Beantwoord

Wel verbonden, geen internet via wifi

  • 17 June 2021
  • 6 reacties
  • 87 keer bekeken

Badge

Beste lezer,

 

sinds een paar weken ondervind ik thuis veel last van wegvallende wifi. Zeker de Samsung apparaten hebben hier veel last van. Samsung schakelt trouwens automatisch over naar de 4g, wat voor hele vervelende extra kosten kan zorgen. Ik dacht eerst dat het aan de sterkte lag, ik heb inmiddels 3 bekabelde Experia repeaters in en rond het huis staan, maar dat baat niet. Soms hebben we er uren geen last van maar het lijkt wel of hij op bepaalde tijdstippen steeds wegvalt voor een bepaalde tijd. Ik heb nog het H368N modem. Modem is ook al meerdere keren gereset. Heeft iemand ideeen?

 

alvast dank!

 

Remco

icon

Beste antwoord door Rempio 26 June 2021, 16:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Rempio Welkom op het forum.

Erg irritant natuurlijk als je last hebt van een wegvallende wifi verbinding. Ik begrijp dus dat de verbinding op sommige apparaten wel wegvalt en op sommige niet? En valt bijvoorbeeld ook je televisie weg?

Ik zag ook dat je je forumprofiel al (deels) ingevuld had en heb een meting uitgevoerd, hier zie ik dat de verbinding steeds op donderdag lijkt uit te vallen.

Kan het zo zijn dat er in de woning op die dag iets anders gebeurt dan op andere dagen? 

Badge

Beste Rutger,

Dank voor je reactie. Het wegvallen gebeurt niet alleen op donderdagen, het komt alle dagen voor. En er gebeurt niets specifieks op een bepaalde dag..

Mijn televisie signaal valt dan niet weg en volgens mij ook het vast bellen gaat gewoon goed, het gaat volgens mij alleen om de wifi verbindingen van apparaten. Verder heb ik ook vaste bekabelde apparaten aan het internet hangen zoals o.a. een pc, daar heb ik geen problemen met internet of wegvallende verbindingen.

 

gr,

Remco

Reputatie 7
Badge +24

U heeft dus een Experiabox v9?

En 3 van deze kastjes?

 

Badge

klopt helemaal!

Reputatie 7
Badge +15

@Rempio Mijn meting is waarschijnlijk toeval geweest inderdaad. Want ik meet nu geen wegvallende verbindingen meer. 

Blijft de draadloze verbinding nog wegvallen? En zo ja, valt het dat ook op dat dit vaak in de buurt van dezelfde versterker is? 

Badge

Hi Rutger,

 

Ik ben er achter gekomen dat t WiFi signaal slechter werd als er tv werd gekeken.
Mijn experia repeater zat na mijn tv signaal, de kabel ging dus eerst naar een switch, daarna naar mijn tv en pas als laatste naar mijn repeater.

 

ik heb nu de kabel eerst naar mijn repeater gezet, en van de repeater gaat hij daarna naar een switch en dus naar tv etc etc…

dit lijkt een stuk beter te werken. Ik houd t de komende tijd in de gaten.…

 

M vr gr,

Remco