Vraag

Wegvallende wifi met Experia Box V10

  • 24 December 2019
  • 31 reacties
  • 494 keer bekeken

mijn wifi werkt waardeloos.

diverse keren gereset en de wifi frequentie uit en ingeschakeld en op een ander kanaal gezet en ook een gescheiden benaming van de frequenties heb ik gedaan

ook de router verplaatst en een versterker gekocht. niks helpt.

wegvallende wifi is aan de orde van de dag en begin er schoon genoeg van te krijgen.

ik zit bijna met de laptop boven op de router en nog steeds valt de wifi weg.

de servicedesk komt met nietwerkende oplossingen en baal er stevig van.

is er nog iets wat ik kan proberen of is overstappen dan toch het beste? 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


31 reacties

Badge +19

Dat lijkt op een probleem met de v10. Gaat het bekabeld wel goed? Heb je de wifi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

ja het is bekabeld en bekabeld op de pc gaat goed ik  gebruik wifi voor laptop en telefoons.

zojuist alweer de wifi uitgevallen en wéér een reset moeten doen.

ik ga toch eens kijken of andere aanbieders dit probleem ook hebben en kijken wat de mogelijkheden zijn.

zojuist alweer wifi weg.

bij kpn adviseren ze dan de wifituner maar het gaat niet om de snelheid maar om de wegvallende wifi.

kom je er dan niet uit dan adviseren ze een monteur.

Die monteur komt niet gratis aan de deur.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Grolschki Natuurlijk wil je goede wifi hebben en het is flink balen als het niet werkt. Nu kunnen er altijd meerdere verklaringen voor zijn. Andere apparatuur in huis kan voor een verstoring zorgen, LED-lampjes (in deze tijd van het jaar) en ook de wifi van je buren kan effect hebben op de sterkte van jouw signaal. 

De wifi tuner die je al enkele malen is geadviseerd kijkt niet alleen naar de snelheid: deze tool meet het hele signaal door en kan direct allerlei aanpassingen uitvoeren. Ook heeft de tool veel verschillende uitkomsten. Ik wil je toch van harte adviseren om deze tool te draaien. 

Al meerdere keren gedaan.

maar tot nu toe geen passende oplossing aangeboden ook niet door KPN.

gaat een paar uur goed dat wifi en dan valt de wifi weer uit.

Na de kerst maar eens op zoek gaan naar een alternatief.

ben er klaar mee.

Reputatie 7
Badge +20

Ok, @Grolschki En heb je die tuner ook gedraaid toen je zelf gekochte wifi-versterker actief was? Want dat levert uiteraard een vertekend beeld op. Jammer dat je het zo ervaart. Hopelijk kun je het nog eens testen en komen er dan andere resultaten uit. 

de wifiversterker is van KPN en werkt prima.

ik ga vandaag als ultieme poging de  Experia Box V10 verplaatsen en een nieuwe kabel trekken.

verder weg van de buren zijn modem.

misschien heeft dit teveel invloed op mijn wifi

Dit is mijn laatste poging om de wifi beter te krijgen.

Daarna weet ik het niet meer wat ik er nog aan kan doen.

Badge +19

Toch nog een vraag. Je zegt dat je een kpn wifi versterker hebt. Welke? De witte of de zwarte? Als je de zwarte heb dan heb je er namelijk twee nodig.  Eén naast de experiabo,x want de Wi-Fi op de experiabox wordt uigeschakeld, en één bekabeld op een andere gewenste plek. Heb je het op die manier gedaan?

de witte en bekabeld.

verplaatsen heeft ook geen zin. Zojuist weer de wifi weg.

 

resetten helpt niet, verplaatsen van router of modem niet,versterker erbij of ertussen uit,niks helpt.

de frequenties uit en inschakelen en afzonderlijk een wachtwoord geven dit alles tevergeefs.

Gisteren nieuwe kabels getrokken en ook dat helpt niet.

ik denk toch dat de V10 de boosdoener is van het constant wegvallen van de wifi of de firmware voldoet niet.

Bij mij zitten er geen muren tussen en nog valt de wifi uit.

Ik wordt er gek van.

Kpn maakt reclame dat er overal wifi is tot in elk  hoekje, misschien bij iemand anders maar bij mij niet hoor.

 

Badge +19

Zo te zien heb je echt wel alles gedaan wat je kan doen. Het probleem zit em dan waarschijnlijk toch in de v10. Een medewerker gaat je helpen. die reageert vanzelf. Kan nu wel even duren rond deze tijd van het jaar. Zelf heb ik ook die combinatie en werkt prima.

raar bekabeld gaat goed

kun je de wifi op de v10 uit zetten en de wifi op de kpn versterker alleen gebruiken

gaat dit goed dan zit er een probleem zeker in de v10 wifi gedeelte

gaat dit ook fout dan zou de v10 en de kpn versterker beide defect zijn wat onwaarschijnlijk is

dus 192.168.2.254 en zet wifi uit in je v10 test de verbinding alleen met de versterker

blijft deze stabiel is het probleem de v10 valt de wifi nog weg zit het probleem waarschijnlijk in de randapparatuur laptop / telefoon

van uitgaande 3e startbericht bekabeld geen probleem

Zojuist weer een reset gedaan.:disappointed:

Stilstaand beeld en geeft aan dat er geen kabel in de router of modem zit. Raar allemaal.

gaat naar 15 seconden weer aan maar mis dan wat van de uitzending.

Dit komt dus meerdere keren voor op beide tv`s.

Gisteren en vandaag in totaal vijf keer de wifi uitgevallen.:rage:

alles maar weer eens gereset. Op hoop van zegen dan maar.

Het  gaat maar door.

ik heb nu nog 9 mbits per seconde en heb gisteren drie maal een foutcode op tv gehad,

pffffff om moedeloos van te worden.

diverse keren de wifi tuner eroverheen gehaald maar zoals verwacht helpt dit niet.

Reputatie 7
Badge +20

Wat jammer, @Grolschki dat nog steeds zo loopt. Je hebt de wifi tuner gedraaid, dat heeft niet geholpen. Heb je de wifi versterker wel losgekoppeld toen je de tuner draaide? En heb je de betreffende versterker al eens opnieuw gekoppeld / gereset? 

in het startbericht ging het alleen om de wifi

nu zie ik ook dat de tv ontvangers problemen geven

foutcode op een tv ontvanger betekend dat er een ander probleem is en niet alleen de wifi

heb je de tv ontvangers direct op de experiabox aangesloten met een kabel

Zo te zien heb je echt wel alles gedaan wat je kan doen. Het probleem zit em dan waarschijnlijk toch in de v10. Een medewerker gaat je helpen. die reageert vanzelf. Kan nu wel even duren rond deze tijd van het jaar. Zelf heb ik ook die combinatie en werkt prima.

 

zoals verwacht neemt niemand contact met me op.

ondertussen alweer drie keer gereset.

Badge +19

Ik ben bang dat @Bart_ je over het hoofd heeft gezien. Ik begrijp nog steeds niet waarom je zulke problemen hebt. Balen!!

Reputatie 7
Badge +20
  • zoals verwacht neemt niemand contact met me op.

ondertussen alweer drie keer gereset.

Ik heb je niet zozeer over het hoofd gezien, maar je hebt niet meer om mijn laatste bericht gereageerd @Grolschki Heb je nu ook problemen met de tv-ontvanger? Je hebt dus de Experia Box een fabrieksreset gegeven, je hebt de wifi tuner gedraaid zónder de versterkers? Je hebt nog steeds problemen met wifi, maar de tv levert ook problemen op. Hoe heb je de tv aangesloten: met een kabel op de Experia Box? 

I

mijn wifi werkt waardeloos.

diverse keren gereset en de wifi frequentie uit en ingeschakeld en op een ander kanaal gezet en ook een gescheiden benaming van de frequenties heb ik gedaan

ook de router verplaatst en een versterker gekocht. niks helpt.

wegvallende wifi is aan de orde van de dag en heb er genoeg van

ik zit bijna met de laptop boven op de router en nog steeds valt de wifi weg.

de servicedesk komt met niet-werkende oplossingen en baal er stevig van.

 

Er is beloofd dat iemand contact met me opneemt maar helaas pindakaas.

NIET DUS.

Nu komen ze met SUPER-WIFI voor 199 euro.

Wat moet je ermee als de gewone wifi niet eens werkt.

ik blijf erbij dat de router niet goed werkt want net gepingt en er was nog 1 Mbit per seconde

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic, dubbele post

Badge +19

Heb je de wifi tuner al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/login. Id de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?

Admin: post verplaatst

al wel 100 keer.

Admin: post verplaatst 

ik weet niet meer wat ik ermee moet.

Admin: post verplaatst 

Badge +19

Ik ook niet maar je hebt in je vorige topic niet meer gereageerd op de kpn medewer.  Dat was niet slim.  

Admin: post verplaatst 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? Wat vermeld Fourstack voor uw adres? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Heeft u al eens een speedtest gedaan op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

Admin: post verplaatst 

Reageer