Beantwoord

Weigert KPN de aansluiting?

  • 11 January 2022
  • 20 reacties
  • 434 keer bekeken

Mijn dochter is recent verhuisd. Maand daarvoor KPN aansluiting gevraagd. Kreeg toegestuurd: “Doos vol aansluitingen”.   Op afgesproken aansluit dag   constateerde monteur dat er “op glas” geen verbinding was. In Zeist sluit KPN - hoorden we - alleen aan “op glas”, terwijl vorige bewoner “op koper” was aangesloten.  2e monteur die kwam 2 dagen later: nee, breuk in glasvezel op 40-42 meter”(???). 3e monteur kwam 2 dagen later: eens met eerdere bevindingen, maar hij zou een noodoplossing maken “op koper”.   O jee, bij de centrale weigerde men deze noodoplossing, terwijl dat volgens monteur technisch wel kon.

Nu (9 dagen later) is er nog steeds geen aansluiting. Geen internet (kan niet thuiswerken), geen wifi, geen tv.

Hoe beoordeel jij de service van KPN ???

Mijn oordeel laat zich makkelijk raden.

 

icon

Beste antwoord door Jac Bou 17 January 2022, 14:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Goedemiddag @Jac Bou, wat een toestand! Kan me goed voorstellen dat jouw dochter graag internet wenst in haar nieuwe woning.  Uit jouw bericht begrijp ik dat er al wel bepaalde zaken in gangzijn gezet om de aansluiting voor elkaar te krijgen. Zou je jouw profiel willen voorzien van de juiste adresgegevens? Dan kan ik eens kijken of en hoe we dit snel opgelost kunnen krijgen. 

Hallo Jeroen,

Aardig dat je wilt bemiddelen.  Intussen zit ze al 10 dagen zonder internet, zonder tv enz. Laatste nieuws: nu moet er weer een andere afdeling van KPN bij komen: duurt weer 3 tot 5 dagen. Dank u wel!

zeer onprettig als je ineens alleen komt te staan.  Daar heeft KPN blijkbaar geen boodschap aan. 

Ik heb mijn profiel aangepast, zodat je contact kunt opnemen.  Aan mijn adres heb je niet zoveel, als je belt (naar mijn KPN nummer!) , geef ik het adres van mijn dochter.

Bij voorbaat dank.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Jac Bou! We kunnen helaas vanuit het forum niet bellen. Zou je om die reden toch de gegevens van het abonnement waar het om gaat in je profiel kunnen zetten? We willen graag een extra stap voor je zetten maar daarvoor hebben we wel de juiste gegevens nodig. 

Dag Bram

Ik heb gegevens in het profiel aangepast.

Dank je.

Reputatie 7
Badge +17

@Jac Bou ik heb voor je gekeken naar de mogelijkheden. Voor zover ik zie is het 7 januari doorgezet naar de afdeling die de glasvezel verbinding in orde moeten maken. Ik moet je voor nu nog even het antwoord schuldig blijven maar hoop hier morgen meer over te kunnen vertellen.

KPN zal haar best doen, neem ik graag aan. Maar dat lost niet zoveel op.

Wil jij graag (sinds enige tijd als alleenstaande) 14 dagen zonder internet en zonder tv zitten?

Steeds komt de vraag naar voren: waarom geen tijdelijke aansluiting op koper, terwijl dat technisch gewoon mogelijk is??

Na 4 x monteur en nog steeds geen aansluiting, raakt het goede vertrouwen een beetje zoek. Ook het aanbieden van losse MB's geeft geen beeld op TV.

        KPN kijkt alleen naar de technische dingen, en is de menselijke maat uit het oog verloren. Jammer, want zo kende ik KPN niet.

Reputatie 7
Badge +17

@Jac Bou ik snap heel goed dat niemand zonder internet wil zitten. En dat hou ik ook in gedachte bij de manier waarop ik mensen probeer te helpen. In dit geval zie ik dat er vanochtend telefonisch contact is geweest waarbij in principe is gedaan wat ik hier ook op de planning had staan voor vandaag. Namelijk het sturen van een noodpakket en het kijken wat de status is van de levering. Nu is uit dat onderzoek gebleken dat het toch echt nog wat langer gaat duren. Daarnaast worden in het gebied geen nieuwe leveringen meer op koper gedaan. Dit betekent dat het niet een kwestie is dat dit langer zou duren maar dat het niet meer mogelijk is omdat alles daaromheen ook stil ligt. Glasvezel is echt de enige optie. Ik ben wel blij te zien dat het telefonisch gelukt is vanochtend het noodpakket te regelen. Wel wil ik je vragen of telefonisch contact je voorkeur heeft. Ook juist omdat het handig is niet dingen dubbel in de notities van de bestelling te zetten. Dit kan voor verwarring zorgen daarbij. 

Excuses. Ik snap je verwarring.  Mijn dochter heeft telefonische contacten, en ik schrijf op het forum.

            Ik ben het niet met je eens dat levering op koper niet mogelijk is. Ik was getuige van het telefonisch overleg van de 3e x monteur met zijn meerdere. Die produceerde enkel onwil. De monteur vond zich in zijn hemd gezet, omdat hij ons net daarvoor die tijdelijke oplossing (tijdelijk op koper) had aangeboden maar niet mocht uitvoeren. Om het ingewikkelder te maken:  als dochter vóó'r verhuizing abonnee was geweest, zou het volgens zijn meerdere wel hebben gekund. 

            Overigens begrijp ik je rol als mediator niet zo goed, of heb ik verkeerd begrepen. Ik had verwacht dat een mediator onafhankelijk zou zijn, quod non dus. Goed om te weten. Ik had verwacht dat de mediator een eigen beeld zou vormen en ook de rol van KPN kritisch zou bekijken.  Daarvoor moet ik blijkbaar op andere plek zijn. Sorry voor mijn misvatting.

       Dank voor je moeite.  Vriendelijke groet.   Jac Bou

Reputatie 7
Badge +12

Excuses. Ik snap je verwarring.  Mijn dochter heeft telefonische contacten, en ik schrijf op het forum.

            Ik ben het niet met je eens dat levering op koper niet mogelijk is. Ik was getuige van het telefonisch overleg van de 3e x monteur met zijn meerdere. Die produceerde enkel onwil. De monteur vond zich in zijn hemd gezet, omdat hij ons net daarvoor die tijdelijke oplossing (tijdelijk op koper) had aangeboden maar niet mocht uitvoeren. Om het ingewikkelder te maken:  als dochter vóó'r verhuizing abonnee was geweest, zou het volgens zijn meerdere wel hebben gekund. 

            Overigens begrijp ik je rol als mediator niet zo goed, of heb ik verkeerd begrepen. Ik had verwacht dat een mediator onafhankelijk zou zijn, quod non dus. Goed om te weten. Ik had verwacht dat de mediator een eigen beeld zou vormen en ook de rol van KPN kritisch zou bekijken.  Daarvoor moet ik blijkbaar op andere plek zijn. Sorry voor mijn misvatting.

       Dank voor je moeite.  Vriendelijke groet.   Jac Bou

Hey Jac,

 

Als Monteur zijnde; het is niet mogelijk om u tijdelijk aan te sluiten op koper. Hiervoor is een dragerwissel mogelijk wat eigenlijk enkel te realiseren is door het aangevraagde pakket op te heffen en een nieuw pakket aan te vragen. Maar dan ben je ook al gauw een maand verder. De omstandigheden zijn ontzettemd naar en ik hoop dat het snel is opgelost.

Reputatie 7
Badge +17

@Jac Bou sorry dat je het op die manier hebt begrepen. Mijn rol is moderator. Dit betekent in het kort dat ik hier topics overzie en het gesprek begeleid en aanwezig ben waar nodig. Op het moment dat er iets is waarbij andere forumgebruikers niet kunnen helpen, zoals zaken waarbij privégegevens gemoeid zijn, help ik. Wat ik in dit geval voor je kon doen is overleg voeren met de mensen die gaan over het contact tussen KPNnetwerk en ons om te zien waar de obstructie ligt en kijken of de reden van de vertraging van dien aard is dat we daarin stappen konden maken. Ook zag ik dat er nog geen noodpakket aangevraagd was. Daarbij kon ik voor je dochter zien of dat alsnog verzonden kon worden zodat er een tijdelijke oplossing was. In dit geval heeft het geen verschil gemaakt gezien de medewerker aan de telefoon in principe datzelfde gedaan heeft. Wel wil ik juist niet onpartijdig zijn maar waar mogelijk de kant van de klant kiezen. Mocht je alsnog vragen hebben kan je die altijd hier laten weten. Wel wil ik in dat geval vragen om daarbij te kiezen tussen contact hier en telefonisch. Beiden hebben hun eigen voor- en nadelen maar het is vooral niet handig als dingen langs elkaar lopen. 

Reputatie 7
Badge +10

@Jac Bou 

Kan je dochter in overleg met haar buren daar niet tijdelijk meeliften met internet,
totdat de problemen van de aansluiting zijn opgelost?

Via WiFi of bijv. doortrekken van een UTP-kabel door een tochtklepje van een raam of zo?

Afgelopen weekend een DOP doosje van KPN ontvangen en zelf aangesloten. Eenvoudig te doen. Er is nu tijdelijk een wifi verbinding en ze kan op internet en (letterlijk) thuiswerken.  Ze heeft een tv die niet via wifi kan worden aangesloten. Dus vaste telefoon en tv nog steeds niet mogelijk.

       Blij met wat nu wél kan.

Hopen dat de  gebroken glasvezelkabel snel gelast kan worden, alhoewel verhalen daarover niet opwekkend zijn.

       Bedankt voor meedenken en duimen voor spoedig herstel.

Afspraak was: aansluiting op 3 januari.

Het is inmiddels 25 januari en nog totaal geen uitzicht op wanneer wel. Helaas.

              Overwogen wordt om verzoek neer te leggen bij een andere provider. Maar nu heb ik de vraag: bestaat er een contract met KPN (ook als men niet kan/ wil leveren)?  Moet er iets opgezegd worden?

Van de opmerking “monteur regio Europoort” word ik niet vrolijk.  Kun je nog formeler zijn dan de mensen van de kindertoeslagaffaire???  Het gaat niet om het probleem, maar om de oplossing. 

Graag antwoord op mijn vraag .

Bedankt.   Jac Bou

Reputatie 7
Badge +10

Dat is niet “een opmerking”, maar standaard achtergrond info onder elk van diens berichten.
Een soort handtekening met wat extra info.  (Eenmalig ingesteld, komt bij elk bericht terug).
In dit geval wat de degene doet, mee te maken heeft, zelf belangrijk vindt om mede te delen.
(Bij mij staat er weer iets anders onder).

Reputatie 7
Badge +24

Een andere provider? Dat zou dan Ziggo moeten zijn. Die levert niet over glasvezel.

Reputatie 7
Badge +17

@Jac Bou  ik wil je voor de meest volledige informatie verwijzen naar onze pagina over annuleren. Als we nog geen diensten geleverd hebben zijn er een aantal voorwaarden en omstandigheden. In de regel is het zo dat je na het moment van aansluiten 14 dagen bedenktijd krijgt. Wel kan dit per klant verschillen. Vandaar dat het belangrijk is om goed te kijken wat er voor jou van toepassing is. De beste manier om dit te bespreken is hier door 0800-0402 te bellen. 

Verder is het inderdaad zo dat je op het forum met je profiel de mogelijkheid hebt om een handtekening in te stellen. Een stukje tekst dat onder iedere reactie komt te staan. Het staat je vrij een mening te hebben over een handtekening, maar jouw vergelijking slaat de plank mijns inziens totaal mis. Ik wil je dan ook vragen om iedereen in zijn of haar waarde te laten. We vragen alleen dat deze voldoet aan de gebruikersvoorwaarden van het forum. Buiten dat maakt het niet uit of de handtekening formeel of informeel is. Ik ben juist heel blij met collega's als @Ik_Hussel omdat ze veel ervaring hebben en goed advies geven. Je mag erop vertrouwen dat als we een handtekening zien die niet voldoet aan de gebruikersvoorwaarden dat we daarop een medewerker zullen aanspreken. 

 

Helaas begrijp je niet goed wat ik bedoel. Ik proef verontwaardiging en ergernis.  Maar wie heeft daar recht op??

KPN levert simpelweg een enorme wanprestatie, en blijkbaar heb je niet de durf om dat te erkennen.

Overigens is dat erkennen geen doel op zich. Het gaat om het oplossen. Vind je het acceptabel wat hier gebeurt ??? Nee??  Los het dan op.

     Het verhaal over “handtekening” kan ik niet plaatsen.  Ik heb geen facebook of zo. Ik weet niet hoe dat werkt. Maar als er van KPN-wege verteld wordt  dat veranderen van dragerwissel bestaat uit het intrekken van de 1e aanvraag en een nieuwe aanvraag indienen voor “koper” zeker een maand duurt, dan is dat niet klantvriendelijk.  Er is bij de aanvraag helemaal niet gevraagd om koper of glas. Dat maakt KPN er zelf van. Regeltjes, regeltjes en voldoen aan KPN regels, en niet aan algemeen geldende regels. 

Overigens houdt dat antwoord in dat het technisch simpelweg wel kan . Daar word ik niet vrolijk van.  Ik@hussel neem ik helemaal  niets kwalijk.  Is een prima vent, maar moet onmogelijke regels uitvoeren. Kom eens los uit het keurslijf. Los het a.u.b. gewoon op.

 

Ik ben wel verder geholpen om te kunnen overwegen van bedrijf te veranderen. Telefoonnummer enz.   Prima.

Bedankt voor je reactie (en denk er in ieder geval over na). Ook voor andere klanten.

Jac Bou

 

Reputatie 7
Badge +12

Mocht je het graag willen horen; dit verdiend niet de schoonheidsprijs en is absoluut geen mooi visitekaartje van KPN. En hierbij wijs ik niet met me vingers naar iemand omdat er ontzettend veel partijen gemoeid zijn met de aanleg van glasvezel en het hier helaas meerdere keren niet lekker is gelopen.

Verder wou dat ik je kon overtuigen van de complexiteit van een dragerwissel, het is helaas geen milka reep omruilen voor een ander smaakje maar een abonnement met diensten en voorwaarden waarbij je wel de milka oreo wilt maar dan in de verpakking van de milka karamel. En de fabriek is nou eenmaal niet gemaakt om dat zo in te pakken. 

Aan bovenstaande heb je eigenlijk vrij weinig, en dan rest mij nu nog de vraag: Hoe nu verder? Weet jij waar je nu op wacht? Want mogelijk dat @Bram_ of een andere moderator daar wel mee kan helpen. Als je ervoor besluit om KPN een kans te geven moet het probleem natuurlijk wel opgelost worden. 

@Jac Bou , Het klopt dat KPN sinds kort alleen nog maar op glasvezel aansluit ipv ook op koper, dit omdat vanaf volgend jaar op die plaatsen koper gefaseerd uitgezet gaat worden, daar heb je dus weinig aan, stel je gaat wel over op koper dan gaat de reparatie van de glaskabel in de ijskast en krijg je later dit probleem ook weer voor je kiezen, tijdelijke oplossing is het niet.

Over gaan op een andere provider word dan alleen de kabel, in jou geval is dat Ziggo, alle andere providers die bij jou in de postcode check op een vergelijkingssite boven komen moeten gaan leveren op die ene glasvezel kabel van KPN.

Relevante info.  Dank.