Vraag

Wegvallende WiFi sinds een paar maanden

  • 21 January 2023
  • 9 reacties
  • 260 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds afgelopen november valt mijn WiFi regelmatig weg. Soms gaat het een week goed, dan weer een of twee dagen ellende. Ik heb inmiddels, na telefonisch contact, ook een Super WiFi punt aangeschaft, maar dit heeft het probleem niet verholpen.

De TV-ontvangerĀ is bekabeld aangesloten, daar zijn geen problemen. Er is alleen wegvallende WiFi op de iPad, laptops en mobiele telefoons.

Wanneer de WiFi wegvalt blijven de lampjes van de glasvezel normaal branden. Ook het lampje op de Esperiabox v10A brandt groen.

De verbinding herstelt zich soms vanzelf weer, maar blijft dan steeds wegvallen. Stekker van de glasvezel eruit en de Experiabox opnieuw opstarten heeft soms effect. Maar op sommige dagen moet ik dit wel een paar keer per dag doen.Ā 

Ik heb de WiFi manager al vaak doorlopen, dan herstelt de verbinding zich weer (tijdelijk), maar het probleem van het wegvallen is ermee niet definitief opgelost. Als de WiFi het doet is hij prima en is er op afstand niks aan te zien.

Het probleem speelt sinds november 2022. Daarvoor werkte alles prima. Er is qua apparatuur in huis niks veranderd.Ā 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @MdJ1Ā en bedankt voor je bericht!

Balen dat je sinds november problemen ervaart met de wifi maar goed dat je hier melding van maakt. Je geeft aan dat de lampjes van zowel de Experia Box als het glasvezelkastje normaal blijven branden op het moment dat de wifi wegvalt, het lijkt er dan op dat je verbinding tot aan de Experia Box verder in orde is. Anders zou je ook problemen hebben gehad met de interactieve tv en ik begrijp dat dit niet het geval is. Nu geef je aan dat de wifi sinds november regelmatig wegvalt; hoe vaak is regelmatig? Veder geef je aan dat je een wifi punt hebt aangeschaft; dit gaat om 1 exemplaar of heb je er meerdere in gebruik?

Reputatie 1

Dank je voor je reactie.Ā 

De verbinding met de box zelf lijkt prima. Het is alleen de WiFi. En regelmatig is dat het soms dagen goed gaat en dan weer een dag of langer mis is. Als het mis is helpt alles (glasvezel en Experia Box) opnieuw opstarten ook niet. Het helpt hooguit voor een paar minuten.Ā Het is nu alweer twee dagen meerdere keren per dag dat ik een haperende verbinding heb. Zowel op mijn mobiel, iPad alsĀ laptop.

Ik heb 1 Superwifi 2 (de zwarte) en die staat boven.Ā Die heb ik aangeschaft nadat de problemen er al waren. Het heeft niks veranderd, behalve dat ik nu boven een wat betere verbinding heb op de slaapkamer op de momenten dat de WiFi wel goed werkt. Het is een relatief klein huis, dus meer Superwifipunten aanschaffen lijkt me ook niet nodig.

Voor eind november had ik nergens last van. Is er soms toen een update geweest van de Experia Box?

Ā 

Reputatie 7
Badge +12

Jij bedankt voor de toelichting @MdJ1!
Om toch zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, heb ik je verbinding tot aan het modem net doorgemeten en gelukkig ziet dit gedeelte er goed uit; er komt voldoende snelheid binnen en de lijn is stabiel dus dat stukje kunnen we (zoals verwacht) uitsluiten als eventuele boosdoener. In jouw situatie verwacht ik ook dat je aan 1 super wifi punt genoeg hebt. Naast dat super wifi punt zendt de Experia Box v10 a ook een eigen wifi signaal uit dus ik verwacht ook niet dat dit de oorzaak is. Ik kan ook zo goed als zeker uitsluiten dat een update er voor heeft gezorgd dat je nu deze problemen ervaart. Heb je de wifi ook al eens helemaal opnieuw ingesteld op de apparaten die ermee zijn verbonden? Daarmee bedoel ik dat je het wifi netwerk uit deze apparaten verwijdert (of laat vergeten) om vervolgens de wifi opnieuw in te stellen. Je dient dat ook (eenmalig) het wachtwoord/sleutel opnieuw in te voeren en dit wil vaak wel helpen. Laat je ons weten of je daarna verschil ervaart?

Reputatie 1

Gisteravond was het weer flinkĀ mis en viel de WiFi de hele avond steeds weg. Vanmorgen en nu vanavond heb ik prima WiFi. Ik ga als ik tijd heb even alles opnieuw instellen.Ā Er is een kans dat ik niet meteen weet of het dan heeft geholpen, aangezien het soms een aantal dagen goed gaat. Ik laat het nog weten.

Reputatie 1

Afgelopen vrijdag heb ik de Experia Box een harde reset gegeven. Ik heb alle apparaten de WiFi laten vergeten en opnieuw verbonden. Na de reset heeft alles twee dagen goed gewerkt. Vanmorgen was het helaas weer mis en moest ik de box weer opnieuw opstarten om verbinding te krijgen.

Na de reset brandde het blauwe WiFi lampje aan de zijkant van de box. Daarna ging het uit. Het is nu nog steeds uit, ook als ik op dat momentĀ gebruik maak van de WiFi.Ā 

Ā 

Badge +19

Wat heb je zoal aangesloten op het modem?

Reputatie 1

Dag Joep, aangesloten via een kabel zijn de tv-ontvanger en de Hue bridge. Verder op de Wifi (doorgaans), 1 Superwifi 2,Ā de thermostaat (Toon), wasmachine en droger, 1 laptop, 1 iPad en 1 mobiel.

Ruim een jaar geleden gaf de Hue wat issues met de WiFi. Na het omzetten van het kanaal daarvan was dit verholpen en het ik een jaar lang geen problemen gehad. Ik heb deze ook deze keer weer losgehaald om te testen, maar dat gaf geen verschil.

Ik zie nu dat het lampje voorop de Experia blauw knippert. Ik heb nog wel WiFi.

Reputatie 1

Vanmorgen was mijn WiFi weer opeens weg. Het lijkt er wel op dat mijn verbinding, als ik die heb, nu stabieler is. Ik heb geen momenten van af en toe kort wegvallen van de WiFiĀ achter elkaar meer gehad. Alleen nu al twee keer opeens helemaal geen verbinding meer.Ā Na opnieuw opstarten van de Experia Box is het dan wel weer in orde, maar het lijkt me niet de bedoeling.

Ik zou graag nog verder bespreken hoe dit op te lossen @JanZ_Ā . Heb je nog suggesties?

Reputatie 7
Badge +12

Omdat de verbinding tot aan het modem (Experia Box) verder stabiel is en het alleen de wifi is die wegvalt, vermoed ik dat er ergens iets stoort op het wifi netwerk, maar de vraag is wat. Ik ben bang dat dit een kwestie van zaken uitsluiten wordt. Apparaten de (wifi) verbinding laten verbreken en dan beetje bij beetje weer verbinden om te kijken bij welk apparaat het zich voordoet. Al kan dat ook enigszins lastig zijn aangezien het soms een paar dagen wel goed gaat. Maar dat is hier wel de hoek waarin we het moeten zoeken @MdJ1.

Ā 

Ā