Vraag

Wel goede wifi maar geen verbinding.

  • 16 April 2021
  • 9 reacties
  • 52 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Vraag Expedia WiFi.

 

Ik heb nu een 3tal weken de zwarte kastjes die het WiFi netwerk versterken. Helaas is sinds die tijd alles hopeloos. Internet en tv werkt amper. De wifi is perfect, alleen staat er bij het internet geen internet. Dus daar heb je niks aan.

 

KPN monteur is erbij geweest. Mopperde een beetje na eerste zicht op de installatie. Dit klopt niet, dat klopt niet. Tot hij na een half uur tot de conclusie kwam dat alles toch juist was aangesloten. Heel vreemd. Na het zoveelste nieuwe modem en alles gereset te hebben en de Expedia WiFi opnieuw aangesloten te hebben werkte het weer. 

 

Helaas een aantal dagen later opnieuw problemen. KPN komt maandag weer, maar daar schiet ik nu niks mee op. Geen internet, de hele dag niet kunnen werken, kids die geen schoolwerk kunnen maken en een onvoldoende hebben omdat ze ongeoorloofd afwezig zijn omdat ze niet in de online les verschijnen.

 

Heeft iemand een oplossing naast het standaard stappen plan te doorlopen, want die kan ik ondertussen wel dromen.

 

Simpele samenvatting. WEL GOEDE WIFI, GEEN INTERNET VERBINDING. Soms wel naar meestal niet. Op het ene apparaat wel en de andere niet. En later zomaar opgekeerd. Android, Chromebook en Windows laptop. Device maakt niet uit. Alles heeft er last van.

 

Hoor het graag!!

 

Thanks 👍

admin: eigen topic aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u een overzicht maken van uw netwerk? Welke Experiabox heeft u? Welke apparaten, zijn er allemaal aangesloten? 

Reputatie 3
Badge

Hoi,

Ik heb een V10 modem en direct achter het modem 2 bekabelde expiria wifi versterkers.

Aan de ene versterker zit mijn tv doorverbonden en de andere een PS4.

Op de nog vrije poorten van de V10 zitten de 2e tv en een switch waar vervolgens een versterker, een nas en een op camera op draait. 

Niet heel ingewikkeld.

Wat de wifi betreft zitten er een 5 tot 7 android apparaten achter, een Windows laptop, zonnepanelen, de airco's, een wifi kachel voor de schuur, een kookplaat en wat andere kleine dingen die ik nu vergeet.

Hoop dat je zo een beter inzicht heb 

Reputatie 3
Badge

Niemand een idee?

Reputatie 7
Badge +24

Ok, waar staan de versterkers? Een beetje in de ruimte? Vrij van andere apparatuur? Niet achter de tv weggestopt ofzo?

In neem tenminste aan dat u ze verspreid in huis heeft staan?

Reputatie 3
Badge

Hey Nick,

 

Inderdaad, de versterkers staan uit elkaar. De ene op het dressoir in de woonkamer en de andere op een slaapkamer op de 1e verdieping.

 

Het bereik is perfect, overal 4 strepen wifi. Alleen de internetdoorgifte werkt heel vaak niet. Dus wel goede wifi, geen internet toegang.

Reputatie 7
Badge +24

U gebruikt geen draadloze verbindingset of zoiets? 

 

Reputatie 3
Badge

Nee hoor, ik gebruik de experia WiFi sets die KPN heeft geleverd. Er is ook al 2x een monteur bij geweest van KPN. Die heeft alles gereset en opnieuw ingesteld. Dan werkt het weer een aantal uur tot een aantal dagen en beginnen de problemen opnieuw. Ook de modem V10 is al enkele keren vervangen en de experia WiFi is ook al vervangen.

Vanmiddag komt er weer een monteur langs, maar vrees dat deze weer gaat resetten, dat kost het probleem niet op. Want de ene keer werkt het wel en de andere keer niet....

Reputatie 3
Badge

O ja, de expiria wifi sets zijn bedraad aangesloten rechtstreeks vanaf het modem

Ton,

Je vraagt een tijdelijke oplossing. In jouw geval zou ik beginnen met alle Wifi randapparatuur een voor 1 achter elkaar uit te schakkelen en telkens te proberen of dat effect heeft. (Wel steeds 5 minuten interval inbouwen). Misschien staat  een van die apparaten wel te zuigen aan Internet en heb je dat met je slechte verbinding nooit gemerkt. 

Het is maar een gok, maar dit zou ik zeker doen. (Als laatste de telefoons en de laptop natuurlijk want dat is over het algemeen vrij standaard). (UIt is dus spanningloos in dit geval).