Beantwoord

Wel verbinding geen data op meerdere apparaten

  • 15 November 2019
  • 7 reacties
  • 377 keer bekeken

Is hier nog iets uit gekomen?

Ik had ongeveer hetzelfde probleem. Uiteindelijk is er een KPN monteur langs geweest heeft nieuwe switches geplaatst en versterkers vervangen. Toen was het een stuk stabieler en leek alles opgelost voor ong. 2 weken.

Sinds deze week hebben apparaten van de een op de andere dag geen internet meer. Wel wifi signaal maar geen throughput. Het enige wat lijkt te werken is Google. Maar zodra je een zoekresultaat aan klikt gebeurd er niets meer.

 

Bijzondere is dat mijn laptop wel verbonden was met wifi maar geen internet had. Vervolgens met mijn telefoon, die wel verbonden was met WIFI, een hotspot opgezet en met laptop via mijn telefoon verbonden. Het internet werkte nu wel op mijn laptop. Zodra ik deze rechtstreeks met het WIFI netwerk verbond weer niet. Bijzonder. Dag later.. zelfde probleem op mijn telefoon.. deze is wel verbonden met wifi maar geen internet meer.. nu werkt alleen mijn tablet nog.

 

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door Jverh 5 December 2019, 18:05

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons Forum @Jverh.

Als ik het goed begrijp, kun je wel verbinden met het wifi netwerk alleen krijg je geen internet. Het lijkt erop dat de internetverbinding traag is. Klopt het dat je het probleem ervaart op alle apparaten mobiel, laptop, eventueel andere draadloze apparaten? 

Wat eventueel een oplossing kan zijn is het resetten van de Experiabox. Daarnaast, als je geniet van het glasvezel netwerk, probeer dan het glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos te maken. wellicht lost dit het probleem op. 

Graag hoor ik van je!

 

Het verbinden met het wifi netwerk werkt doorgaans goed. Initieel heb ik dan ook verbinding met het internet. Na verloop van tijd dan valt het internet uit terwijl er wel verbinding is met het wifi netwerk is.

Het lijkt te worden veroorzaakt door de verschillende accesspoints van kpn (zwart). Indien er geen internet meer is dien ik de accesspoints te resetten. Zodra deze gereset zijn werkt alles weer.

Om vervolgens na een tijdje weer te constateren dat het internet niet werkt. Een reset lost het directe incident dus op maar niet het onderliggende probleem.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Jverh Bedankt voor je verdere uitleg! 
De Experia wifi's hebben een update gehad, het kan zijn dat ze daarom niet meer optimaal functioneren. Om dit goed te krijgen is het aan te raden om eerst de Experia wifi's los te koppelen vervolgens de Experiabox te resetten. Als dit gebeurt is kan je de Experia wifi's weer aansluiten en resetten (vijf sec. de resetknop ingedrukt houden op de achterkant). 

Hopelijk blijft de verbinding nu wel goed. Zo niet, kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik even meekijken.

Beste Lisa,

Ik heb alle connecties met de experiabox verbroken. Vervolgens ook de glasvezelbox 2 minuten van het stroom afgehaald. Daarna opgestart en aangesloten op de experiabox. De experiabox gereset. Vervolgens alle accesspoints weer aangesloten en deze ook gereset.

Zoals verwacht werkt alles nu weer. De vraag is voor hoelang.

Mijn profiel heb ik alvast geupdate.

Reputatie 7
Badge +17

Beste Lisa,

Ik heb alle connecties met de experiabox verbroken. Vervolgens ook de glasvezelbox 2 minuten van het stroom afgehaald. Daarna opgestart en aangesloten op de experiabox. De experiabox gereset. Vervolgens alle accesspoints weer aangesloten en deze ook gereset.

Zoals verwacht werkt alles nu weer. De vraag is voor hoelang.

Mijn profiel heb ik alvast geupdate.

Fijn! Ik ben benieuwd, wil je het laten weten zo gauw het weer wegvalt? Dan gaan we verder kijken naar een langere termijn-oplossing. 

Reputatie 7
Badge +17

@Jverh Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Klopt. Het is nu stukken beter!

Als tip wil ik meegeven dit soort procedures duidelijker te vermelden zowel naar klanten als intern.

Lijkt erop dat er bij mij nu 2x een monteur is geweest en alle switches onnodig zijn vervangen terwijl er alleen een grondige reset nodig was.

Reageer