Vraag

Wegvallende wifi-verbinding Experia v10A - Wel verbonden

  • 3 April 2021
  • 11 reacties
  • 78 keer bekeken

Beste KPN community,

Sinds het jaar is begonnen valt bij ons de wifi verbinding regelmatig weg. Eerst viel hier niet zo op, maar vanaf eind maart ben ik het toch maar gaan bijhouden. Meteen goed om te vermelden: als het werkt - werkt het prima!

Het gebeurd willekeurig, maar vooral in de avond valt wifi weg. Het gekke: onze apparaten zijn wel verbonden met de modem - er is gewoon “geen” internet. Hierdoor hebben we geen wifi op onze (vooral) Apple apparaten en TV kijken werkt dan niet. 

De “storing”  kan tussen de 5 minuten en 30 minuten duren, en dan werkt alles weer. Dit is meestal een kwestie van de modem opnieuw opstarten en wachten. 

Wat hebben we al geprobeerd

  1. Wifi Manager (meerdere keren verspreiden over de maanden)
  2. 5Ghz uitzetten (Tip van de KPN klantenservice)
  3. Volledige reset van de modem (meerdere keren geprobeerd)
  4. KPN wifi versterker verbonden (Van de KPN klantenservice gekregen om te kijken of dit een oplossing zou zijn)

Wat is de opstelling?

  1. We hebben een KPN Experiabox V10A in onze meter kast. Deze staat hoog in de meterkast. 
  2. We gebruiken 3 DVS1200 stekkers. 1 voor de verbinding met de Experiabox, de andere 2 voor onze tv kastjes.
  3. Appartementencomplex - `Appartement = 120 m2

Wanneer komt het voor?

 

20 maart 2021 om 19:10

21 maart 2021 om 18:40

22 maart 2021 om 19:55

27 maart 2021 om 20:26

2 april 2021 om 17:00 

 

Heeft iemand de gouden tip hoe we dit kunnen oplossen?

 

Alvast bedankt!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo en welkom, @LarsD! Goed dat je ons gevonden hebt. Vervelend zeg, een wegvallende verbinding. Daar wordt niemand blij van, helemaal nu niet. Ik zie dat je al een en ander hebt geprobeerd, maar zonder succes. Ik kijk daarom graag wat ik verder nog voor je kan betekenen. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

@Denise_  - Dank voor je snelle antwoord! 

Bij deze de bevestiging dat ik mijn profiel hebt aangevuld. Mocht je nog iets nodig hebben dan hoor ik het graag.

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt! Ik zie in mijn systeem een onbekende router of switch. Wat voor apparaat heb je aangesloten? En als je dit apparaat loskoppelt, heb je dan nog steeds een wegvallende verbinding?

@Denise_  Ik kan mij alleen voorstellen dat het mijn Philips Hue is. Verder is er namelijk niets op aangesloten. Zou dit kunnen? Het is iig het proberen waard :)

Reputatie 7
Badge +17

@Denise_  Ik kan mij alleen voorstellen dat het mijn Philips Hue is. Verder is er namelijk niets op aangesloten. Zou dit kunnen? Het is iig het proberen waard :)

Dat zou goed kunnen! Wil je eens kijken wat er gebeurt als je deze los koppelt?

@Denise_  Ik kan mij alleen voorstellen dat het mijn Philips Hue is. Verder is er namelijk niets op aangesloten. Zou dit kunnen? Het is iig het proberen waard :)

Dat zou goed kunnen! Wil je eens kijken wat er gebeurt als je deze los koppelt?

 

@Denise_  Helaas, gisteren (7 april 2021 om 20:00) is het wifi weer weggevallen. Nu was het maar een kwestie van even de router opnieuw opstarten. Ligt dus helaas niet aan de Philips Hue. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik meet inderdaad één verbreking gisteren. Voor het systeem is dit niet voldoende om het te zien als een wegvallende verbinding. :neutral_face: Ik kan, om een en ander uit te sluiten, wel een nieuwe DSL-kabel toesturen om te kijken of dit het probleem verhelpt. Zal ik dat doen?

Hallo @Denise_ , 

 

Als je zou willen, heel graag. Proberen kan geen kwaad. Dank voor het meedenken!

Badge +19

Precies de problemen die draadloze verbindingssets kunnen veroorzaken. Verwijder ze alle drie. Reset het modem en test een dag.

Reputatie 7
Badge +17

@LarsD ik heb je een nieuwe DSL-kabel toegestuurd. Ik ben benieuwd of dit het probleem verhelpt.

@Joep1965 - Dank voor de aanvulling. Bedoel je dat ik draadloze verbindingssets eigenlijk helemaal niet zou moeten gebruiken (doordat zij dus storingen kunnen veroorzaken?). Of kan ik de sets weer gebruiken na de modem reset? 

Ik hoop het tweede - ik heb namelijk verder geen UTP aansluitingen in huis (alleen COAX). De verbindingssets worden dan gebruikt om mijn tv ontvangen met ethernet te verbinden, zonder kabels vanaf de meterkast naar de woonkamer te moeten aanleggen. 

@Denise_  - Dank! Zojuist de bevestiging gekregen. Ik hou je op de hoogte.