Vraag

wegvallende wifi

  • 1 December 2019
  • 7 reacties
  • 45 keer bekeken

Wij hebben geregeld last van wegvallende wifi. Inmiddels is de modem vervangen voor een v10A en staan er 2 wifi versterkers in huis. Het signaal dat binnenkomt is sterk maar in het weekend en tegen de avond krijgen we last van wegvallende wifi. Dit terwijl we niet meer apparaten gebruiken of de wifi. Is hier een oplossing voor?


7 reacties

Badge +19

Waar heb je de versterkers staan en toch wel bekabeld aangesloten?

Reputatie 7

'S avonds en in het weekend zijn er zeker meer mobiele apparaten aangesloten via wifi. Klopt dat?

Is het wel echt de wifi die wegvalt of kunnen mobiele apparaten geen verbinding meer maken met de wifi?

Ik vermoed het laatste. Klopt dat?

Zo ja, dan denk ik dat dat helemaal niet aan de wifi ligt, maar aan de kreupele DHCP server van de V10a.

 

De oplossing: De V10a de deur uit.

Heb je vaste telefonie van KPN?

Zo nee, overweeg om de V10a te vervangen door een Fritz!Box.

Gebruik de 7581 als je bonded VDSL hebt en in alle andere gevallen is de 7590 ook geschikt.

Reputatie 7
Badge +24

Waar heb je de versterkers staan en toch wel bekabeld aangesloten?

Mogenlijk aangesloten met een draadloze verbindingsset. s' Avonds zet iedereen zn tv aan, en hoppa, weg wifi :grin:

Reputatie 7

Waar heb je de versterkers staan en toch wel bekabeld aangesloten?

Mogenlijk aangesloten met een draadloze verbindingsset. s' Avonds zet iedereen zn tv aan, en hoppa, weg wifi :grin:

Wat heeft een "draadloze" verbindingsset met wifi te maken? :thinking:

Badge +19

Het kan toch niet zo zijn dat een klant zelf moet gaan investeren in een modem om enigszins wifi in huis te hebben?? Natuurlijk als je goed wifi in het hele huis wil moet je daar zelf voor zorgen maar de basis moet gewoon goed zijn.

 

Reputatie 7

Het kan toch niet zo zijn dat een klant zelf moet gaan investeren in een modem om enigszins wifi in huis te hebben?? Natuurlijk als je goed wifi in het hele huis wil moet je daar zelf voor zorgen maar de basis moet gewoon goed zijn.

Klopt, maar als KPN er keer op keer een puinhoop van maakt dan is dat toch zeer zeker wel te overwegen.

Zelf heb ik bijna €650,- geïnvesteerd in mijn router, wifi accesspoints en switches maar daarmee heb ik dan ook in mijn hele woning en een deel van de tuin de volle snelheid van mijn glasvezelsbonnement.

Reputatie 7
Badge +17

@Karin Nijssen We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Reageer