Beantwoord

Wegvallende wifi verbinding

  • 5 June 2019
  • 9 reacties
  • 103 keer bekeken

Dag Napke, hier exact het zelfde probleem. Is het opgelost en wat heb jij of kon gedaan om het op te lossen? Groeten Eveline

admin: Eigen topic aangemaakt (oorspronkelijke topic)
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 6 June 2019, 16:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi @Eveline81 . Welkom op het forum.
Je hebt gereageerd in een ander topic waarbij het over een wegvallende verbinding gaat. Ik begrijp dat jij deze issues ook hebt? Kun je het nader toelichten?
Ik ben met name geïnteresseerd in welk type experiabox jij hebt en of je hier ook versterkers of eigen routers op hebt aangesloten? En heb je al geprobeerd om de wifi tuner te doorlopen? Ik ben in dat geval ook zeer benieuwd naar de uitkomst.
Kortom: Alle info is welkom! 🙂
Dag Erwin, ik heb de experia V9. Van de KPN 2 WiFi versterkers gekregen ( nav slechte verbinding) verder een netgear poe switch. Met deze specs. Zie foto

WiFi versterkers heb ik gekregen nav de WiFi Tuner tool en de dame heeft het signaal naar een ander kanaal gezet. Maar verbinding is er en ook goed ( dus tv etc geen probleem) maar internet zeer vaak wegvallende verbinding
Dankjewel, Eveline. Als het goed is, is de wifi dan helemaal geregeld vanaf de versterkers. Waar heb je deze apparaten geplaatst?
Aangezien je reageerde in een topic waar al een heleboel suggesties zijn gedaan wil ik je niet opnieuw door allerlei hoepels laten springen. Je beschrijft dat de verbinding wegvalt. Wat gebeurt er op zo'n moment -> verbinding blijft bestaan, maar geen data? Of volledige uitval van de verbinding? En gebeurt dit op meerdere apparaten tegelijk?
kunnen we misschien op een andere manier info uitwisselen? Kan ik jou bellen?
Ik kan jou wel bellen 🙂 Kun je jouw profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik kan jou vandaag rond 15:30 bellen. Mocht dat niet schikken dan kunnen we volgende week iets afspreken.
Done! 15.30 uur is prima.
Tot dan! 🙂
Leuk je even gesproken te hebben! We hebben de situatie doorgenomen en momenteel lijkt alles stabiel. Zekerheid is er nog niet.
Bij een volgende storing ga je proberen om de switch en extra apparatuur los te koppelen. Om te kijken of het daar iets mee te maken heeft.
Verder is het nuttig om alle apparaten los te koppelen en alles in volgorde van aansluiting weer op te starten. ( Glasvezelkastje -> experiabox -> Tuner -> etc. )
Het is misschien ook nuttig om 2,4 en 5Ghz band aparte namen te geven. Je kunt dit proberen door in te loggen in de wifi versterkers
Via 192.162.2.150 ( de inlog staat achterop de versterker. Gebruikersnaam is admin ). Hier is een tablad te vinden waar je de beide frequenties aparte namen kunt geven. Zo weet je of jouw tablets/telefoons de neiging hebben om bijvoorbeeld bij 5Ghz te verbreken.
Ik lees graag hoe het afloopt en help je uiteraard verder als het niet mag baten!