Ghz band ziet het er prima uit. De 2,4Ghz band is, zoals op de meeste plekken, een stuk drukker bevolkt. Je kunt eens proberen een andere netwerknaam in te stellen voor een van de netwerken. Zo weet je precies of het aan de drukkere 2,4Ghz band ligt dat de verbinding periodiek uitvalt. Dit kun je (thuis) doen met de Servicetool: wijzig je WiFi naam & wachtwoord | KPN. Zet een vinkje bij "Geavanceerd" en je kunt een aparte naam kiezen voor het 2,4 en 5Ghz netwerk. Vervolgens kun je de apparaten die dat ondersteunen verbinding laten maken met het 5Ghz netwerk. Dan ben ik benieuwd of de storing zich nog steeds voordoet.

Reageer