Beantwoord

Wel of geen aansluiting in nieuwbouwhuis?

  • 23 November 2019
  • 12 reacties
  • 462 keer bekeken

21 november sleutel gekregen van nieuwbouw woning en in meterkast hangt een grijskastje van KPN 

Telefonisch contact opgenomen met KPN om totaalpakket te bestellen maar wat schets mijn verbazing volgens KPN hangt er nog geen kastje in mijn huis en moet ik wachten tot deze geïnstalleerd wordt.

 

Welke actie moet ik nu ondernemen om KPN pakket te activeren of willen ze mij niet als klant :P ??

Foto bijgesloten van kasje in meterkast

 

icon

Beste antwoord door Susan_ 6 December 2019, 10:06

Bekijk origineel

12 reacties

Hallo @Harry030165 , het glasvezelmodem moet inderdaad nog geïnstalleerd worden door een KPN monteur, nu zie je alleen een afdekkap ter bescherming van de glasvezel.

Als je een abo neemt bij KPN zal dat het aansluiten versnellen van een glasvezelmodem.

Je kunt bij www.kpnnetwerk.nl je postcode en huisnummer ingeven voor een status van jouw adres.

 

Reputatie 7
Badge +10

Dit lijkt me een ander probleem. Het lijkt erop dat de aansluiting nog niet gereed is gemeld. Hij zit er wel maar zolang deze nog niet gereed is gemeld door de aannemer van KPN Netwerk NL is er ook geen abonnement te bestellen.

Dit kan je het beste navragen bij KPN Netwerk NL. Contact mogelijkheden:

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/contact/

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Harry030165, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Je wil natuurlijk zo snel mogelijk diensten in je nieuwe huis, om het thuis te maken! Nadat je navraag gedaan hebt bij KPN Netwerk NL, kan ik ook nog even kijken wat er bij ons bekend is. Kan je daarvoor je Forum profiel aanvullen met naam en postcode + huisnummer? 

Ik hoor graag van je!

Goedemorgen @Harry030165, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Je wil natuurlijk zo snel mogelijk diensten in je nieuwe huis, om het thuis te maken! Nadat je navraag gedaan hebt bij KPN Netwerk NL, kan ik ook nog even kijken wat er bij ons bekend is. Kan je daarvoor je Forum profiel aanvullen met naam en postcode + huisnummer? 

Ik hoor graag van je!

Susan ik heb mijn profiel aangevuld ik hoor het graag van je Op voorhand dank voor de genomen moeite :)

Reputatie 7
Badge +24

Hi Harry, ik neem het even over van Susan.

Op basis van jouw adres zie ik dat het gewoon mogelijk is om een bestelling te plaatsen. Gek genoeg zie ik dat ons bestelsysteem je adres niet herkent. Ik heb de lieve jongens en meisjes van die afdeling gemaild om te kijken wat er aan de hand is. Ik verwacht dat we voor dinsdag een antwoord hebben. Ik of Susan komen hier nog op terug. Ontzettend sorry voor alle gedoe. :(

Hi Harry, ik neem het even over van Susan.

Op basis van jouw adres zie ik dat het gewoon mogelijk is om een bestelling te plaatsen. Gek genoeg zie ik dat ons bestelsysteem je adres niet herkent. Ik heb de lieve jongens en meisjes van die afdeling gemaild om te kijken wat er aan de hand is. Ik verwacht dat we voor dinsdag een antwoord hebben. Ik of Susan komen hier nog op terug. Ontzettend sorry voor alle gedoe. :(

 

Beste Alex 

Ook jij uiteraard eerst bedankt voor de moeite.

Precies wat jij schrijf het bestelsysteem en de mensen van 0800-0402 herkennen de straat niet. Dit is wel een hele nieuwe straat om het makkelijk te maken met de postcode van een oude straat dus ik kan mij een beeld vormen bij het probleem . Ik heb alle vertrouwen erin dat het uiteindelijk allemaal goed komt 👍😉

Reputatie 7
Badge +24

We hebben een kastje bij je geplaatst, we doen zeker ons best om je aan te sluiten en voor die maandelijkse automatische incasso. :sweat_smile: Voor de serieuze meelezers, dit was een grapje. 

Komt helemaal goed, zodra we iets horen komen we bij je terug. :ok_hand:

Reputatie 7
Badge +24

@Harry030165 Zou je je telefoonnummer willen toevoegen? Dan nemen we contact met je op om de bestelling te plaatsen. Het gaat dan om wat wij een 'pre-order’ noemen. De streefdatum voor aansluiting is 24 januari, dit kan nog een beetje schuiven. Laat je hier even weten wanneer je dit hebt gedaan? 

 

 

Beste Alex p ,

De pre order loopt al vanaf 21 november 2019 onder aanvraagnummer: RF000000392782.

De streefdatum (24 januari 2020) vind ik persoonlijk erg lang duren.,  de kans dat deze verder naar achteren geschoven gaat worden is aanzienlijk ( winterse omstandigheden etc etc). 

Dit zou betekenen dat wij al die tijd geen radio/tv en internet hebben.

Mocht KPN geen alternatief kunnen bieden zal ik genoodzaakt zijn om bij de concurrent aan te kloppen

Ik ga zo in mijn profiel telefoonnummer proberen toe te voegen, dus met 5 minuten moet dit wel gelukt zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Als dat al loopt kan ik weinig meer voor je doen, ben ik bang. We blijven afhankelijk van Netwerk NL voordat we kunnen leveren. Als ik ook maar iets hierin kon betekenen had ik dit graag gedaan. Bij een concurrent aankloppen kan ik enigszins begrijpen, hoewel ik dat wel jammer vind. Die keuze zul je zelf moeten maken. 

Beste Alex P ( of andere KPN medewerker)

Verbazing alom …….. Volgens bovenstaand bericht kan KPN pas 24 januari 2020 leveren maar als ik bij XS4ALL ga bestellen ( onderdeel van zelfde KPN) zou ik al per 17 december 2019 aangesloten kunnen worden.

Ra ra ra politiepet ???

Zie hieronder citaat XS4ALL site

Wanneer wilt u uw Internet abonnement laten starten?

Snel, uiterlijk op dinsdag 17 december 2019

Reputatie 7
Badge +21

@Harry030165, de websites geven inderdaad vaak een wensdatum binnen 2 weken aan. Echter is dat een wensdatum, en zou het me niet verbazen als ze bij ook bij XS4ALL die datum alsnog gaan verplaatsen naar een datum rondom 24 januari 2020. Maar alsnog ben je hier natuurlijk vrij in. Een tijdje zonder is natuurlijk nooit fijn, maar gelukkig kan je tegenwoordig ook via mobiele toestellen televisie kijken. Hiervoor heb je wel een extra bundel nodig denk ik, afhankelijk van je mobiele abonnement. Zit dit mobiele abonnement bij KPN? Dan kan ik even kijken wat er mogelijk is.

Reageer