Beantwoord

Wel TV geen internet

  • 1 November 2019
  • 7 reacties
  • 1269 keer bekeken

De afgelopen week is mijn internet verbinding 1580 minuten (26,5 uur!!) off-line. Het meest frappante is dat mijn setupbox regelmatig wel tv signaal heeft maar mijn WiFi verbinding geen connectie kan maken met de server????? Ik heb een experiabox met 2 kpn versterkers bekabelt in huis.

Wie heeft dezelfde problemen? 

 

De rode lijnen geven aan wanneer er geen dataverkeer mogelijk is en als ik erop gaan staan geeft het in minuten aan Holland er geen internet verbinding mogelijk is.

icon

Beste antwoord door Jiske_ 6 November 2019, 09:47

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Ha @MourikDJ, welkom! Wat ontzettend balen dat je hier zoveel problemen mee hebt. Het klopt inderdaad dat de Wifi verbinding door invloeden van buitenaf niet altijd helemaal vlekkeloos werkt, maar gelukkig hebben de meeste klanten nergens last van. Neemt niet weg dat het natuurlijk erg vervelend is dat jij dit wel hebt. Wil je je forumprofiel updaten met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer? Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂

Reputatie 5
Badge +7

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Hallo Jiske, ik heb geen zin om al mijn apparatuur zoals TV, telefoons en computers qua merk en type  in te vullen in het profiel. Ik zie namelijk het nut hiervan niet in. Ga er maar vanuit dat het allemaal up-top date is met alle recente up-dates geïnstalleerd. Het niet functioneren van het internet heeft met de router en het signaal van jullie te maken. Want de TV heeft wel signaal en werkt dus. Het WiFi netwerk heeft een goed signaal, sterker ik kan gewoon van mijn computer films streamen. Wij kunnen gewoon regelmatig geen verbinding met het internet maken (melding: the server is niet bereikbaar) en dat ligt niet aan de 3 tablets (2 privé 1 zakelijk) laptop en PC (verschillende besturingssystemen 1 zakelijk 1 privé) en 4 telefoons (2 privé 2 zakelijk) mijn WiFi speakers vallen uit omdat ze streamen vanaf het internet. Mijn lokale muziek maken ik wel afspelen (dus intranet) werkt gewoon. 

 

Graag een reactie. Groet Dirk Jan

Reputatie 4
Badge +4

Hoi MourikDJ,

Ik probeer ook even mee te denken maar heb ook paar vragen:

  • Gebruik je een experiabox en zo ja welke?
  • Heb je wel internet als je een pc via een kabel aansluit op de experiabox?

Het feit dat je wel intern op je LAN kan streamen betekent dat de Router (experiabox) (DHCP) zijn werk wel doet, anders kan je lokaal ook niets. Ik heb dus het vermoeden dat er iets niet goed gaat met je wifi (instellingen).

Zou je 1 van de Pc's eens via een vaste kabel willen aansluiten en kijken of je internet hebt?

ps werk niet voor KPN maar wil wel helpen;-)

Reputatie 5
Badge +7

Hi @MourikDJ, ben helemaal met je eens dat je niet alle apparaten in je profiel hoort te zetten. Echter geef je duidelijk aan dat je denkt dat het aan ons ligt. Om dat te testen moet ik een analyse doen, zonder gegevens gaat die analyse ook niet lukken. Kan je verder ook antwoord geven op de vragen van @Multiedje daar ben ik ook benieuwd naar!

Reputatie 7
Badge +24

Het feit dat je wel intern op je LAN kan streamen betekent dat de Router (experiabox) (DHCP) zijn werk wel doet, anders kan je lokaal ook niets.

Dat ... is puur technisch gesproken niet waar. Als je apparaten een vast ip geeft, dan kun je de router zo weg halen, en dan blijft alles lokaal gewoon werken. Als ze maar met elkaar verbonden zijn via een switch. Maar ja, geen internet meer :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 4
Badge +4

Het feit dat je wel intern op je LAN kan streamen betekent dat de Router (experiabox) (DHCP) zijn werk wel doet, anders kan je lokaal ook niets.

Dat ... is puur technisch gesproken niet waar. Als je apparaten een vast ip geeft, dan kun je de router zo weg halen, en dan blijft alles lokaal gewoon werken. Als ze maar met elkaar verbonden zijn via een switch. Maar ja, geen internet meer :stuck_out_tongue_winking_eye:


Klopt Nick, Echter....Ik schat de kans hoog in, als je het probleem leest, de wifi speakers niet de mogelijkheid hebben om een fixed IP adres op in te voeren. Daarbij komt dat de "gemiddelde gebruiker” niet eens weet hoe je fixed IP ranges op de EB moet instellen en aan apparatuur moet toekennen;-)

 

 

 

Reageer