Beantwoord

Wegvallende wifi. Vaak geen internet, dus ook geen tv

  • 20 April 2023
  • 15 reacties
  • 230 keer bekeken

Badge

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 12 May 2023, 18:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge

Goedenavond, 

Ik heb de Experiabox 12 met 4 bedrade Super WiFi 2 punten en 3 TV+ kastjes waarvan 2 bedraad en 1 via WiFi. Ik heb een uitstekend WiFi bereik in huis maar helaas diverse issues. Zie de foto’s. Ben ik thuis aan het werken….wel WiFi maar geen internet. Ben ik TV aan het kijken…wel WiFi maar geen internet. Als ik deze melding krijg heb ik ook bedraad geen internet en TV. Alle lampjes op het modem en dat zwarte glasvezelkastje branden gewoon groen tijdens de storingen. Oplossing is dat zwarte glasvezelkastje van het stroom halen en weer stroom erop. De Experiabox resetten helpt namelijk niet.

Het lijkt wel een heel avontuur te worden met de overstap 4 weken geleden van Ziggo naar KPN en tot op heden hen ik alleen maar issues. TV start op maar geen beeld en wel geluid (hebben meer  mensen last van lees ik op dit forum), via WiFi is de downloadsnelheid ‘slechts’ 400 mbps maar de uploadsnelheid wel gewoon 900 mbps (lees ik ook veelvuldig op dit forum). Bedraad is down- en upload beide ruim 900 mbps dus aan kabels en verbindingen ligt het niet. En nu dus ook nog wegvallend internet. Gaat uren goed en dan in ene….geen internet.

Mijn nieuwbouwwoning is volledig bedraad op alle verdiepingen en ik heb 2 jaar lang nooit enig issue gehad met snelheid, wegvallend internet, wifi en TV. Heb mij laten verleiden door het voordeel van glasvezel tov koper maar heb daar nu enorm spijt van.

ik kan weer alles gaan resetten maar dat helpt niet. Uiteraard hoop ik nog steeds op een werkende KPN verbinding en hoop op tips en hulp van KPN!

 


 

Hoi @Clicksmart .  Zo te lezen heb je alles in huis netjes voor elkaar en zou je met deze hardware gewoon een stabiel product mogen verwachten.

Waarom het dan niet lukt is mij nog een raadsel. 

Vind je het goed dat ik wat lijnmetingen ga doen? (zo ja, klopt het klantnummer in je profiel? )

Badge

Hallo Erwin, dank voor je reactie! Afgelopen weekend heb ik de switchen in mijn thuisnetwerk voorzien van de laatste firmware en waar nodig vervangen door managed switches. Vanaf het KPN modem heb ik er 2 in de meterkast en daar zitten alle bedrade aansluitingen op die naar de verschillende ruimten in huis gaan. Op 3 plekken in huis heb ik dan nog een switch voor verdeling TV, PC etc.

 

Het lijkt stabiel maar durf dat niet te hard te roepen. Bedraad kom ik op 930 mbps download echter met WiFi niet boven de 400 en soms 500. Ik gebruik 4 KPN Superwifi’s icm de mesh van box 12.

 

Een check uitvoeren is altijd goed maar niet dat het internet uitvalt…we zijn aan het thuiswerken overdag.

 

Het klantnummer zou moeten kloppen en ik zie je reactie graag tegemoet!

 

Mvg, Berry Storm

 

 

Ik kan bij het meten niks geks vinden. Nu zijn die metingen niet zaligmakend.

Hoe ervaar jij het internet nu? Is het stabiel?

Badge

Het leek stabieler maarrrrrr…..ik heb nog steeds wegvallend internet. Ik de log staat meerdere keren…

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests

en….

PPPoE error: timeout


Helaas kom ik dat in dit forum heel vaak tegen zonder deugdelijke oplossing. Alles resetten is 1 keer leuk maar een 2e keer is dit al vervelend. Wat ik het meest erg vind is dat ik de hele dag alert ben of ik wel internet heb.

Dus helaas nog steeds een issue hier en heb ik spijt van mijn overstap…. Ik ben benieuwd of er toch ergens een oplossing is om zonder gedoe een betrouwbaar werkende internet verbinding te krijgen.

ik hoor het graag!

Badge

Goedemorgen,

Helaas weer meerdere malen wegvallend internet meegemaakt en na korte tijd was er weer internet. Lampjes op het modem en gateway allemaal groen wat ik zo kon zien en alleen het lampje op het modem van internet knipperde een tijdje tot er weer inherent was. Zie de bijgevoegde logging.

Ik verwacht stabiel internet en hoor graag een deugfedelijke oplossing want dit duurt nu al veel te lang!

Gr, Berry

 

@Clicksmart  Wanneer kan ik jou even bellen?  Ik werk morgenvroeg tussen 8:00 en 11:30.

(en anders volgende week, overdag)

Badge

Hallo Erwin, vandaag (zaterdag 20/5) ben ik bereikbaar. Mocht je volgende week werken dan ben ik maandag 22/5 en vrijdag 26/5 bereikbaar. Ik hoor het graag! Mvg, Berry

Hoi @Clicksmart . Leuk je even gesproken te hebben.

De verbinding is de afgelopen 11 a 12 dagen weer stabiel. Althans dat is wat ik aan mijn kant meet en ook bij jou lijkt het nu zonder uitval te draaien.  Mijn advies is: Kijk het aan en mocht er toch weer iets misgaan, laat het mij hier weten.

Verder is er een issue met de wifi. Je hebt 4 Superwifi 2’s in huis.  Maar de download blijft toch wel een beetje achter. Ondanks dat je hardware 5Ghz ondersteunt. 

Mijn advies is om het hele mesh netwerk eens te ‘resetten’ .  Dus alles even loskoppelen.  De box12 desnoods nog even een herstart geven en dan vervolgens één voor één de SW's weer koppelen. Conform instructies die ik hieronder met je zal delen.   Wifi snelheid is lastig te garanderen maar ik vind wel dat je met 4 van die SW's  een behoorlijke snelheid zou moeten kunnen halen. Ook draadloos.

 

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

 

 

 

Badge

 

Badge

Goedenavond Erwin, dank voor je reactie en telefoontje.
 

Helaas ging het zojuist weer mis. Zie het bijgevoegde screenshot. Het internet lampje op het modem ging knipperen en het middelste lampje ‘glas’ op het glasvezelkastje ging uit. Internet viel uit en ook onze TV viel stil. Na korte tijd ging het internetlampje op het modem weer aan zonder knipperen en op het glasvezelkastje ging het lampje ‘glas’ weer branden. TV ging weer verder en we konden weer op internet. Al die tijd blijft WiFi gewoon aan echter met de melding…geen internet.

je reactie zie ik graag tegemoet!

Mvg, Berry

2023-06-04 16:37:26       | 2023-06-09 17:51:56   | Lost-Carrier   2023-05-30 19:42:40       | 2023-06-04 16:36:09   | Lost-Carrier  2023-05-12 08:01:45       | 2023-05-30 19:41:40   | Lost-Carrier

 

Lijkt toch ergens in het KPN domein te zitten.  Kun je je nog iets bijzonders herinneren bij de tijdstippen? 

Badge

Nee, niet anders dan hierboven beschreven. Het is niet zo dat we altijd de tv aan hebben of achter een pc zitten. Tijdens de storing van vandaag was er maar 1 iemand thuis die alleen op de telefoon zat en merkte dat het internet weer wegviel.

@Clicksmart  Ik heb de telefoon 4 keer laten overgaan.  Toen dacht ik, misschien wil @Clicksmart  uitslapen (wat ik me zeer goed kan voorstellen).

Ik heb de monteur nu ingeboekt voor: zie onder.   Als dat niet uitkomt, laat het mij hier weten en geef dan even een voorkeursdagdeel op (alléén verder de toekomst in) en dan pas ik het aan. Fijn weekend. 

Afspraak met de monteur

Datum:

13-06-2023

Startijd:

08:00

Eindtijd:

12:00

Badge

Ha Erwin, dank voor je actie en ik heb de afspraak zelf al kunnen verzetten naar vrijdag de 16e. Ik hoop dat ik goed nieuws kan melden na het bezoek. Fijne dag, Berry