Beantwoord

Wegvallende WiFi met Samsung J7

  • 4 June 2019
  • 3 reacties
  • 104 keer bekeken

Op aanraden van de klantenservice zet ik mijn probleem op dit forum.
Sinds dit weekend zijn wij aangesloten bij KPN met internet en televisie.
We hebben de Experiabox V10a gekregen.
Met mijn Samsung J7 heb ik telkens geen internet, terwijl de mobiel van mijn vriend, laptop en tv geen enkel probleem ondervinden.
Op het netwerk voorheen bij mijn vriend en bij mijn ouders thuis (beide KPN) heb ik normaal wifi.
Het symbool van wifi geeft meestal vol bereik alleen staat er een uitroepteken bij.
Via de site de wifi sterkte gemeten en dat is allemaal prima.
Mijn telefoon heeft de nieuwste softwareupdate erop staan.

Er staat een vraag uit bij de backoffice of onze experiabox omgeruild kan worden, dit is nog afwachten of dat wordt goedgekeurd.
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 5 June 2019, 20:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Claudia, welkom hier.

Ik vraag me af in hoeverre een andere modem dit probleem kan verhelpen. Volgens de specificaties van de J7 kan hij 5 Ghz aan. Heb je helemaal nooit internet, of wel af en toe?Zou je willen proberen om het netwerk net vergeten/verwijderen uit je telefoon en opnieuw te verbinden en opnieuw het wachtwoord in in te voeren?

Mocht dat niet lukken, probeer om het 5Ghz los te maken van de 2,4 Ghz. Geef beide netwerken een andere naam. Voeg bij de eerste een 2,4 achter de naam en bij de andere 5. Zo weet je welke welke is.

Lees hier hoe je in kunt loggen in de Experiabox. Onder WLAN kun je de namen van de netwerk aanpassen en opslaan. Daarna weer even opnieuw verbinding maken vanaf je apparaten.
Hai Alex,

Heel erg bedankt voor je reactie.

Ik heb 2 x een gastennetwerk aangepast naar 2.4 en 5.0.
Ik krijg op mijn mobiel alleen de 2.4 te zien (mijn vriend beide)
Dus ik denk inderdaad dat mijn mobiel geen 5.0 kan ontvangen of zoiets.
Het netwerk van 2.4 blijft het tot op heden goed doen, de wifi valt niet meer weg en ik heb nog geen uitroepteken gezien.

Dus nogmaals bedankt, en hopelijk zie je mij hier niet meer terug :)

Groetjes Claudia
Reputatie 7
Badge +24
Je zou ze beiden moeten zien, volgens de specificaties van Samsung in ieder geval. Ik vraag me wel af of je de juiste netwerken hebt aangepast in de interface, gastnetwerk is namelijk iets wat je instelt voor je gasten. Is natuurlijk niet erg zolang dit goed werkt. Fijn om te lezen dat alles nu stabiel functioneert.