Vraag

Wegvallende Wifi sinds verbouwing

  • 4 May 2021
  • 15 reacties
  • 100 keer bekeken

Reputatie 1

Na een verbouwing heb ik mijn router (ZTE H369A) op een andere plek moeten neerzetten. Ondanks hij nu centraler in het huis staat valt de WiFi regelmatig weg op de bovenste verdieping. Ik heb de stappen die KPN aangeeft om de WiFi te verbeteren al uitgevoerd maar dit heeft niks geholpen. Nu stelt kpn super WiFi voor. Deze oplossing wordt gratis aangeboden bij nieuwe klanten. Ik ben al jaren klant bij kpn (thuis en mobiel) en zie mijn kosten alleen maar stijgen. Is er voor bestaande klanten ook een mogelijkheid om supervisie te krijgen waardoor ik weer overal in huis goede WiFi heb. 
 

ik hoor het graag. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als u de WiFi manager doet, dan kunt u gratis versterkers krijgen als uit de metingen blijkt dat da nodig is.

Kunt u wat meer vertellen over de verplaatsing van het modem? Waar stond die eerst? Waar nu? Want u heeft dan ook de kabel naar het modem moeten verleggen?

Reputatie 1

Ik heb idd de WiFi manager gebruikt maar er kwam alleen een advies uit om versterkers te gebruiken. Ik zal hem nog eens uitvoeren. 
mijn modem is verplaatst van de huiskamer naar de meterkast. Ik de huiskamer stond hij in een kastje op de grond. In de meterkast staat hij op 2 meter hoogte net onder het plafond. De kabel is verlegd naar beneden heb ik geen last van wegvallende WiFi. In de meterkast kunnen natuurlijk meer storende componenten zitten. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb idd de WiFi manager gebruikt maar er kwam alleen een advies uit om versterkers te gebruiken.

Huh? Dat heb ik nog nooit gehoord. Kreeg u ze niet gewoon aangeboden? Kon je ze niet gewoon aanklikken en op laten sturen?

Reputatie 1

Net nog een keer geprobeerd en kreeg na alle stappen en het testen van de verbinding het volgende scherm te zien. 

 

Badge +19

Welke snelheid heeft u via wifi?

Reputatie 1

100/30

Badge +19

Dan ga je  geen wifiversterkers krijgen inderdaad.  Maar wat is er nu precies aan de hand?

Reputatie 1

Waarom krijg je bij deze snelheid geen versterkers?

Het probleem is dat de wifi steeds weg valt. Dit is niet continu maar eens in de 10 a 30 min, maar soms ook een paar uur niet. Het wegvallen van de internet verbinding is heel irritant omdat bij beeldbellen alles stil staat en de telewerk omgeving volledig wegvalt. 

Badge +19

Alles boven de 20mb is gewoon goed. Wegvallend Wi-Fi ga je daar ook niet mee oplossen.  Wat er er zoal aangesloten op het modem? Gebruikt u dit soort dingen?

 

Reputatie 1

Ik heb er niks tussen zitten. 

Wat bedoelt u met “ alles boven de 20 mb is goed”?

Op de KPN home page adviseren ze wel super wifi bij wegvallende wifi.

 

Badge +19

Als de snelheid lager is dan 20mb krijg je de Wi-Fi versterkers gratis. Als de Wi-Fi het doet heb je een prima snelheid van 100/30. Er lijkt dus iets anders aan de hand. Is get alleen de Wi-Fi die uitvalt of valt de tv ook weleens uit? Of een met een kabel aangesloten pc of laptop zijn daar ook problemen mee? Veranderen de lampjes op het modem van kleur bij uitval?

Reputatie 1

Ik heb u verkeert begrepen. 100/30 is de snelheid van mijn abonneren.

Ik heb nu 3x de wifi manager doorlopen (met enkele dagen er tussen) en alle drie de keren begon ik bij +/- 25 down en eindigde ik bij 60 down. Wel verbetering in snelheid maar geen verbetering in wegvallende wifi. Met een kabel gaat het veel beter. Dan kan ik uren videobellen :unamused: . Met de TV heb ik nog geen problemen. Wanneer ik beneden zit heb ik geen last van wegvallende wifi. Ik zit wel in een druk bezette wifi omgeving. Ik heb gemiddeld meer dan 15 wifi stations in de buurt. 

Reputatie 7
Badge +24

Waarom krijg je bij deze snelheid geen versterkers?

Het probleem is dat de wifi steeds weg valt. Dit is niet continu maar eens in de 10 a 30 min, maar soms ook een paar uur niet. Het wegvallen van de internet verbinding is heel irritant omdat bij beeldbellen alles stil staat en de telewerk omgeving volledig wegvalt. 

Thuiswerken doe je het best gewoon bekabeld. Dan weet je tenminste zeker dat het gewoon altijd werkt. Veel werkgevers vereisen dit ook, niet voor niets.

Reputatie 1

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb weinig zin in het trekken van kabels door mijn hele huis. Op dit moment heb ik 4 plekken waar thuis gewerkt wordt. De nieuwste laptops hebben helemaal geen UTP aansluiting meer. Dan moet je ook nog gaan werken met converters.In deze tijd zijn veel mensen afhankelijk van goede wifi.

Reputatie 7
Badge +24

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb weinig zin in het trekken van kabels door mijn hele huis. Op dit moment heb ik 4 plekken waar thuis gewerkt wordt. De nieuwste laptops hebben helemaal geen UTP aansluiting meer. Dan moet je ook nog gaan werken met converters.In deze tijd zijn veel mensen afhankelijk van goede wifi.

Tobben met WiFi, daar kies je zelf voor. De werking van WiFi is onvoorspelbaar. U heeft nu het modem verplaatst zegt u, naar een plek die beter centraler in het huis zou zijn. En toch is het WiFi opeens juist slechter. Zo zie je maar.

En kabels heb je sowieso nodig. Want als u WiFi wilt verbeteren in uw huis, dan zult u verschillende plekken WiFi toegangspunten moeten plaatsen die u bekabeld aansluit. Het is best wel knullig dat u bij het verbouwen niet aan kabels gedacht heeft. 

Voor een laptop zonder ethernetpoort:

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943