Beantwoord

Wel WiFi, geen internet... En soms valt WiFi ook weg

  • 25 February 2019
  • 41 reacties
  • 5828 keer bekeken

Ik heb nu sinds december KPN in onze nieuwe woning. Tv en internet doen het goed via de netwerkkaart, maar WiFi is niets dan problemen. Heb de tool op de website nu al een paar keer gedaan, maar het probleem blijft zich voordoen. Wel een WiFi signaal, maar geen internet. Als ik dan mijn internet uit zet en weer aan, krijg ik weer verbinding. Om na 15 min weer geen internet te hebben. Heel frustrerend...
icon

Beste antwoord door napke 2 April 2019, 13:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Dag Erwin... Het probleem is nog steeds. Het probleem zit hem echt wel in de WiFi... Het signaal blijft gewoon 100% dat is wel verbetert... Maar de data er over valt weg. Als ik op mijn telefoon WiFi aan en uit zet, maakt hij meteen weer verbinding. 😞
Dank voor de update, @napke. Mooi om te lezen dat je zelf ook nog een paar verbeteringen gaat aanbrengen. Mocht dat allemaal niet het gewenste effect hebben, laat het weten! (en als het wel allemaal als een zonnetje draait, houd ik me ook aanbevolen 😉 )
Dag @Erwin_

Ik denk dat de monteur het admin wachtwoord verandert heeft van mijn router. Kan jij dat veranderen? Ik weet niet welke hij gebruikt heeft. Het wachtwoord dat er achterop staat, werkt niet.
Je kunt het modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Op dat moment horen de inloggegevens die er achterop staan weer te gaan werken.
Een harde reset gaat als volgt: https://forum.kpn.com/internet-9/hoe-reset-ik-de-kpn-experia-box-modem-97446

Is dat wegvallen/herstarten op één apparaat? Of merk je dit ook bij andere draadloze apparaten?
Het probleem lijkt bij mijn vriendin haar telefoon opgelost te zijn. Mijn telefoon valt om de 10 min er uit... Maar wel enkel op de benedenverdieping. Boven, op de extender, is er geen probleem meer.
Dan zijn we al wel een stapje dichterbij. Wat voor type telefoon is het? Ik neem aan dat de V10A nog steeds een wifi signaal uitzend? En deze heeft dezelfde naam als het wifi netwerk boven?
Klopt. Dezelfde naam. Ik heb zelf een One Plus 5, mijn vriendin de One Plus 6. Ik weet dat ik bij de extenders het 5ghz signaal heb moeten uit zetten. Dit wilde ik nu ook proberen bij de router. Vanavond ga ik het testen.
Ik hoop dat dit voor verbetering zorgt! Ik zie je update tegemoet!
Goed... Update:

Ik heb nu in de meterkast een switch gehangen en daar de kabel van de glasvezel, de kabel van de router en de kabel van de extender in gestoken.

In de woonkamer de router neer gezet... En die werkt al een stuk beter. Het is wel zo, dat als ik de kamer binnen kom, ik wel verbinding heb, maar geen data over de WiFi als ik dan de verbinding verbreek en opnieuw verbind, heb ik continu verbinding. Het dus als beter... Maar nog niet helemaal. Als iknaar buiten ga of naar boven , en ik kom terug in de woonkamer, moet ik dit opnieuw doen.

In de slaapkamer (op het eerste verdiep) heb ik nu helemaal geen wifi meer... Komt dit omdat hij niet rechtstreeks aan de router gekoppeld is, maar via de switch gaat?
Hoi Napke,

Ik heb nu in de meterkast een switch gehangen en daar de kabel van de glasvezel, de kabel van de router en de kabel van de extender in gestoken.


Kun je dit nader toelichten? Je mag me ook een foto of foto's sturen. Dan krijg ik een beter beeld. :-)

Ik weet niet hoe de indeling van jouw huis is en hoe isolerend de muren zijn. Volgens mij is het raadzaam om vanuit de meterkast ( het glasvezelkastje) een lange netwerkkabel te trekken naar je experiabox. De experiabox werkt op z'n best als hij centraal in een ruimte staat. Ik begrijp dat er één wifi versterker is (een zwarte, ga ik van uit). Deze werkt alleen bedraad en ik ga er van uit dat die met een kabel vanuit de experiabox is aangesloten. Deze staat bij jou op de eerste verdieping?
Volgens mij is alles ook al een paar keer herstart en heb je toen ook telkens de verbindingen in de telefoons/tablets opnieuw opgezet (dat is belangrijk). Als de ellende in deze opstelling blijft aanhouden stel ik toch voor dat ik je even bel om vervolgactie te plannen. 🙂
Hoe is het nu, @napke ? Ik hoop dat de lange, stille periode een goed teken is 🙂
Eigenlijk niet. Ik heb heb het volgende gedaan:

  • Router terug in de meterkast, want door de switch in de meterkast had ik op verdiep dus geen WiFi meer.
  • Mijn tweede extender die ik van jullie heb, heb ik in de woonkamer geplaatst en daar het 5Ghz-signaal uitgezet. Ik heb daar nu (redelijk) stabiel internet door de extender, maar niet door de modem. De WiFi blokkeert nu gemiddeld 2 keer per week i.p.v. om de 10 minuten. Ik denk dat dat vooral komt doordat mijn telefoon naar de Router overschakelt soms.
  • De extender voor de zolder is dus nu gebruikt in de woonkamer, waardoor ik nog iets moet zoeken om ook daar wifi te krijgen. De kabel was ik van plan nog te trekken, maar daar ga ik nu dus nog even mee wachten.
Dus eigenlijk is het nog steeds niet opgelost, maar heb ik het via een omweg gedaan. Heel tevreden ben ik er wel niet van, omdat het zo eigenlijk niet hoort.
Dat snap ik heel goed. Wifi is soms lastig stabiel te krijgen. Het is een wisselwerking tussen de omgeving en de verschillende hardware. Als je het idee hebt dat de KPN apparatuur verstoring veroorzaakt, is dat niet in de haak en kan ik actie ondernemen. Maar als het veroorzaakt wordt door bijvoorbeeld interferentie/bereik/eigen hardware, is het iets lastiger. Ik weet eerlijk gezegd nog niet waar het bij jou misgaat maar als je denkt dat er iets met de KPN spullen is, laat het weten.
Het rare vind ik dat de WiFi enkel storing heeft... en dan met name bij de router. Niet bij de versterkers... TV blijft gewoon werken. Zelfs toen ik de Router verhuisde naar de woonkamer, was er storing. Ik heb van de monteur al een nieuwe router gekregen, dus ben zelf ook aan het gissen nu... :)

Ik heb in de familie ook nog wel techneuten die wat af weten van dergelijke dingen. Ik ge eens bij hun raadplegen. Mocht ik een oplossing vinden, laat ik het weten.
Top! Ik ben ook benieuwd. En nogmaals: als het probleem toch bij de KPN apparatuur lijkt te zitten, schroom niet om dat hier weer aan te kaarten!

Hoi, Ik lees nu dit probleem en ben erg benieuwd naar de uiteindelijke oplossing. Ik heb exact hetzelfde probleem. De telefoons blijven goed verbonden met de WiFi maar ze hebben geen verbinding meer met het Internet. Dus het signaal blijft goed maar het internet valt weg. Ik heb hier nooit een oplossing voor kunnen vinden. Inmiddels ben ik overgestapt naar een andere provider maar het probleem is er nog steeds. Ben daarom erg benieuwd naar de oplossing. Heb van alles geprobeerd kanalen wijzigen, IP range wijzigen, DNS gewijzigd, opstelling gewijzigd helaas was er niks dat hielp. Mijn idee is dat het te maken heeft met het nieuwe handover techniek wat in de ap`s zit.