Beantwoord

Weigert KPN de aansluiting?

  • 11 January 2022
  • 12 reacties
  • 185 keer bekeken

Mijn dochter is recent verhuisd. Maand daarvoor KPN aansluiting gevraagd. Kreeg toegestuurd: “Doos vol aansluitingen”.   Op afgesproken aansluit dag   constateerde monteur dat er “op glas” geen verbinding was. In Zeist sluit KPN - hoorden we - alleen aan “op glas”, terwijl vorige bewoner “op koper” was aangesloten.  2e monteur die kwam 2 dagen later: nee, breuk in glasvezel op 40-42 meter”(???). 3e monteur kwam 2 dagen later: eens met eerdere bevindingen, maar hij zou een noodoplossing maken “op koper”.   O jee, bij de centrale weigerde men deze noodoplossing, terwijl dat volgens monteur technisch wel kon.

Nu (9 dagen later) is er nog steeds geen aansluiting. Geen internet (kan niet thuiswerken), geen wifi, geen tv.

Hoe beoordeel jij de service van KPN ???

Mijn oordeel laat zich makkelijk raden.

 

icon

Beste antwoord door Jac Bou 17 January 2022, 14:08

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Goedemiddag @Jac Bou, wat een toestand! Kan me goed voorstellen dat jouw dochter graag internet wenst in haar nieuwe woning.  Uit jouw bericht begrijp ik dat er al wel bepaalde zaken in gangzijn gezet om de aansluiting voor elkaar te krijgen. Zou je jouw profiel willen voorzien van de juiste adresgegevens? Dan kan ik eens kijken of en hoe we dit snel opgelost kunnen krijgen. 

Hallo Jeroen,

Aardig dat je wilt bemiddelen.  Intussen zit ze al 10 dagen zonder internet, zonder tv enz. Laatste nieuws: nu moet er weer een andere afdeling van KPN bij komen: duurt weer 3 tot 5 dagen. Dank u wel!

zeer onprettig als je ineens alleen komt te staan.  Daar heeft KPN blijkbaar geen boodschap aan. 

Ik heb mijn profiel aangepast, zodat je contact kunt opnemen.  Aan mijn adres heb je niet zoveel, als je belt (naar mijn KPN nummer!) , geef ik het adres van mijn dochter.

Bij voorbaat dank.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Jac Bou! We kunnen helaas vanuit het forum niet bellen. Zou je om die reden toch de gegevens van het abonnement waar het om gaat in je profiel kunnen zetten? We willen graag een extra stap voor je zetten maar daarvoor hebben we wel de juiste gegevens nodig. 

Dag Bram

Ik heb gegevens in het profiel aangepast.

Dank je.

Reputatie 7
Badge +12

@Jac Bou ik heb voor je gekeken naar de mogelijkheden. Voor zover ik zie is het 7 januari doorgezet naar de afdeling die de glasvezel verbinding in orde moeten maken. Ik moet je voor nu nog even het antwoord schuldig blijven maar hoop hier morgen meer over te kunnen vertellen.

KPN zal haar best doen, neem ik graag aan. Maar dat lost niet zoveel op.

Wil jij graag (sinds enige tijd als alleenstaande) 14 dagen zonder internet en zonder tv zitten?

Steeds komt de vraag naar voren: waarom geen tijdelijke aansluiting op koper, terwijl dat technisch gewoon mogelijk is??

Na 4 x monteur en nog steeds geen aansluiting, raakt het goede vertrouwen een beetje zoek. Ook het aanbieden van losse MB's geeft geen beeld op TV.

        KPN kijkt alleen naar de technische dingen, en is de menselijke maat uit het oog verloren. Jammer, want zo kende ik KPN niet.

Reputatie 7
Badge +12

@Jac Bou ik snap heel goed dat niemand zonder internet wil zitten. En dat hou ik ook in gedachte bij de manier waarop ik mensen probeer te helpen. In dit geval zie ik dat er vanochtend telefonisch contact is geweest waarbij in principe is gedaan wat ik hier ook op de planning had staan voor vandaag. Namelijk het sturen van een noodpakket en het kijken wat de status is van de levering. Nu is uit dat onderzoek gebleken dat het toch echt nog wat langer gaat duren. Daarnaast worden in het gebied geen nieuwe leveringen meer op koper gedaan. Dit betekent dat het niet een kwestie is dat dit langer zou duren maar dat het niet meer mogelijk is omdat alles daaromheen ook stil ligt. Glasvezel is echt de enige optie. Ik ben wel blij te zien dat het telefonisch gelukt is vanochtend het noodpakket te regelen. Wel wil ik je vragen of telefonisch contact je voorkeur heeft. Ook juist omdat het handig is niet dingen dubbel in de notities van de bestelling te zetten. Dit kan voor verwarring zorgen daarbij. 

Excuses. Ik snap je verwarring.  Mijn dochter heeft telefonische contacten, en ik schrijf op het forum.

            Ik ben het niet met je eens dat levering op koper niet mogelijk is. Ik was getuige van het telefonisch overleg van de 3e x monteur met zijn meerdere. Die produceerde enkel onwil. De monteur vond zich in zijn hemd gezet, omdat hij ons net daarvoor die tijdelijke oplossing (tijdelijk op koper) had aangeboden maar niet mocht uitvoeren. Om het ingewikkelder te maken:  als dochter vóó'r verhuizing abonnee was geweest, zou het volgens zijn meerdere wel hebben gekund. 

            Overigens begrijp ik je rol als mediator niet zo goed, of heb ik verkeerd begrepen. Ik had verwacht dat een mediator onafhankelijk zou zijn, quod non dus. Goed om te weten. Ik had verwacht dat de mediator een eigen beeld zou vormen en ook de rol van KPN kritisch zou bekijken.  Daarvoor moet ik blijkbaar op andere plek zijn. Sorry voor mijn misvatting.

       Dank voor je moeite.  Vriendelijke groet.   Jac Bou

Reputatie 7
Badge +9

Excuses. Ik snap je verwarring.  Mijn dochter heeft telefonische contacten, en ik schrijf op het forum.

            Ik ben het niet met je eens dat levering op koper niet mogelijk is. Ik was getuige van het telefonisch overleg van de 3e x monteur met zijn meerdere. Die produceerde enkel onwil. De monteur vond zich in zijn hemd gezet, omdat hij ons net daarvoor die tijdelijke oplossing (tijdelijk op koper) had aangeboden maar niet mocht uitvoeren. Om het ingewikkelder te maken:  als dochter vóó'r verhuizing abonnee was geweest, zou het volgens zijn meerdere wel hebben gekund. 

            Overigens begrijp ik je rol als mediator niet zo goed, of heb ik verkeerd begrepen. Ik had verwacht dat een mediator onafhankelijk zou zijn, quod non dus. Goed om te weten. Ik had verwacht dat de mediator een eigen beeld zou vormen en ook de rol van KPN kritisch zou bekijken.  Daarvoor moet ik blijkbaar op andere plek zijn. Sorry voor mijn misvatting.

       Dank voor je moeite.  Vriendelijke groet.   Jac Bou

Hey Jac,

 

Als Monteur zijnde; het is niet mogelijk om u tijdelijk aan te sluiten op koper. Hiervoor is een dragerwissel mogelijk wat eigenlijk enkel te realiseren is door het aangevraagde pakket op te heffen en een nieuw pakket aan te vragen. Maar dan ben je ook al gauw een maand verder. De omstandigheden zijn ontzettemd naar en ik hoop dat het snel is opgelost.

Reputatie 7
Badge +12

@Jac Bou sorry dat je het op die manier hebt begrepen. Mijn rol is moderator. Dit betekent in het kort dat ik hier topics overzie en het gesprek begeleid en aanwezig ben waar nodig. Op het moment dat er iets is waarbij andere forumgebruikers niet kunnen helpen, zoals zaken waarbij privégegevens gemoeid zijn, help ik. Wat ik in dit geval voor je kon doen is overleg voeren met de mensen die gaan over het contact tussen KPNnetwerk en ons om te zien waar de obstructie ligt en kijken of de reden van de vertraging van dien aard is dat we daarin stappen konden maken. Ook zag ik dat er nog geen noodpakket aangevraagd was. Daarbij kon ik voor je dochter zien of dat alsnog verzonden kon worden zodat er een tijdelijke oplossing was. In dit geval heeft het geen verschil gemaakt gezien de medewerker aan de telefoon in principe datzelfde gedaan heeft. Wel wil ik juist niet onpartijdig zijn maar waar mogelijk de kant van de klant kiezen. Mocht je alsnog vragen hebben kan je die altijd hier laten weten. Wel wil ik in dat geval vragen om daarbij te kiezen tussen contact hier en telefonisch. Beiden hebben hun eigen voor- en nadelen maar het is vooral niet handig als dingen langs elkaar lopen. 

Reputatie 7
Badge +8

@Jac Bou 

Kan je dochter in overleg met haar buren daar niet tijdelijk meeliften met internet,
totdat de problemen van de aansluiting zijn opgelost?

Via WiFi of bijv. doortrekken van een UTP-kabel door een tochtklepje van een raam of zo?

Afgelopen weekend een DOP doosje van KPN ontvangen en zelf aangesloten. Eenvoudig te doen. Er is nu tijdelijk een wifi verbinding en ze kan op internet en (letterlijk) thuiswerken.  Ze heeft een tv die niet via wifi kan worden aangesloten. Dus vaste telefoon en tv nog steeds niet mogelijk.

       Blij met wat nu wél kan.

Hopen dat de  gebroken glasvezelkabel snel gelast kan worden, alhoewel verhalen daarover niet opwekkend zijn.

       Bedankt voor meedenken en duimen voor spoedig herstel.

Reageer