Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Wel verbinding Fon, geen internet

Sinds nieuwe app heb ik geen internet meer wanneer ik verbinding heb met mijn telefoon met Fon. Hoe los ik dit op?

23 Reacties

Reputatie 6
Hoi Manzana, welkom op het forum! Niet zo handig, geen internet hebben. Je geeft aan dat dit sinds de nieuwe app zo is. Het inloggen via de app lukt wel, wat gebeurt er daarna? Kun je beschrijven welke stappen je uitvoert en of je ook foutmeldingen krijgt?
Ik krijg geen foutmelding. Onder het wifi icoontje staat KPN Fon. Dus dat geeft de suggestie dat ik verbonden ben, maar vervolgens heb ik geen internet. Bij het openen van een browser geeft hij aan dat ik offline ben. Als ik thuis ben en verbinding heb met het thuis wifi, werkt het prima.
Het is sinds de nieuwe (Android) app. Deze al opnieuw geïnstalleerd, maar zelfde resultaat. Al ik het probeer met mijn iPad werkt het overigens wél (na herinstallatie van de App). Al 4x aan de chat gehangen met KPN, maar nog steeds niet opgelost.
Reputatie 6
Dank voor de toelichting, Manzana. Als je in de buurt bent van een een Fon spot dan zal het toestel daarmee een verbinding opzetten. Maar voor je dan internet hebt moet je eerst inloggen. Als je de app opent (en je hebt daar eerder succesvol ingelogd) hoort die je automatisch in te loggen. Zo niet, heb je daar gelegenheid je gegevens in te vullen en in te loggen. Krijg je dit ook te zien als je de nieuwe app opent?

Kun je het ook eens proberen met de web inlog van Fon op kpn.portal.fon.com?

Verder relevant om te weten: welke versie van Android heb je?
Ik heb diverse opties al geprobeerd. Maar als ik via de app inlog geeft hij geen foutmelding oid. Dus ik ga er vanuit dat dat in orde is (op de iPad heb ik bij het testen hetzelfde ID gebruikt en daar werkte het dus wel. Daar is het account inmiddels uitgelogd). En dan nog geeft hij geen internet. Ook als ik de kpn.portal.fon.com site open krijg ik de melding: "this site can't be reached" Try: Checking the connection.
De versie Android die ik gebruik is 7.0
Volgens mij is het probleem nu opgelost. Na het proberen van heel veel verschillende opties (verwijderen account, opnieuw installeren van de App, enz) denk ik dat het uiteindelijk gelukt is door: in de WIFI instellingen "FON" op "Vergeten" zetten, telefoon opnieuw opstarten. Opnieuw verbinden met KPN FON Vervolgens kreeg ik eerst de melding in een popup scherm: "The internet is unavailable with "KPN Fon". Maar vervolgens verbindt hij toch met internet. (Bovenstaande is overigens het verbinden van het FON netwerk van 'thuis').
Zometeen ga ik naar een lokatie en zal de verbinding met een 'vreemd' FON netwerk gaan uitproberen...
Reputatie 6
Oeh, dat is goed om te horen! Ik ben benieuwd of het dan op de vreemde locatie ook lukt 🙂
Tsja, werkt niet.... Heel vreemd. Ben nu out of options iiig... 😢
Herken dit volledig!!!
Reputatie 3
Waarom wordt, door KPN, hier op de vraag van @Manzana001 gereageerd alsof het een individueel probleem betreft, terwijl het juist een structureel probleem bij KPN is dat dit niet werkt 😡
Zie b.v dit topic https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/kpn-wifi-fout-bij-het-verbinden-met-de-hotspot-434228/
En zo zijn er nog véél meer !
Word hier zolangzamerhand misselijk van deze manier van communiceren
Reputatie 2
Deze bijvoorbeeld: https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-fon-maakt-wel-verbinding-maar-werkt-niet-431594
Reputatie 2
En deze: https://forum.kpn.com/internet-9/nieuw-kpn-fon-wachtwoord-krijgen-434706
Reputatie 6
Manzana001 schreef:

Tsja, werkt niet.... Heel vreemd. Ben nu out of options iiig... ;-(

Ai, zonde.

Helaas heb ik op dit moment (nog) geen suggesties voor andere dingen om te proberen. Het is natuurlijk duidelijk, zoals de andere ook al laten zien, dat we meer problemen hebben met de nieuwe app. Het blijft echter zo dat als iemand zich meldt hier met symptomen die daarbij passen, we alsnog eerst de verschillende mogelijkheden gaan testen. Alleen op die manier weten we zeker dat de de nieuwe klacht past bij het bestaande beeld, en niet een los probleem is dat er toevallig veel op lijkt.

Wess, wat heb jij al geprobeerd van de verschillende dingen die hierboven (en eventueel in de andere topics) genoemd worden? Kun je toch eens een omschrijving geven van wat jij ervaart? En ook wil ik graag weten merk en type van je toestel en versie van het besturingssysteem.

We zien namelijk dat de klachten zich lijken te concentreren rondom mensen met Android 4.3 en 4.4 versies. Daar zou het gewoon mee moeten werken, dus daar zijn ze nu naar aan het kijken om te zien waar de oorzaak ligt.
Reputatie 3
Erik_ schreef:

We zien namelijk dat de klachten zich lijken te concentreren rondom mensen met Android 4.3 en 4.4 versies. Daar zou het gewoon mee moeten werken, dus daar zijn ze nu naar aan het kijken om te zien waar de oorzaak ligt.

Hmmm hier wil ik toch even op inhaken. Ook iOS gebruikers ondervinden erg veel problemen. Van alle recensies in de AppStore is er maar één positief en dat was iemand die gebruik maakte van een premium WiFi op het station, dus geen Fon!
De iOS gebruikers kunnen prima inloggen op een Fon modem. Je zier dan ook het signaal icon van WiFi.
Het gaat echter fout bij de verbinding modem/internet en na enige tijd krijg je dan foutmelding 504
Hallo Erik,
wat laat maar toch...
Ik heb alles al geprobeerd! opnieuw installeren kpn-software, nieuw wachtwoord zelfs een totale reset van het toestel in de tussentijd gedaan (andere reden). NIETS werkt.
Ik heb een Samsung S6 Android 7.0 nieuwste build.
Medewerker van de klantenservice wist te melden dat hier helaas op dit moment niets aan gedaan kon worden. "We kennen het probleem en we zijn er mee bezig, maar wanneer de oplossing komt is onbekend!" Dan houdt het daar op. Ik zou graag geleverd krijgen wat er door kpn wordt beloofd :-((
Reputatie 2
Ik snap niet dat KPN nog steeds aan klanten durft te vragen om van alles te proberen terwijl ze donders goed weten dat die nieuwe app van 23 maart (!!!) niet deugt. Dus KPN is nu al bijna een half jaar bezig om een niet goed werkende app te verbeteren terwijl de oude app redelijk werkte. Daar komt nog bij dat KPN te beroerd is om die weer terug te plaatsen.
Reputatie 6
Kun je zonder de app wel verbinden met Fon spots, Wess?

We hebben op de 11e een nieuwe update voor de app uitgebracht. Daarin zou de 504-foutmelding een stuk minder vaak moeten voorkomen. Daarnaast is er een offline beschikbare set met veelgestelde vragen in de app. Daarin zijn nu ook de verschillende foutcodes die je kunt krijgen opgenomen met meer uitleg over wat ze betekenen en wat je kunt doen.
Reputatie 3
Zojuist besloten definitief afscheid te nemen van dat Fon debacle en KPN Fon in de experiabox ook uitgeschakeld. Heb ik tenminste ook geen last meer van die talloze zinloze 504 foutmeldingen!
Ik wordt er ook kriegel van. Voorheen werkte Fon prima op mijn telefoon maar nu krijg ik het niet voor elkaar. Behoorlijk irritant en zeer ongemakkelijk. Ik heb geen internet bundel voor het buitenland maar kon in Frankrijk dus ook geen internet via fon krijgen dus. Heb meerdere malen met KPN gebeld maar daar weten ze ook geen oplossing. Wat?..... nog erger meerdere keren had ik een kpn medewerker aan de lijn die van toeten nog blazen wist betreffende fon.

Geen beste reclame voor KPN.
Reputatie 1
M-a50 schreef:

Erik_ schreef:

Hmmm hier wil ik toch even op inhaken. Ook iOS gebruikers ondervinden erg veel problemen. Van alle recensies in de AppStore is er maar één positief en dat was iemand die gebruik maakte van een premium WiFi op het station, dus geen Fon!
De iOS gebruikers kunnen prima inloggen op een Fon modem. Je zier dan ook het signaal icon van WiFi.
Het gaat echter fout bij de verbinding modem/internet en na enige tijd krijg je dan foutmelding 504

Reputatie 1
Dacht dat ik de enige was met dit probleem. Heb de iPhone 5SE met dezelfde problemen als op dit draadje beschreven.
Verder kan ik wél inloggen thuis op FON op mijn Experiabox -geeft aan dat ie verbinding maakt-, maar kan niet het internet op.
Krijg als ik thuis kom constant de 504 foutmelding. omdat mijn telefoon éérst automatisch inlogt op FON.
Ben al ruim 3 weken in conclaaf hierover met KPN, maar er is nog stééds géén adequate oplossing voor gevonden.
Tevens is het vervelend om als je in de buurt van een hotspot bent, je éérst naar je instellingen moet gaan om je wifi uit te zetten om op het 4G netwerk te kunnen komen.
Kom er nú pas achter hóe erg dit speelt. Maar in ál mijn urenlange gesprekken met KPN-medewerkers wordt hiervan totaal geen gewag van gemaakt.
Reputatie 1
Wally Soute schreef:

M-a50 schreef:

Erik_ schreef:

Reputatie 1
Het zou KPN inderdaad sieren om hier een algemene melding van te maken, zodat een ieder weet waar ie aan toe is als het fenomeen zich voordoet, en zich niet uren lang, in mijn geval zelfs wekenlang van het kastje naar de muur laat slepen.

Reageer