Beantwoord

Wegvallende Wifi experiabox v9 iPhone

  • 30 January 2020
  • 18 reacties
  • 159 keer bekeken

Badge

Hoi, sinds ik een wifiversterker (Arcadyan, officieel via KPN) gebruik voor de experia v9 is de WiFi erg traag op onze iPhones. Gek genoeg doet de WiFi het redelijk op onze laptops en iPads, maar op de iPhones (7 en 10) niet: hij is verbonden, maar als je een internet pagina laadt blijft deze hangen op ¼ en vervolgens komt er een foutmelding in beeld omdat er geen internetverbinding is. Nieuwe iOS installeren heeft geen effect gehad. Ik las dat dit ook aan de experiabox zou kunnen liggen, klopt dat? En zo ja, kunnen we deze experiabox v9 naar een v10(a) (kosteloos) omwisselen? We worden er namelijk nu een beetje moe van dat we met onze mobiel altijd buiten onze bundel gaan ivm dat de WiFi het niet goed doet. De WiFi versterker is wel goed geïnstalleerd en verbonden, want op onze iPads en laptops werkt het internet gewoon. Kunnen jullie ons alsjeblieft helpen? Alvast bedankt! 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 5 February 2020, 18:01

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Valerie1502 en welkom op het forum! :slight_smile:  Voordat je deze wifi versterker gebruikte was de wifi wel snel op de iPhones? Is de wifi dan traag door heel het huis heen, of alleen op bepaalde locaties? Zou je de versterker eens los willen koppelen en de wifi tuner willen doorlopen? Ik ben benieuwd wat deze voor eindresultaat geeft en of je verbetering merkt na het doorlopen van de tuner. Ik hoor je bevindingen graag! 

Zelfde probleem hier! Al geruime tijd dat de WiFi ineens weg valt en vaak helemaal geen verbinding kan maken.

Expedia box al paar keer op verschillende manieren gereset.

Wireless lampje brand ook niet altijd.

@Kpn kunnen jullie iets voor mij betekenen?

zou graag kosteloos een andere expedia box willen ontvangen 

Badge

Hoi @Sanne_M, ik heb dit doorlopen met mijn iPad en de WiFi snelheid zou door veranderingen in de instellingen van de experia box van 31 naar 45 MB/s gegaan zijn, maar doet het nog altijd niet op mijn iPhone. Er is geen verschil tussen zonder en met WiFi versterker, en als de WiFi versterker uit is dan doet WiFi op mijn telefoon het ook niet (meer), voorheen (vóór installatie van de WiFi versterker) deed deze het wel. Nu doet WiFi het dus ook niet op mijn telefoon als de WiFi versterker uit is. Op andere WiFi netwerken heb ik geen problemen met verbinding. Kan het aan de WiFi versterker of aan mijn iPhone liggen (met het KPN netwerk)? En zo ja, hoe kan ik één van beide checken? Ik ben op dit moment een beetje radeloos. Alvast bedankt voor uw antwoord! 

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat de snelheid in ieder geval wat opgekrikt is, nu het daadwerkelijke verbinden met de iPhones nog. Ik heb nog één idee, wil je de Arcadyan loskoppelen en via deze pagina de naam van je wifi netwerk wijzigen? Ik ben benieuwd of ze dan wel kunnen verbinden. Zo nee, zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Zou ik ook je toestemming mogen om een netwerkmeting te doen? Dat houdt in dat ik kan zien welke apparatuur op je Experiabox aangesloten is en dat maakt het makkelijker om je hiermee te helpen. Je mag ook beschrijven welke apparatuur (switches/draadloze verbindingsset/extra routers) er op de Experiabox aangesloten zijn als je dit fijner vindt. Dan ga ik op onderzoek uit! 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.

Badge

Beste Sanne, 

Excuses voor de vertraging, ik was er nog niet aan toe gekomen, omdat het me ook elke keer ontmoedigt. Helaas heeft de WiFi naam en wachtwoord wijzigen ook niet het gewenste effect gehad. Het modem en de WiFi versterker kunnen elkaar nu ook niet meer “vinden” als ik de app volg om de versterker met het modem te verbinden. Het WPS lampje heb ik ook ingedrukt op het modem en de WiFi versterker maar niets werkt ondanks dat ik exact alle stappen uit de app volg. Ik zal de adresgegevens van mijn vriend invullen, want het abonnement staat op zijn naam en adres. Fijn als je in elk geval de netwerkmeting wil uitvoeren, hierbij heb je mijn toestemming. Op de experia box is behalve de arcadyan ook nog een interactieve televisie en vaste telefoon op aangesloten. Aanstaande donderdag 20 februari ben ik sochtends thuis en zal ik anders telefonisch contact opnemen met KPN, is dat handiger? 

Hartelijke groet, 

Valérie 

Reputatie 7
Badge +24

Het gaat hier om een zwarte vierkante versterker? Die zit als het goed is gewoon met een kabel verbonden met de Experiabox. Die hoef je niet te koppelen ofzo.

Badge

Hoi Nick, bedankt in elk geval voor je reactie! Nee het is een witte WiFi versterker van Arcadyan. Maar volgens de app moest ik deze koppelen met een kabel met gele (UTP?) kabel. Maar de arcadyan werd niet meer gevonden door de Experiabox.

Ik heb dus op beide apparaten de WPS knop ingedrukt, waarna er op de Experiabox een initieel oranje en hierna rood lampje ging branden, en op de WiFi versterker ging het tweede lampje ook oranje knipperen waarna het op blauw bleef staan. 

Ik ben zelf niet mega technisch dus hopelijk is dit te begrijpen. Maar anders ga ik donderdag bellen, of kan ik alvast een afspraak maken dat er donderdag een monteur langs komt om het te checken?  

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Wat bedoelt u met "werd niet meer gevonden door de Experiabox"? Als je iets koppelt met een kabel, dan hoeft dat niet "gevonden" te worden. Dat werkt dan gewoon automatisch. 

Voor zover mijn info strekt: de witte vierkante versterker kan op 2 manieren verbonden worden met de Experiabox. Draadloos, dan gebruikt u dus de wps knop. Of met een kabel. Dat is kabel insteken en klaar. Dan gebruikt u dus niet de wps knop.

Kunt u inloggen op de Experiabox? 

Op zo'n korte termijn denk ik niet dat je een monteur kunt krijgen. Die hebben doorgaans een planning die voor enkele weken wel zo ongeveer vol zit.

Badge

De app gaf aan dat er geen WiFi versterker werd gevonden, ondanks dat ze met elkaar verbonden waren met de UTP kabel. Dus waarom dat niet werkte weet ik niet. Ik weet wel dat mijn vriend met installeren al veel moeite had en dat dit ook niet direct gelukt was. Ik hoop dat KPN in elk geval de netwerkmeting wil doen en anders maak ik dan maar voor over enkele weken een afspraak met een monteur. Want ik heb niet het idee dat ik er zelf met hulp van dit forum uit ga komen. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb die app nog nooit gebruikt. De witte vierkante versterker is al een ietwat ouder model, kan zomaar zijn dat de app ze niet meer ondersteund.

Badge

Sanne van KPN heeft mij aangeraden om die app (KPN thuis of iets dergelijks) te gebruiken, dus dat heb ik dan ook gedaan. De versterker heeft het tot voor kort prima gedaan bij mijn ouders, maar ik mocht hem overnemen van hen omdat zij overstapten op een andere aanbieder. Het lijkt me dus dat deze ook ietwat verouderde Experia box prima moet kunnen verbinden met de arcadyan versterker, en als het niet via de app kan, dan verneem ik graag hoe ik deze fatsoenlijk met elkaar kan verbinden zodat ook de wifi op onze iPhones het weer doet. Ik heb ook het vermoeden dat het aan de iPhone kan liggen maar hier is niet eerder op ingegaan, dus ik heb geen idee wat ik eventueel hierin zou kunnen veranderen.   

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u hem al eens gereset? Dat is wel verstandig als u hem overgenomen heeft van iemand anders. Hiervoor eerst de gele kabel loskoppelen. Dan het resetknopje ingedrukt houden totdat de lampjes op de voorkant gaan knipperen.

 

Daarna de kabel van de Experiabox in de gele poort steken. Daarna met een laptop, liefst bekabeld aangesloten op de Experiabox, naar http://192.168.2.149 gaan. Kijken of dat lukt. Ik ben benieuwd.

Even voor de duidelijkheid: niet de wps knop gebruiken dus.

 

Badge

Beste Nick, bedankt voor je bericht. Ik had de arcadyan inderdaad gereset. Ik zal als ik thuis ben dat ip-adres bezoeken met mijn laptop, ben benieuwd of het lukt.

Even voor de duidelijkheid: ik verbind dus de Experia box met de arcadyan met de UTP kabel in de gele poorten, en de laptop verbind ik met de Experia box ook via een UTP kabel?  

Reputatie 7
Badge +24

Juist.

Reputatie 7
Badge +17

Geen probleem @Valerie1502! Ik snap dat de moed je in de schoenen zinkt, maar ik heb er alle vertrouwen in dat we dit opgelost gaan krijgen. :muscle_tone1: De KPN Thuis app is inderdaad gemaakt voor de Experia Wifi en de SuperWifi. De Arcadyan zal hier niet mee werken, vandaar dat de app dit aangeeft.:grimacing:  Ik zie in dit gesprek niet waar ik naar de KPN Thuis app heb verwezen, maar wellicht zie ik wat over het hoofd. Wel heb ik de Wifi Manager (voorheen Wifi tuner) aangeraden. Wellicht verwees die naar de KPN Thuis app? 

Is het gelukt om naar  http://192.168.2.149 te gaan? De bovenste twee lampjes van je versterker horen (indien hij bekabeld aangesloten is) allebei blauw te branden. Op deze pagina kun je voor de handigheid de uitleg over alle lampjes vinden. Ik heb het netwerk doorgemeten en kan daar zo snel geen gekke dingen in vinden. Ook de apparatuur die aangesloten is komt overeen met wat jij aangaf, dus ik hoor je bevindingen graag! 

Badge

Beste Sanne, dankjewel voor je bericht, excuses, ik kwam volgens mij op een pagina met de KPN thuis app vandaar dat ik dat heb geprobeerd. In elk geval moeten nu alle apparaten ook weer opnieuw ingesteld worden omdat de experia box nu een andere naam en wachtwoord heeft dan de arcadyan… ?

Ik ga er morgenochtend voor zitten om eea te proberen, ik laat het weten wat mijn bevindingen zijn, en anders zal ik telefonisch contact opnemen met KPN. 

Reputatie 7
Badge +17

Ah, dat verklaart het. :smile:  Wat gek dat de naam en het wachtwoord van elkaar verschillen. Op het moment dat je de WiFi Versterker koppelt aan het modem, neemt de WiFi Versterker de inloggegevens van je modem over. Daar zou dus geen verschil in moeten zitten.

Voor de handigheid stuur ik je deze pagina nog mee. Daar staat een hele hoop informatie in over deze specifieke WiFi Versterker, samen met handige stappenplannen om het één en ander in te stellen. Met name dit stappenplan om handmatig de versterker in te stellen (waaronder ook de wifi naam en het wachtwoord) kan handig zijn. Mocht je al telefonisch contact hebben gehad en nog vragen hebben, dan kun je hier altijd een bericht plaatsen! :slight_smile:

Reageer