Beantwoord

Wel glasvezel mogelijk volgens KPN website, maar monteursafspraak wordt afgebeld want nog geen aansluiting...

  • 26 March 2020
  • 4 reacties
  • 58 keer bekeken

Hallo,

Volgende week ga ik verhuizen. In de voorbereiding ben ik al druk in contact geweest met zowel KPN als KPNnetwerk. Dit omdat er nog geen glasvezel mogelijk was op het adres. Tot het moment dat ik van KPN en email kreeg op 4 feb, dat ik vanaf dat moment glasvezel kon bestellen. Zo gezegd, zo gedaan. Abo afgesloten en afspraak met de monteur gemaakt voor installatie.

Alles perfect totdat KPN mij vandaag belt dat de afspraak niet doorgaat omdat de aansluiting niet bevestigd is door het netwerkbedrijf. Ik was mij niet bewust dat ik zelf nog iets moest regelen (wat volgens mij ook niet zo is). Beide partijen kunnen mij nu geen actuele status geven en dus zit ik vanaf volgende week zondet internet en TV, terwijl ik wel vanuit huis moet werken.

Weet iemand waarom dit niet goed gaat? En nog belangrijker, hoe dit zsm opgelost kan worden?

groet, René

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 30 March 2020, 15:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Summerof69, welkom hier. 

Je gaat verhuizen,  wat leuk. Alleen nu wil je daar ook werkend internet. Zeker in deze periode. Dat begrijp ik heel goed. Ik heb dan ook even gekeken. De afspraak met de installatiemonteur is er bij ons uitgehaald omdat wij nog geen seintje van KPN NetwerkNL hebben ontvangen dat de glasvezelaansluiting is opgeleverd. Hier is het wachten op. En nu in tijd van corona wordt er helaas wel het een en ander uitgesteld. Heb je van KPN Netwerk NL nog geen afspraak ontvangen? Zo niet, wil ik je vragen om nog eens contact met KPN Netwerk NL te zoeken om te kijken of je alsnog zo snel mogelijk een afspraak kan inplannen. 

Dag Bart,

Dank voor je antwoord, maar je bevestigd alleen wat ik al heb beschreven. KPNnetwerk heeft de aansluiting nog niet bevestigd. Ik heb al contact met ze gehad en ze konden niet aangeven wanneer de aansluiting in mijn woning gerealiseerd zou gaan worden. En DAT vind ik opmerkelijk omdat KPN mij in februari heeft gemaild en aangegeven dat ik een glasvezel abonnement kon afsluiten. Die heb ik afgesloten per 1 april, maar dat gaat dus helemaal niet lukken. Ik snap dus niet waarom het afsluiten van een contract wordt aangegaan terwijl er niet gekeverd kan worden. Nogmaals, ik ben mij niet bewust van het feit dat ik zelf de netwerkaansluiting bij KPNnetwerk aan moet vragen. Laat mij svp weten of dat wél de bedoeling was.

Inmiddels ben ik weer een stap verder met KPN en wordt er mogelijk a.s. vrijdag alsnog een kastje in mijn woning geplaatst door KPN. Aansluiting door een monteur kan ivm coronavirus niet meer uitgevoerd worden, maar dat ga ik dan zelf doen. Helaas geeft KPN wel al aan dat de optie ‘gratis plaatsing door KPN monteur’, waarvoor ik had gekozen ipv korting op abo, niet gecompenseerd gaat worden nu ik zelf de plaatsing ga uitvoeren.…. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik begrijp heel goed dat je baalt. Het glasvezel kan ook afgesloten worden. Glasvezel ligt al tot in jouw woning begrijp ik. Echter moet hier nog een kastje op geïnstalleerd worden door KPN Netwerk NL waar je vervolgens het modem op kan aansluiten. Dat klopt toch? Anders mag je ook nog wel een foto sturen van de aansluiting zodat ik mee kan kijken. 

Maar ik begrijp nu dat je de aansluiting zelf gaat doen met behulp van de monteur op afstand? Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Ik hoor dat graag van je als het gelukt is. Wie weet kan ik dan nog wat betekenen voor je. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat je duidelijkheid hebt aangezien ik geen reactie meer heb ontvangen. Zo niet, hoor ik het graag.Â