Beantwoord

Welk merk/type NTU en FTU krijg ik voor mijn glasvezelaansluiting?

  • 1 March 2021
  • 11 reacties
  • 6327 keer bekeken

Badge
  • Deelnemer
  • 8 reacties

Beste KPN Netwerk NL,

 

Welk merk/type/model NTU en FTU krijg ik geleverd voor mijn glasvezelaansluiting? Ik zou dit graag willen weten i.v.m. voorbereidingen in huis. Ik heb er niets concreets over kunnen vinden. Specifiek betreft het de uitrol van glasvezel Rijswijk (regio Den Haag), aansluiting Q1of Q2 2021.

 

Bij voorbaat dank!

 

BXL

icon

Beste antwoord door Ward_ 1 March 2021, 11:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Elke woning krijgt sinds 2016 exact dezelfde FTU, namelijk de TK-01.

Wat de NT betreft krijgt eigenlijk vrijwel elke nieuwe aansluiting in 2021 (en verder) een GPON ONT van Nokia:

https://www.kpnwebshop.com/detail-webshop/g-010g-q-gpon-ont-indoor-1ge-scapc/2

 

Deze twee zitten vlak bij elkaar en zijn op elkaar aangesloten met een glasvezelpatchkabeltje zoals op deze foto:

 

Reputatie 7
Badge +8

Bij ons krijgen we niet deze maar een formaat melkpak zeg maar lange witte module is het welke aansluiting is dat dan?

 

Reputatie 7
Badge +12

Bij ons krijgen we niet deze maar een formaat melkpak zeg maar lange witte module is het welke aansluiting is dat dan?

 

Dan maak je geen gebruik van PON, neem aan dat formaat melkpak wat overdreven is maar snap wat je bedoeld. Het voordeel is wel dat het geen twee aparte modules zijn 😁

Reputatie 7
Badge +24

Bij ons krijgen we niet deze maar een formaat melkpak zeg maar lange witte module is het welke aansluiting is dat dan?

Deze dus:

Die heeft aan de onderzijde gewoon een UTP poort.

Reputatie 7
Badge +8

Yes die heb ik ook en deze plaatsen ze hier overal waar ze net Glasvezel hebben aangelegd

Is bij de plaatsing van de FTU, type TK01, een wandcontactdoos 220V nodig?

Reputatie 7

De NTU/ONT vraagt stroom, de FTU zelf niet.

Reputatie 7
Badge +10

Is bij de plaatsing van de FTU, type TK01, een wandcontactdoos 220V nodig?

 

De FTU zelf niet, maar dat wat er overheen komt wel. Het actieve deel (NT, ONT)

Reputatie 3
Badge

Dan vraag ik me af hoeveel verschillende kpn heeft want ik heb een zwarte.

Reputatie 7
Badge +10

Dan vraag ik me af hoeveel verschillende kpn heeft want ik heb een zwarte.

Inmiddels aardig wat in gebruik. Maar voor nieuwe klanten zijn er maar enkele mogelijkheden. Drie om precies te zijn.

Het komt ook omdat Reggefiber (nu KPN Netwerk) sinds de start in 2005/2006 drie verschillende soorten aansluitingen heeft gemonteerd. Op elk van die drie is een andere vorm NT nodig.

En dan speelde er nog op gegeven moment de kwestie met het Chinese ZTE waardoor KPN uitweek naar Genexis.

Reputatie 3
Badge

Genexis hebben wij inderdaad maar die zit niet fijn over de hoofdaansluiting bij mij hebben ze hem moeten vastplakken en schroef eronder en boven