Beantwoord

Wel of geen glasvezel?

  • 9 August 2019
  • 8 reacties
  • 597 keer bekeken

Ik reageer graag even op beste antwoord door Ward. Ik verkeer in dezelfde situatie: Ik heb Vast bellen en Internet van KPN en ben daar tevreden over. Ik kan overstappen op glasvezel mits 35% in het dorp dat zelf ook wil. Ik voel er nog niets voor want dan moet ik overstappen op een andere dienstaanbieder die ik niet ken en met een ander emailadres. In telefonisch contact met KPN heb ik dit aangekaart.
Reactie was dat ik kan besluiten nu niets te laten aanleggen (ook niet in de grond) en dat, bijvoorbeeld over 1 jaar, door KPN te laten doen. Dat zou dan gratis zijn, zo werd gezegd. Op mijn verzoek dit schriftelijk te bevestigen werd gezegd dit op Forum in te brengen.
Bij deze. Ik ben benieuwd naar uw reactie: Is er een reeele kans dat KPN dan dat glasvezelnetwerk op kan/mag en zijn de aanlegkosten dan gratis? Alvast dank voor uw reactie.

admin: eigen topic aangemaakt: Oorspronkelijke topic
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 9 August 2019, 21:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Je krijgt zoiets niet op schrift hoor, ze zouden wel gek zijn bij KPN 😂

En wat deze medewerker heeft gezegd klopt volgens mij helemaal niets van.

Als je meedoet met een glasvezelproject, moet je meestal een jaarcontract afsluiten. Na dit eerste jaar mag je overstappen naar een andere provider. Dit kan in theorie KPN zijn. Dit word ook weleens beweert dat je na een jaar over kan stappen op KPN. In de praktijk is dit helemaal niet zo. KPN is niet beschikbaar op glasvezelnetwerken die niet zelf door KPN aangelegd zijn. Het zou wel kunnen, dan zou KPN zich in moeten kopen in een dergelijk glasvezelnetwerk. Maar dat heeft KPN tot op heden nog nergens gedaan.

Wat deze medewerker van KPN nu precies bedoelt heeft, dat weet ik niet precies, maar linksom of rechtom: het klopt niet. Als u nu niet mee doet met dat glasvezelproject, en u wacht een paar jaar, dan kunt u niet later op dat glasvezelnetwerk gratis een aansluiting bij KPN aanvragen. Vergeet dat maar.

Het kan natuurlijk zo zijn dat KPN ook een compleet eigen glasvezelnetwerk gaat aanleggen, maar dat lijkt me heel stug.
Hoi @Joris29 . Welkom op het forum.
Allereerst ben ik blij dat je tevreden bent met je huidige diensten van KPN. Ik kan me ook goed voorstellen dat je wil weten wat de toekomst te bieden heeft.
KPN is heel druk bezig om zijn netwerk uit te breiden en te verbeteren. Ik herken echter het verhaal dat de collega jou heeft verteld niet. Ik denk niet dat wij dit soort beloftes kunnen doen, zeker niet als het over langere termijn planning gaat.
Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
Als je nu kosteloos de vezel binnen kan krijgen zonder afname plicht altijd doen.
Zeker bij een eigen huis moet je rekening houden met kosten als je dit achteraf laat doen.
Reputatie 7
Badge +24
Als je nu kosteloos de vezel binnen kan krijgen zonder afname plicht altijd doen.
Zeker bij een eigen huis moet je rekening houden met kosten als je dit achteraf laat doen.

En mocht je je huis nog eens verkopen, dan is glasvezel ook zeker een hele belangrijke plus.
Reputatie 6
Badge +8
Helemaal mee eens.

En maak je niet te druk over dat e-mailadres. Dat heb je binnen de kortste keren aangepast. Of neem een onafhankelijk e-mail adres van bijvoorbeeld outlook.com. Dan kun je bij wijze van spreken nu al beginnen met overstappen naar de nieuwe mail en ben je qua e-mail onafhankelijk van de provider e-mail. Persoonlijk heb ik de e-mail voorzieningen van mijn provider nog nooit gebruikt.
Bericht voor Erwin, moderator;
Hartelijk dank voor uw duidelijke reactie. Het lukt mij niet om uw bericht te liken. Vandaar op deze manier.
Het profiel was al aangemaakt. Ik heb verder geen aanvullingen.
Fijn weekend!
Joris29
Mocht je op de hoogte willen blijven van de vorderingen van KPN wat glasvezel betreft kun je hier periodiek checken: https://www.kpnnetwerk.nl/

Verder sluit ik mij bij de meningen aan van de anderen dat het geen kwaad kan om de infrastructuur van glasvezel naar je huis alvast te laten leggen mocht dat een kosteloze optie zijn.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, laat het weten! 🙂