Vraag

Wel verbinding geen internet

  • 1 August 2019
  • 5 reacties
  • 126 keer bekeken

Goedemorgen al een tijdje laast van dat we in huis wel verbinding hebben met de router maar geen internet hebben wat kan ik hier aan doen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Hallo @Wilmaart, welkom op het forum. Ik ga met je meekijken, daarvoor heb ik nog wat meer informatie nodig. Hoe gebruik je het internet vanaf de router, is dat met een kabel of draadloos? Als je het draadloos merkt, zou je dan kunnen proberen of het via een kabel ook speelt? Ik hoor het graag van je, als je daarbij ook je forumprofiel kunt voorzien van je postcode en huisnummer kan ik de verbinding vanaf hier ook nakijken.
Goedemiddag Jasper, ik gebruik internet zowel bekabeld naar de pc en draadloos naar de telefoon, tablet. TV ed, maar volgens mij ligt het niet aan de router, omdat als ik slechte internet heb op mijn telefoon ziet dat ik wel verbinding heb met een vrij hoge snelheid maar dat ik geen internet heb. mijn inziens werkt de router wel goed maar kont er geen internet binnen.
Reputatie 7
Dat kunnen we vrij makkelijk bekijken @Wilmaart, zou je op jouw bekabeld aangesloten pc een speedtest kunnen doen? Door het op de bekabelde pc te doen krijgen we een realistisch beeld van wat er op de modem binnenkomt.
Als je daarnaast ook nog de gevraagde gegevens aan je profiel kunt toevoegen kan ik vanaf hier ook kijken wat ik kan zien. Ik hoor het graag van je.

speedtest gedan
Reputatie 7
Bedankt voor de speedtest en de gegevens op je profiel. Ik ben daarmee meteen gaan kijken, jouw verbinding kan maximaal 20 Mbit/s leveren. 10,9 is dan nog wat aan de lage kant, deze speedtest was met een kabel gedaan? Als dat zo was, zou je een andere kabel kunnen proberen en kijken hoe het daarmee gaat? Je had het ook over WiFi en ik zie dat je eerder ook contact hebt gehad met de klantenservice over specifiek de WiFi verbinding, wat haal je via die verbinding?