Beantwoord

Wegvallende WiFi & foutcode STB-NMC-400

  • 13 March 2021
  • 29 reacties
  • 162 keer bekeken

Ook van telfort en zelfde problemen met Wi-Fi, maar sinds nieuwe snellere menu ook bijna elke avond stb-nmc-400 ,zonder actie werkt het vaak wel weer vanzelf, maar gisteren bleven veel zenders zwart beeld geven. Pas na herstart opgelost.

De ontvanger verleden week al naar frisse start teruggezet maar problemen blijven.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door HVF 14 April 2021, 17:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @HVF, welkom! Jammer om dit te lezen :-(. Merk je ook dat je bekabelde internet wegvalt? Of gaat het echt om de wifi? Welke ontvanger en welke Experia Box heb je? En maak je ook gebruik van een draadloze verbindingsset?

Hi Marcia

Heb de experiabox v10a met de arris vip2952

Alles zit bedraad, en voor de Wi-Fi 2x kpn wi-fi versterker ook bedraad en als acces point ingesteld.

Het viel me op dat alles gelijktijdig uitvalt, en de led op de experiabox is dan rood.

Frisse start op de arris ontvanger gedaan en de Wi-Fi manager gedaan maar resultaat juist minder na veranderen Wi-Fi kanaal.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie inderdaad veel wegvallende verbindingen.. Heb jij het glasvezelkastje ook al eens 2 minuten stroomloos gemaakt? Wil je daarnaast eens checken of alle kabels tussen het glasvezelkastje en de Experia Box er goed en stevig in zitten?

Glasvezelkastje had ik nog niet gereset zag wel toen het lampje experiabox op rood stond ledjes glas en ethernet gewoon groen knipperen.

Ga kastje 2 minuten stroomloos maken utp kabel zit in de vergrendeling aan beide kanten ga tijdens reset ook nog wel vervangen door een andere kabel.

Tot nu toe geen uitval televisie meer gehad.😃

Dus ziet er hoopvol uit

 

Reputatie 7
Badge +30

Kijk, dat zijn goede berichten! Mocht het toch weer misgaan, weet je me te vinden:raising_hand_tone2:

Ook gisteravond geen uitval gehad.

Bedankt voor je advies

Helaas net met alleen Wi-Fi gebruik  wegvallen Wi-Fi , en blijkt lampje experiabox weer rood😂

Reputatie 7
Badge +30

Aah jammer:sweat_smile: . Ik zie inderdaad nog dagelijks verbroken verbindingen. Niet goed natuurlijk. Ik wil proberen om een monteur jouw kant op te krijgen. Zie je dat zitten? Ik moet er bij vermelden dat als het probleem toch aan jouw kant blijkt te liggen, bv. als er een stekker niet goed in zit, of dat je een eigen router aangesloten hebt, dat er door de monteur kosten in rekening gebracht worden. Zo ja, wanneer past jou dit? Dat kan op doordeweekse dagen tussen 8 en 18 uur in blokken van twee uur. Voor het aanvragen van een monteur moet ik je modem eenmalig resetten. Je internet valt dan tijdelijk weg. Kan dit op elk willekeurig moment? Zo niet, kan je ook overwegen om even te bellen met 0800-0402 om dit met een collega te regelen.

Helaas ja televisie valt ook nog steeds uit.

Zou het tussen 16:00 en 18:00 kunnen 

Dag maakt niet zo veel uit, en resetten modem ook niet, valt nu ook al regelmatig uit.

Ik bel morgenmiddag even met je partner. Mocht ik haar niet te pakken krijgen, heb ik ook jouw nummer.

Het is de bedoeling dat er op dat moment iemand van de familie thuis is, zodat we het modem even uit kunnen zetten.

Hi Erwin

Toen ik vanmiddag thuis kwam, werkte er nagenoeg niets meer wat op Wi-Fi zat.

Oorzaak de experiabox stond terug op zijn fabrieksinstelling   waardoor ssid niet meer hetzelfde was en ip-range was gewijzigd.

Nadeel van de experiabox instellingen zijn niet op te slaan in configuratie bestand daarom alles zo goed als mogelijk weer handmatig in moeten stellen.😂  

Als het modem (glasvezel of experiabox) morgen  gereset moet worden dan hoop ik dat niet de configuratie experiabox weer weg is dit kan mijn echtgenoot niet herstellen.

Ai, we hebben gisteren op afstand een paar dingen geprobeerd en daar komt dat van, vrees ik. Excuses!

Wat vandaag betreft gaan we het anders doen en het modem hoeft straks alleen maar even kort uitgezet te worden.

 

Ik heb met je partner gesproken en het is gelukt om een monteur aan te sturen. Laat je weten hoe het afloopt?

Hi Erwin

 

De monteur is vandaag geweest, maar heeft geen probleem geconstateerd.

Hoop dat het doordat  de experiabox naar fabrieksinstelling terug was gezet het nu wel goed is .Gisteravond in ieder geval met televisie geen uitval gehad.

Wi-Fi is  nog onduidelijk of dat nu stabiel is .

Monteur gaf aan probleem mogelijk wat oudere laptop (+/- 4jaar) het probleem is.

 

 

Here in Delft also regular outages of a few minutes and from today also with error code stb- ... I don't have fiber but old-fashioned ADSL

Very annoying during your online game that your internet is down, you will immediately receive a message that you are acting unsportsmanlike, etc.

Hmm. Een laptop van 4 jaar oud zou naar mijn mening nog prima mee moeten komen. 

Hou het even in de gaten met de tv.  Als het toch weer gaat gebeuren , is er toch echt iets mis.

Net weer  hetzelfde televisie valt uit expirabox geeft rode led aan na korte tijd gaat her vanzelf weer werken, dus nog steeds zelfde problemen

Is er vanavond iemand telefonisch bereikbaar? Dan bel ik namelijk even. (ik werk tot 21:00)

Hi Erwin

 

Heb na bezoek monteur dezelfde avond nog 1x het probleem gehad .

Sindsdien ( 2 dagen)  geen problemen meer tijdens televisie kijken.

fingers crossed:fingers_crossed:

 

Okay. Ik hoop dat het stabiel blijft. Zo niet, weet je mij te vinden.

Helaas gisteravond wederom signaal tv weg en experiabox rode led.

Via Wi-Fi dan ook onbereikbaar, maar zonder iets te doen gaat alles na een tijdje weer werken.

Het lijkt of experibox even spanningsloos of in herstart gaat want als ik door adapter los te halen dit simuleer zie ik dat groene led ethernet glasvezelmodem even uitgaat en de rest is dan idem als mijn problemen rode led gaat aan experiabox.

groene led ethernet glasvezel aan en na een tijdje werkt alles weer.

 

Kan ik morgen in begin van de middag even bellen? Liefst als er iemand thuis is.

Zelf ben ik werken, maar mijn vroiw is dan wel thuis.  Als mijn vrouw er niet is kan ze ook het  telefoonnummer van onze dochter geven.

Die is zeker s'middags thuis.

 

 

Excuus, gisteren heb ik verzaakt :-(

De nieuw afspraak is dat ik morgenavond even bel. Dan regelen we z.s.m. een nieuwe monteur.