Beantwoord

Wel verbonden maar geen internet

  • 16 August 2019
  • 6 reacties
  • 6659 keer bekeken

Hallo!

Ik ben vorige maand verhuisd en heb van KPN een nieuwe Experiabox (V10A) gekregen.
Heel erg fijn maar helaas heb ik een probleem waar ik de oplossing niet van kan vinden.

Een aantal keer per dag heb ik namelijk geen internet meer. Op alle apparaten die met het internet verbonden zijn, staat dan dat ik wel verbonden ben, maar geen toegang tot het internet heb. Dit geldt voor alle apparatuur, zowel draadloos als de apparaten die direct met een kabel op de Experiabox zijn aangesloten.
Dit duurt dan vaak zo'n 15 minuten en dan heb ik weer internet.
Heb de Experiabox al gereset en ook al een keer terug gezet naar de fabrieksinstellingen.

Heeft iemand enig idee waar dit vandaan komt, en/of hoe je dit kan oplossen?

Groetjes!
icon

Beste antwoord door Marina_ 19 August 2019, 13:16

Bekijk origineel

6 reacties

Beste Edo,
Ik heb precies hetzelfde probleem, sinds ik onlangs van koper op glas ben overgezet incl nieuwe modem.
Heb hier ook een vraag over gesteld in dit forum.
Hopelijk lezen we hier binnenkort iets van een oplossing voor.
Succes, mvg,
AJD
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @EdoArnhem, Welkom op het forum. Goed dat je aangeeft dat het niet helemaal goed gaat. We zien dat deze problemen met de WiFi worden opgelost met een reset/ terugzetten naar fabrieksinstellingen. Kun je toelichten hoe jij dit in werking hebt gezet? Vreemd genoeg ervaar jij ook bekabeld onderbrekingen. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik het één en ander nakijken.

@AJD, Ik zie dat je een eigen topic gestart hebt. Daar reageer ik, om het topic van Edo overzichtelijker te houden.
Hallo Marina,
Fijn om een reactie te krijgen.

Even nog een snelle uitleg zodat we helemaal op één lijn te zitten. Ik heb een aantal keer per dag gewoon geen internet meer. Ik heb al een aantal keer een reset geprobeerd (van het stroom afhalen en/of het reset knopje met een pen indrukken) maar zonder resultaat. Vaak komt het internet na 10-15 minuten (automatisch) weer terug maar het duurt ook wel eens langer. Als ik geen internet heb kan ik btw vaak wel gewoon inloggen op het modem. Het is echt heel vervelend en zelfs zo afwisselend dat we vaak gewoon op 4G zitten in huis
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @EdoArnhem, Hoe gaat het nu? Aan de hand van je gegevens las ik dat er de 22ste een monteur zou komen. Hopelijk gaat het nu goed, anders hoor ik het graag.
Beste Edo,
Weet niet of je al de 'oplossing' hebt geprobeerd die @wjb mij voorstelde.
De stroom van de NTU afhalen en er weer opzetten. Het is het kastje dat bij de glasvezel hoort en dat een eigen voeding heeft. Voeding loshalen en weer aansluiten, rest aan laten staan.
Het helpt bij mij vooralsnog wel, althans vwb internet/wifi. Klachten over tv-onderbrekingen zijn hiermee helaas niet opgelost.
Succes.
Mvg,
AJD

Sinds ik ben overgestapt naar KPN heb ik precies hetzelfde probleem met 'bekabeld' als uitzondering. Zoals je zegt duurt het euvel vaak rond de 15 minuten en er gaat geen handeling aan vooraf. Evenals het moment dat de verbinding weer terug is.

Reageer