Beantwoord

wegvallende wifi en geen 5g meer

  • 18 November 2019
  • 8 reacties
  • 169 keer bekeken

Sinds een tijdje slechte wegvallende wifi en 5g is ineens verdwenen?

Gaarne oplossing voor bovenstaande svp

icon

Beste antwoord door wjb 19 November 2019, 23:50

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +19

Dat 5g verdwenen is lijkt me stug. Het is er namelijk nooit geweest. Je bedoelt wellicht de 5 GHz band 

Inderdaad.Deze ineens weg.Zijn er tips?

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u? Heeft u versterkers? En hoe ziet u dat wifi 5 GHz verdwenen is? 2,4 en 5 GHz wifi hebben standaard dezelfde naam. Of heeft u 5 GHz een andere naam gegeven?

Reputatie 7

Als je de zwarte Experia WiFi in gebruik hebt en je had 2.4GHz en 5GHz verschillende namen gegeven, kijk dan eens of de firmware van de Experia WiFi geupdate is naar V1.00.26v3.

KPN heeft namelijk in al haar "wijsheid" besloten dat de namen van de 2.4GHz en 5GHz aan elkaar gelijk moeten zijn en heeft de naam van de 5GHz wifi hetzelfde gemaakt als de 2.4GHz wifi. Je kunt vanaf nu ook geen afwijkende namen meer instellen op de Experia WiFi. :confounded:

Ja experiabox met versterkers.Na veel gepuzzel en alles gereset te hebben nu weer 5ghz terug gekregen.Thanks voor de reacties👍

Reputatie 7

En was de firmware van jouw zwarte Experia WiFi's geüpdatet?

Weet ik niet.Volgens beschrijving gaan updates vanzelf.Belangrijk is dat alle versterkers goed gekoppeld zijn.

Reputatie 7

Weet ik niet.

Dan log je toch even in op de Experia WiFi en kijk je naar de versie van de firmware.

Ik heb namelijk het vermoeden dat die update de oorzaak is geweest en al helemaal als jij voorheen verschillende namen gebruikte voor 2.4 en 5GHz wifi.

Reageer