Wegvallende wifi verbinding Experia Box V10a + SuperWifi

  • 12 January 2022
  • 7 reacties
  • 63 keer bekeken

Hier soortgelijke issues. De verbinding valt af en toe weg. Dan moet ik herstarten om het op te lossen. Als “chef ICT des huises’ heb ik met regelmaat drie ontevreden klanten voor mijn neus staan ;-)

 

Wat ik zelf al geprobeerd heb:

  • Via de KPN Wifi manager regelmatig getest en settings aangepast.
  • De KPN super wifi punten (één per verdieping) gereset.
  • Het modem af en toe “hard” gereset (stekker er 10 seconden uit). 

Hulp is welkom.

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hier soortgelijke issues. De verbinding valt af en toe weg. Dan moet ik herstarten om het op te lossen. Als “chef ICT des huises’ heb ik met regelmaat drie ontevreden klanten voor mijn neus staan ;-)

 

Wat ik zelf al geprobeerd heb:

  • Via de KPN Wifi manager regelmatig getest en settings aangepast.
  • De KPN super wifi punten (één per verdieping) gereset.
  • Het modem af en toe “hard” gereset (stekker er 10 seconden uit). 

Hulp is welkom.

Heb je hem ook al gereset door met een pen of een ander puntig voorwerp 10seconden op het reset knopje te drukken?

 

 

Zojuist gedaan. Is dat een andere vorm dan de “harde” reset? 

Zeker,

Wat je eerst deed was een gewone herstart.

Wat je nu hebt gedaan is een echte reset naar fabrieksinstellingen (KPN settings).

Aha. Nou, we gaan het testen!

Reputatie 7
Badge +20

En welke heb je nu gereset? De SuperWifi punten? Want welk modem heb je? Want bij de meeste modems moet de wifi van het modem uit zijn. Dit omdat deze niet samenwerken met de SuperWifi.

Verder heb ik ook nog tips voor wegvallende wifi, heb je die ook al eens doorlopen?

Reputatie 7
Badge +10

De wifi van een v10a blijft aan bij gebruik van Superwifi’s. Wel is het dan beter op ze allemaal uit elkaar te plaatsen, dus niet ook een Superwifi naast de v10a. De Superwifi’s kunnen allemaal draadloos gebruikt worden, al is bekabeld alijd beter.

De v10a kan inderdaad vage uitval symptomen vertonen. Maar het kan ook een de binnenkomende verbinding liggen.

Gaat het om een glas of koperverbinding?

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik was het type modem even vergeten in de titel te lezen zie ik. :sweat_smile: