Beantwoord

Wel WIFI verbinding, geen internet

  • 9 July 2019
  • 11 reacties
  • 415 keer bekeken

Sinds kort heb ik last van wegvallende WIFI verbinding. De computer is wel verbonden met WIFI maar heeft geen toegang tot internet.
Het uitzetten van de WIFI, verbinding vergeten heeft geen resultaat.
Op hetzelfde moment heeft dan ook mijn Netatmo weerstation geen verbinding meer met internet.
De WIFI service tool bied geen oplossing ook na het wijzigen van het kanaal blijft de verbinding regelmatig uitvallen.
Ik heb de experiabox V8 en ik lees op het forum dat er meer klanten deze problemen ondervinden.
Heeft iemand hier al een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Marina_ 10 July 2019, 17:19

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @wtank68, Welkom op het forum. Als ik het goed begrijp valt de WiFi verbinding weg op de computer en op je weerstation. Andere apparaten werken wel? Heb je alleen de servicetool doorlopen op de WiFi tuner? Zo niet, zou je dan deze WiFi Tuner tool eens willen doorlopen? Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Als hier niets uitkomt wat helpt, zou je dan je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Beste Marina, ik heb de WiFi tuner mijn netwerk laten controleren en het is er alleen maar slechter van geworden. Er worden mij nu twee gratis versterkers aangeboden.
ik denk niet dat dit mijn probleem oplost, ik kan immers wel verbinding met het netwerk maken maar krijg geen internettoegang.
de snelheid was voor het wijzigen van mijn netwerk door de WiFi tuner 60Mb, op deze verdieping staat ook mijn zender van mijn Netatmo dus aan de dekking ligt het niet.
Kan de oorzaak niet aan de experiabox zelf liggen?
Reputatie 7
Badge +19
@wtank68, Ik sluit niets uit, welke Experiabox heb je in gebruik? Je geeft aan dat de snelheid voor het wijzigen van het netwerk door de WiFi tuner 60Mbit/s was. Hoeveel haal je nu? Vermoedelijk is je WiFi kanaal gewijzigd. Het WiFi kanaal kun je weer aanpassen via deze link. Daarnaast wil ik je wel adviseren om de gratis versterkers te laten bezorgen. Baat het niet dan schaadt het niet. Als we de snelheid omhoog krijgen op een andere manier en je wilt de versterkers niet gebruiken, kunnen ze uiteraard geretourneerd worden, maar wie weet helpt het alsnog. Zou je naast je postcode, huisnummer je klantnummer(s) nog willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik ook nog een aantal metingen maken.
Beste Marina, het type Experiabox is V8.
De snelheid is na het gebruik van de WIFI tuner afgenomen tot 40Mbit/s, het wijzigen van het WIFI kanaal heeft geen resultaat.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @wtank68, Wat gek dat de WiFi tuner geen nieuw modem heeft aangeboden. Dit wil ik alsnog voor je regelen, maar dat lukt mij niet eerder dan volgende week omdat ik dit zelf niet kan doen. Als je akkoord gaat met de omruil, laat ik de nieuwe Experiabox bezorgen bij een servicepunt in de buurt. Ik stuur je de verzendgegevens als we de omruil ingang hebben gezet.

Ik zie trouwens dat je de WiFi versterkers hebt aangevraagd. Heb je ze al aangesloten? Ben benieuwd of je al verbetering ervaart 🙂
Marina, de WiFi snelheid is met de versterkers significant verbetert. Ik haal nu met gemak snelheden boven de 100 Mbit/s
ik wil wel graag van je voorstel gebruik maken om de Experiabox te vervangen, in de hoop dat de WiFi verbinding dan wel stabiel blijft.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @wtank68, Fijn dat de verbinding al een stuk beter is. 😃 Ik heb de aanvraag voor een nieuw modem gedaan. Als deze aanvraag akkoord is, dan stuur ik je een privébericht.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @wtank68, Ik was vrij toen je modem is opgestuurd. Heb je de verzendgegevens ontvangen per sms? Je kunt je modem inmiddels ophalen bij een servicepunt. Ik heb geen verzendgegevens ontvangen, dus als je geen sms hebt gehad, hoor ik graag van je en ga ik daar achteraan.
Reputatie 7
Badge +19
@wtank68, Ik Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
@Marina, ik heb inmiddels de nieuwe Experiabox mogen ontvangen waardoor mijn WiFi snelheid nog meer is verbetert.
dank voor je ondersteuning.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @wtank68, Wat fijn om te lezen dat de WiFi snelheid nog beter is. Top! Ik ga ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Als dit wel zo is, stuur mij dan gerust weer een bericht. 🙂

Reageer