Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Wegvallende wifi / wifi-kanaal wijzigen?

Reputatie 1
Hallo,
De wifi van onze V10a valt regelmatig weg. Krijg ook regelmatig bij het inloggen de melding dat er mogelijk traag internet is. Ik had het kanaal gewijzigd naar 13 omdat dit het minst werd gebruikt en ook de minste zenders in de naast liggende kanalen. Geen problemen meer. Tot de wifi ineens wegviel. Verificatiefout. Gebeld met helpdesk. Die hebben het kanaal gewijzigd naar 11. Maar nu weer regelmatig wegvallense wifi en de melding mogelijk traag internet.
Welk kanaal kan ik het beste pakken en waarom? Of is er iets met de v10a? Deze heeft de update van vorige week al gehad (groen lampje ipv roze) en deze problemen zijn van daarna.
Gr. Martin
icon

Beste antwoord door Martin vdB 11 oktober 2018, 06:00

Hoi Bart.
Ik heb de tuner nog njet gebruikt omdat het probleem inmiddels ia opgelost. Na het posten van deze vraag had ik weer storing en heb ik.met klantenservice gebeld. Samen hebben we wat stappen doorlopen e uiteindelijk bleek de chromecast de stoorzender te zijn. Chromecast uit gezet, router resetten, en daarna Chromecast weer aan en probleem is verholpen.
Toch bedankt voor je antwoord!
Gr. Martin

Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +15
Dag Marrtin vdB. Dan is natuurlijk niet handig. Ik kan je van hieruit moeilijk vertellen welk kanaal het beste is, dat verschilt echt per locatie. We hebben een uitstekend hulpmiddel hiervoor: onze wifi tuner. Zou je die eens willen uitproberen? Deze meet alles door en je krijgt duidelijk advies.
Reputatie 7
Badge +15
Dag Martin! Heb je de wifi tuner inmiddels gedraaid? Ik ben benieuwd naar de uitkomsten!
Reputatie 1
Hoi Bart.
Ik heb de tuner nog njet gebruikt omdat het probleem inmiddels ia opgelost. Na het posten van deze vraag had ik weer storing en heb ik.met klantenservice gebeld. Samen hebben we wat stappen doorlopen e uiteindelijk bleek de chromecast de stoorzender te zijn. Chromecast uit gezet, router resetten, en daarna Chromecast weer aan en probleem is verholpen.
Toch bedankt voor je antwoord!
Gr. Martin

Reageer