Beantwoord

Wegvallende wifi verbinding en F143 op de TV

  • 4 June 2020
  • 52 reacties
  • 313 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb al enige weken last van wegvallende verbindingen. Moet elke dag de modem wel resetten omdat of ik geen verbinding kan krijgen met de wifi of de tv verbinding is weg. Dit gebeurt zowel op de telefoon als de laptop of de PS(vaste verbinding).  Niet echt lekker thuiswerken zo in deze tijd. Via de storingen kom je niet veel verder. Het enige wat je te horen krijgt is dat de verbinding op het moment van de test in orde is. En een monteur laten komen kost 50 euro.  Sinds de laatste wijziging van modem heb ik alleen maar meer storingen gekregen. Misschien toch tijd om deze modems te gaan vervangen. 



*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 16 June 2020, 08:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u een draadloze verbindingsset? 

 

Reputatie 1

Ja, alleen de ps zit bedraad aangesloten. 

 

Reputatie 7
Badge +20

De draadloze verbinding is soms wat storingsgevoelig en is onder andere afhankelijk van je lichtnet en hoe deze aangesloten zitten. Heb je alleen je TV ontvangers hierop aangesloten of ook andere apparaten?
Kun je allereerst je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik graag even met je mee!

Zou je ook kunnen toelichten wat je verder voor apparatuur verbonden hebt op je netwerk?
Heb je dit probleem ook als je je minder apparaten verbonden hebt met je experiabox?
Is het mogelijk deze (desnoods stuk voor stuk) eens ontkoppeld te laten om te kijken of hier een patroon in te herkennen is?

Reputatie 1

Thomas,

Ik heb mijn gegevens ingevuld.

Behalve televisie geen andere apparatuur op de verbindingsset. De storingen zijn ongeveer 2 maanden geleden begonnen, daarvoor helemaal geen problemen.

Badge +19

Test met een kabel zonder dat de dvs is aangesloten. 

Reputatie 1

Internetten via wifi. 

Badge +19

Die dvs kan veel problemen veroorzaken. Vandaar mijn vraag. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je die dvs weg haalt het modem reset en dan aan de slag gaat.

Reputatie 1

Wel vreemd dat dit dan zomaar gebeurt. Ik heb de dvs al jaren, nooit problemen en nu ineens elke dag inlogproblemen op de wifi...

Ik geloof dat dit normaal is bij kpn alle goede bedoelingen met kabeltjes direct aansluiten en andere onzin oplossingen hebben totaal geen nut en als je goed nadenkt kan het daar ook niet aan leggen de box v 10 gaat op service en daar zit het probleem het internet valt weg en dan gaat de box op service al leg je gouden kabels aan dat heeft geen zin het is gewoon de bron die niet deugt als voorbeeld je probeert je schemerlamp aan te doen maar je stekker zit niet in het stopcontact dan gaat die echt niet branden ik zit al meer als zes weken met dit probleem en ze blijven maar verhalen vertellen zoals je kan lezen hebben veel meer mensen er last van maar bij mij komt maandag een monteur om het muurcontact van kpn te vernieuwen dat gaat echt niet helpen maar ja dan ben je weer ff zoet ik krijg ook al meer als zes weken als je belt een berichtje waar je zelf dingen kan oplossen alleen krijg ik al zes weken deze app werkt niet door een storing

Badge +19

@Madcab312 Als jij echt serieus een probleem ervaart en geholpen wil worden maak je hier een eigen topic aan en vertel je het verhaal. Natuurlijk heb je recht op een goede verbinding als je daarvoor betaald.

Reputatie 7
Badge +20

@Sjaak Ozinga omdat de draadloze verbindingssets gebruik maken van het lichtnet lijken deze storingen soms uit het niets te komen.
Er hoeft maar iets kleins ergens iets op het lichtnet te gebeuren om een dergelijke storing te veroorzaken. Het verplaatsen/vervangen van een lamp kan dit al doen. Ook dimmers en opladers en andere electrische apparten kunnen dit veroorzaken. 
Meestal is het gelukkig wel op te lossen maar een goede eerste stap is zoals @Joep1965 noemt eerst de adapters uit te sluiten. 

Reputatie 1

Beste Thomas,

Toch nog even wat opermingen/vragen. Hoe kan zo'n set die ik gebruik voor de televisie invloed hebben op mijn wifi?

Deze set is door jullie zelf verkocht. Wat voor kwaliteit verkopen jullie dan? In het verleden nooit last van gehad en ik heb toch al aardig wat lampjes vervangen. Ik krijg het idee dat het aan de gebruiker ligt en niet aan de kwaliteit van jullie hardware. 

Reputatie 7
Badge +20

De verbinding tot aan je experiabox meet eigenlijk uitstekend. Deze haalt 108/109Mbit/s binnen en ziet er ook stabiel uit.
Het probleem moet dus ergens tussen je experiabox en de apparaten waar je deze storing op ondervindt zitten.

Ik had niet goed gelezen excuses. Ik begrijp dat alleen de TV met de DVS is aangesloten!
Het probleem moet dan toch op het wifi zitten lijkt het. Zitten je wifi apparaten direct op de experiabox of gebruik je nog wifiversterkers?

Zou je je experiabox eens volledig willen resetten door het paperclipknopje achterop 10 seconden ingedrukt te houden? Hierna zul je mogelijk wel je wifinaam en wachtwoord opnieuw in moeten stellen.
Als dat gelukt is zou je dan de wifimanager nog eens volledig door willen lopen? Waar komt deze dan op uit?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Sjaak, is het nog gelukt te resetten en de  wifimanager te doorlopen?

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!

Reputatie 1

Hoi thomas,

Ik ben weekend weg geweest, vandaag was zonder problemen, zodra het weer voorkomt zal ik de harde reset proberen. Lukt het niet dan kom ik bij jullie terug.

Reputatie 1

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!

Hoi Thomas, na weer enkele keren weer geen verbinding gisteren een "harde” reset gedaan. Vandaag bij thuiskomst weer geen wifi signaal op mijn laptop. :( 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Sjaak! Wat balen zeg!

Zou je de wifimanager nog eens willen doorlopen? Ik ben benieuwd wat daar uit komt!

Reputatie 1

Hoi Sjaak! Wat balen zeg!

Zou je de wifimanager nog eens willen doorlopen? Ik ben benieuwd wat daar uit komt!

Wifimanager doorgelopen. Eerst werd er 87 Mbit gemeten, na wijziging maar 31 Mbit. Denk toch echt dat het tijd wordt voor een andere modem.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie het inderdaad, dat is natuurlijk niet hoe de wifimanager hoort te werken.  Zou je hem nog eens uit willen voeren door je hele huis? Als je de tijd neemt en alle stappen zorgvuldig doorloopt moet hij echt voor iedere situatie een oplossing hebben.
Je experiabox kan alleen omgeruild worden als hij aantoonbaar defect is en dat lijkt op dit moment niet het geval.

Reputatie 1

Wat is er dan goed aan als de wifi elke keer wegvalt en we hem elke dag moeten resetten om contact te kunnen maken.

Reputatie 7
Badge +20

Het is duidelijk dat er iets niet helemaal goed gaat met je wifi verbinding maar dit betekent niet perse dat je experiabox defect is. 

Reputatie 1

Het is duidelijk dat er iets niet helemaal goed gaat met je wifi verbinding maar dit betekent niet perse dat je experiabox defect is. 

Hopelijk kunnen jullie dit snel oplossen want het begint behoorlijk irritant te worden met het thuiswerken. 😕

Reputatie 1

Vanmiddag nogmaals de wifimanager gebruikt. Zowel beneden als boven gemeten maar de uitslagen zijn erg slecht na de aanpassing. Beneden net boven de 30, boven zelfs maar 22. Dit is echt waardeloos.

Reputatie 7
Badge +20

Dat zijn inderdaad wel hele andere resultaten als de 187 die je eerst haalde.
Als je érgens in huis minder dan 20Mbit/s haalt zal de wifimanager je gratis wifiversterkers óf een gratis monteur aanbieden.