Beantwoord

Wegvallende wifi verbinding en F143 op de TV

  • 4 June 2020
  • 52 reacties
  • 313 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb al enige weken last van wegvallende verbindingen. Moet elke dag de modem wel resetten omdat of ik geen verbinding kan krijgen met de wifi of de tv verbinding is weg. Dit gebeurt zowel op de telefoon als de laptop of de PS(vaste verbinding).  Niet echt lekker thuiswerken zo in deze tijd. Via de storingen kom je niet veel verder. Het enige wat je te horen krijgt is dat de verbinding op het moment van de test in orde is. En een monteur laten komen kost 50 euro.  Sinds de laatste wijziging van modem heb ik alleen maar meer storingen gekregen. Misschien toch tijd om deze modems te gaan vervangen. 



*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 16 June 2020, 08:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Reputatie 1

Dat zijn inderdaad wel hele andere resultaten als de 187 die je eerst haalde.
Als je érgens in huis minder dan 20Mbit/s haalt zal de wifimanager je gratis wifiversterkers óf een gratis monteur aanbieden.

Dat is wel lekker dan. Net weer de wifimanager doorgelopen op alle verdiepingen. van 31, 22 en 21 mBit naar 41, 28 en 27 Mbit. Nog steeds maar de helft van wat ik eerder had en nog steeds onstabiel… Wat nu?

Reputatie 7
Badge +24

Wat is er dan goed aan als de wifi elke keer wegvalt en we hem elke dag moeten resetten om contact te kunnen maken.

Dat kan heel goed een externe oorzaak hebben. Waarschijnlijk een stoorzender ofzo.

U zou die dvs er eens een paar dagen uit kunnen halen. En testen of het met een kabel wel stabiel blijft.

Reputatie 1

Dat zijn inderdaad wel hele andere resultaten als de 187 die je eerst haalde.
Als je érgens in huis minder dan 20Mbit/s haalt zal de wifimanager je gratis wifiversterkers óf een gratis monteur aanbieden.

Ik krijg nu allemaal mailtjes over beter internet van max 100 mbit. Bij minder dan 75% zou er gezocht worden naar een oplossing door jullie volgens deze mail. Ben benieuwd wat die oplossing dan wordt. Ben hier nu 2 maanden mee bezig en betaal wel voor goede kwaliteit die niet wordt geleverd. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik lees het inderdaad, ze gaan bezig met jouw aansluiting. De verwachting is dat dit 14-07 moet gebeuren!
Houd er wel rekening mee dat dit dus niet specifiek over je wifi gaat maar over de algemene snelheid.

Reputatie 1

Ik lees het inderdaad, ze gaan bezig met jouw aansluiting. De verwachting is dat dit 14-07 moet gebeuren!
Houd er wel rekening mee dat dit dus niet specifiek over je wifi gaat maar over de algemene snelheid.

Afgelopen weekend iig elke dag weer meerdere malen de modem moeten resetten om met de wifi contact te krijgen. :(

Reputatie 1

Ik lees het inderdaad, ze gaan bezig met jouw aansluiting. De verwachting is dat dit 14-07 moet gebeuren!
Houd er wel rekening mee dat dit dus niet specifiek over je wifi gaat maar over de algemene snelheid.

Afgelopen weekend iig elke dag weer meerdere malen de modem moeten resetten om met de wifi contact te krijgen. :(

Ik weet niet wat jullie aangepast hebben maar kan nu zelfs elke dag mijn tv modem ook resetten. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Sjaak! Dat is balen zeg! Welke foutcode krijg je op de TV ontvanger?
Ik weet dat je deze stappen al doorlopen hebt destijds maar zou je je experiabox nog eens volledig willen resetten naar de fabrieksinstellingen met het paperclipknopje achterop? Het kan zijn dat je daarna eventuele gewijzigde instellingen (zoals wifinaam en wachtwoord) opnieuw moet wijzigen. Zou je daarnaast ook de wifimanager nog eens willen doorlopen? 

Reputatie 1

Hoi Sjaak! Dat is balen zeg! Welke foutcode krijg je op de TV ontvanger?
Ik weet dat je deze stappen al doorlopen hebt destijds maar zou je je experiabox nog eens volledig willen resetten naar de fabrieksinstellingen met het paperclipknopje achterop? Het kan zijn dat je daarna eventuele gewijzigde instellingen (zoals wifinaam en wachtwoord) opnieuw moet wijzigen. Zou je daarnaast ook de wifimanager nog eens willen doorlopen? 

Hoi Thomas, Ik weet echt niet wat er mis gaat hoor. Moest vandaag om televisie te kijken eerst de modem weer resetten. Heb daarom de modem naar fabrieksinstellingen gezet. Daarna gemeten b.g 47mbit. verd1: 47mbit en verd 2 25 mbit. Na de aanpassing b.g. 25mbit, verd1: 25 mbit en verd 2 maar 17 mbit. Ik ben er nu onderhand wel klaar mee.

Reputatie 7
Badge +20

Wat voor foutcodes krijg je op de televisie waardoor je je experiabox moet resetten? Heb je het dan over een draadloze/bekabelde smart TV of een TV ontvanger van ons?

Reputatie 1

Wat voor foutcodes krijg je op de televisie waardoor je je experiabox moet resetten? Heb je het dan over een draadloze/bekabelde smart TV of een TV ontvanger van ons?

Foutcode 143 met een bedraad tv ontvanger.

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk, heb je dit op je beide ontvangers? Ik krijg met een van je ontvangers momenteel geen verbinding. Als je het maar op een hebt, kun je ze dan eens met elkaar omwisselen?

Reputatie 1

Duidelijk, heb je dit op je beide ontvangers? Ik krijg met een van je ontvangers momenteel geen verbinding. Als je het maar op een hebt, kun je ze dan eens met elkaar omwisselen?

Ze wisselen elkaar af.  Dus nu niet alleen instabiel wifi maar nu ook 2 tv modems die ik om en om kan resetten. Fijn die mailtjes van jullie. Zelfs jullie directeur garandeerd minmaal 75% en ik zit nu al bijna 2 maanden met een ver ondermaatse kwaliteit waar ik wel 100% voor betaal. 

Ben benieuwd wat jullie nu gaan doen.

 

M.vr.gr.

Sjaak Ozinga

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk, ik stel voor dat we in deze situatie dan toch proberen je experiabox om te  wisselen. 
Ik stuur je een Privébericht!

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Sjaak Ozinga, is het nog gelukt de experiabox om te ruilen? Is je verbinding nu stabieler?

Reputatie 1

Goedemorgen @Sjaak Ozinga, is het nog gelukt de experiabox om te ruilen? Is je verbinding nu stabieler?

Goedemorgen Thomas,

Ik kon hem zaterdag omruilen. Tot nu toe geen reset meer hoeven doen. Ik heb nog geen test gedaan maar tot nu toe geen problemen. Bedankt voor de service.

Reputatie 1

Goedemorgen @Sjaak Ozinga, is het nog gelukt de experiabox om te ruilen? Is je verbinding nu stabieler?

Goedemorgen Thomas,

Ik kon hem zaterdag omruilen. Tot nu toe geen reset meer hoeven doen. Ik heb nog geen test gedaan maar tot nu toe geen problemen. Bedankt voor de service.

Hier ben ik weer. Na enige tijd goede wifi nu weer een aantal dagen achter elkaar wegvallende wifi. Met de wifimanager alweer een paar keer gereset maar kom niet hoger dan 45 mbit. Dit wordt wel een vervelend verhaal zo…. 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de terugkoppeling @Sjaak Ozinga, jammer dat dit niet de oorzaak was!
Ik heb nogmaals de lijn uitgelezen en daar ziet alles er ook nog steeds voorbeeldig uit.
Zoals ik het zie zijn eigenlijk nog maar twee mogelijke oorzaken.

Dit moet haast wel een externe storingsbron of iets in de configuratie van je netwerk zijn.
Gebruik je naast je experiabox nog andere netwerk apparatuur of zitten alle apparaten met wifi direct verbonden op je experiabox? 

Reputatie 1

Bedankt voor de terugkoppeling @Sjaak Ozinga, jammer dat dit niet de oorzaak was!
Ik heb nogmaals de lijn uitgelezen en daar ziet alles er ook nog steeds voorbeeldig uit.
Zoals ik het zie zijn eigenlijk nog maar twee mogelijke oorzaken.

Dit moet haast wel een externe storingsbron of iets in de configuratie van je netwerk zijn.
Gebruik je naast je experiabox nog andere netwerk apparatuur of zitten alle apparaten met wifi direct verbonden op je experiabox? 

Hoi Thomas, al mijn apparatuur zit op de experiabox. Laptop en telefoons via wifi. PS met kabel. De modem staat in de meterkast. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah duidelijk, ik zie dat je de wifimanager gisteren nog doorlopen hebt en deze 120Mbit/s meette. Heb je hem door je hele huis geprobeerd? Als de snelheid érgens lager dan 20Mbit/s is zou hij wifi experia's aan moeten bieden. Dat zou hier een heel eind kunnen helpen.

Zou je los daarvan (en dus niet tegelijk met de wifimanager) je experiabox eens buiten de meterkast kunnen plaatsen om te kijken of het dan beter werkt?

Reputatie 1

Ah duidelijk, ik zie dat je de wifimanager gisteren nog doorlopen hebt en deze 120Mbit/s meette. Heb je hem door je hele huis geprobeerd? Als de snelheid érgens lager dan 20Mbit/s is zou hij wifi experia's aan moeten bieden. Dat zou hier een heel eind kunnen helpen.

Zou je los daarvan (en dus niet tegelijk met de wifimanager) je experiabox eens buiten de meterkast kunnen plaatsen om te kijken of het dan beter werkt?

Ik heb hem gisteren voordat ik de wifi manager heb gedraaid boven in de meterkast geplaatst. Verder weg van de gasmeter en elektra meter omdat deze van afstand uitleesbaar zijn dacht ik dat deze misschien van invloed kunnen zijn. Daarna kreeg ik dus de 120 mbit.  Even kijken of het nu beter gaat.

Reputatie 1

Ah duidelijk, ik zie dat je de wifimanager gisteren nog doorlopen hebt en deze 120Mbit/s meette. Heb je hem door je hele huis geprobeerd? Als de snelheid érgens lager dan 20Mbit/s is zou hij wifi experia's aan moeten bieden. Dat zou hier een heel eind kunnen helpen.

Zou je los daarvan (en dus niet tegelijk met de wifimanager) je experiabox eens buiten de meterkast kunnen plaatsen om te kijken of het dan beter werkt?

Hoi Thomas, Ik heb net toch nog maar even de wifimanager gedraaid op alle verdiepingen. Schrok toch weer van de uitslag. Na de 120 Mbit van gisteravond nu op de Begane grond 43 Mbit, eerste verdieping  37 Mbit en tweede verdieping maar 14 Mbit. Na de test werd dit iets hoger. Maar de tweede verdieping blijft steken op slechts 15 Mbit. Naar aanleiding van deze uitslag (nog) geen aanbieding ontvangen voor de wifi experia's. 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Met die resultaten zou de wifimanager het eerst zelf proberen op te lossen met instellingen, als dát niet lukt en de snelheid blijft te laag zou hij een andere oplossing aan moeten bieden waaronder de Experia wifi's.
Waar komt hij bij jou uit? Zou je daar een screenshot van willen sturen?

Reputatie 1

Met die resultaten zou de wifimanager het eerst zelf proberen op te lossen met instellingen, als dát niet lukt en de snelheid blijft te laag zou hij een andere oplossing aan moeten bieden waaronder de Experia wifi's.
Waar komt hij bij jou uit? Zou je daar een screenshot van willen sturen?

Ik weet niet wat er allemaal fout gaat maar ik zie mijn antwoord met de resultaten hier niet meer staan. 

 

Reputatie 1

Met die resultaten zou de wifimanager het eerst zelf proberen op te lossen met instellingen, als dát niet lukt en de snelheid blijft te laag zou hij een andere oplossing aan moeten bieden waaronder de Experia wifi's.
Waar komt hij bij jou uit? Zou je daar een screenshot van willen sturen?

Ik weet niet wat er allemaal fout gaat maar ik zie mijn antwoord met de resultaten hier niet meer staan. 

 

Onderstaand nogmaals de meting voor en na de aanpassing.

 

Zoals je ziet niet echt een verbetering die eruit komt. Ben er nu wel klaar mee. Na zeker 4 maanden nog steeds geen stabiele wifi met de juiste sterkte waar ik wel voor betaal. Ik zie wel dat jij je best doet maar nog steeds geen resultaat. Ben benieuwd wat ik terugkrijg van jullie voor al de maanden. 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je screenshots Sjaak, deze zijn van halverwege het stappenplan. Wat is de conclusie van de wifimanager? Heb je daar ook een screenshot van?