Beantwoord

Wel signaal maar geen wifiverbinding. Vooral op iPad

  • 5 August 2022
  • 10 reacties
  • 57 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

Ik heb de v10 modem met twee Experia WiFi’s.

Laatste tijd heb ik steeds vaker geen internetverbinding maar er is wel een signaal. Als ik dan bv de iPad verplaats naar boven en signaal maak met de anders Experia WiFi heb ik wel weer internet. Zitten er dan teveel gebruikers op 1 Experia WiFi (zal wel vreemd zijn want het zijn er nooit meer dan 5) Of kan dit een andere reden hebben? 

Ik ben benieuwd of iemand dit kan verklaren?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 15 August 2022, 15:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @S.te.phan , staat de wifi op de V10 wèl uit, want dat is noodzakelijk bij de Experia Wifi' s. Zijn dat de zwarte vierkante en beide bekabeld aangesloten op het modem of in cascade (achter elkaar dus) aangesloten?

 

 

Reputatie 1

Ik weet niet beter dat het signaal van de v10 automatisch uit gaat als je de Experia wifi aansluit?

Beide Experia wifi zijn inderdaad bekabeld aangesloten op het modem.

Badge +19

Het komt een enkele keer voor dat de wifi nuet uit is gegaan.  Je kunt dat snel zien aan het ledje op het modem.  Heb jij toevallig draadloze verbindingsets in huis?

Ik weet niet beter dat het signaal van de v10 automatisch uit gaat als je de Experia wifi aansluit?

Beide Experia wifi zijn inderdaad bekabeld aangesloten op het modem.

Hallo @S.te.phan dat hoort wel automatisch zo te gaan, eenvoudig zelf te controleren als het wifi-lampje op het modem uit is, is het goed, anders even uitzetten.

 

Reputatie 1

Net even gekeken maar het lampje van Wireless is uit. Helaas…

Hallo @S.te.phan dan zou je de versterkers nog eens een fabrieks-reset kunnen geven.

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u al een andere kabel geprobeerd tussen de Experiabox en de versterker? Als die een beetje brak is, dan krijg je dus wel WiFi maar geen internet. 

Het kan ook geen kwaad om gewoon  zo af en toe de stekker even uit het stopcontact te halen en hem er even later weer in te doen. Moet ik helaas ook wel eens doen. Het is nu wel al een hele tijd geleden moet ik zeggen.

Reputatie 1

Goedemorgen, 

gisteravond alles opnieuw ingesteld en een reset gegeven maar helaas nog niet opgelost.

Ik merk wel dat dit probleem zich vooral bij de iPad voordoet. Ook op de iPad de netwerk instellingen opnieuw ingesteld maar ook geen succes.

Het signaal is op één of andere manier heel onstabiel.

Hallo @S.te.phan dan zou ik bij de helpdesk/forum van de Ipad eens te rade gaan.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @S.te.phan, welkom op ons forum!

Vanuit KPN heb ik hier ook niet direct een verklaring voor.
Zit er misschien nog iets anders aangesloten op je netwerk dat dit probleem kan veroorzaken? Denk aan bijvoorbeeld extra routers, switches, wifiversterkers of lichtnetadapters.

Heb je hierover nog contact gehad met Apple?