Beantwoord

Wel internet, geen wifi

  • 16 March 2021
  • 9 reacties
  • 2220 keer bekeken

Goedendag, 

 

Ik ervaar sinds enige tijd al problemen met mijn router maar geen wifi, hier het volgende..

 

  • ik heb internet via kabel.
  • digitale tv doet het.
  • GEEN WIFI. het lampje brand ook niet.
  • ik kan niet inloggen op mijn router via http://192.168.2.254 
  • in het begin had ik wel wifi maar na 1 week was dit voorbij nadat de stroom een aantal keer thuis eraf is geweest.
  • mijnmodem.kpn werkt niet
  • ik heb de router al meerdere malen gereset & ook opnieuw opgestart.

Wie kan mij helpen?

 

Met vriendelijke groet,

Wesley

icon

Beste antwoord door Lisa 18 March 2021, 17:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Goedemorgen, welk type modem heb je? En je hebt echt het resetknopje gebruikt?

goedemorgen Joep,

 

Ik heb de experie box v12, en ja ik heb echt het reset knopje gebruikt, waar onder staat '’reset'’.

het kleine zwarte knopje die je met een naald of iets kleins moet indrukken, meerdere malen gedaan. zowel kort als minimaal 15 seconden...

Badge +19

Dat doe je goed en dan krijg je wifi niet aan de praat??

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Wesley804! Welkom op ons KPN Forum. Het klinkt bijna alsof de wifi-module defect is. Zie je de netwerknaam na de reset niet in de lijst van wifi-namen verschijnen? Dat is wel gek, want als het modem terug is gezet naar fabrieksinstellingen, dan moet de wifi aan staan. 

Heb je naast het modem ook versterkers aangesloten in het netwerk? 

Kun alvast je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik eventueel met je meekijken.

 We horen graag van je! 

 

@Joep1965 

 

Nee helaas niet

@Lisa 

 

Hey Lisa,

 

Ik heb geen verder geen versterkers aangesloten.

 

Ik heb alles ingevuld

 

Hopelijk kan je me verder helpen

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel @Wesley804. Wifi staat inderdaad gewoon aan. Het is dus bijzonder dat het helemaal niet werkt. 
Het valt mij op dat er meerdere verbrekingen in het netwerk te zien zijn de afgelopen dagen en dan bedoel ik niet 1 of 2 verbrekingen. Maar liefst 20+ keer per dag (4 dagen achter elkaar). Dit kan te maken hebben gehad met dat het stroom er geregeld af lag, maar gezien de tijden lijkt mij dit zeer onwaarschijnlijk. Na het op afstand resetten van het modem, krijg ik een foutmelding. Het lijkt erop dat het signaal dat binnenkomt onstabiel is. 

Ik heb een storingsmonteur ingepland om op locatie te kunnen controleren wat er aan de hand is. Voor nu staat die ingepland op 20-3-2021 tussen 10.00-12.00uur. Als dit niet uitkomt, dan kan die afspraak verplaats worden.
Laat het even weten als de afspraak verschoven moet worden. Kun je dan ook aangeven welke dag/tijd beter uitkomt? 
Hoor graag van je! 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie dat je de afspraak herpland had naar gisteren. Heeft de monteur je weer kunnen voorzien van een werkend wifi-signaal? 
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Hey Lisa, ja klopt modem is vervangen er was helaas geen andere manier, mijn wifi doet het gelukkig weer!