Beantwoord

Welk modem is de KPN Box 12?

  • 26 May 2020
  • 195 reacties
  • 39484 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

195 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb hem ook nog liggen. Netjes met bijbehorende adapter opgeborgen in een doos.

Reputatie 7

Ik heb hem ook nog liggen. Netjes met bijbehorende adapter opgeborgen in een doos.

Ik heb hier een Thomson TG789vn, ZTE H220N (V7), Arcadyan VGV7519 (V8), ZTE H368N (V9) en ZTE H369A (V10) in mijn rariteitencabinet staan. Daarnaast hangt er een Sagemcom F5359 (V12) werkeloos in mijn meterkast want ik gebruik als router een EdgeRouter Lite 3 (de fictieve V11). :wink:

Helaas is mijn eerste Thomson Speedtouch bij een verhuizing verloren gegaan en heb ik (gelukkig) nooit een V10a gehad.

Badge

Ik krijg van KPN zonder het te vragen de box 12 opgestuurd ter vervanging van de experia box v9.
Ik kan de box 12 dus weer terug sturen als deze binnenkomt..

Vals alarm, er kwam geen box 12 binnen, maar een experia box v10 ter vervanging van mijn v9.
Deze ondersteund wel pair bonding. Dus de technische dienst bij KPN is toch wel oké :grin:

krijg je automatisch dit nieuwe modem als je oude modem (Experia Box v8) defect is? 

 

Reputatie 7

krijg je automatisch dit nieuwe modem als je oude modem (Experia Box v8) defect is? 

Nee, het kan ook zijn dat je een V10a of V10 ontvangt.

Weet ook dat de V12 nog lang niet vrij is van kinderziektes.

Zo hebben veel mensen last van apparatuur die geen wifi verbinding kunnen maken met de V12. In veel gevallen biedt het uitzetten van wifi 6 dan een oplossing maar ook dan zijn er nog altijd apparaten die geen verbinding kunnen maken.

Om je een voorbeeld te geven, zelf heb ik een testopstelling met een V12 staan en mijn Huawei MediaPad M3 kan prima verbinden met de "gewone" wifi maar een verbinding met de gast wifi is onmogelijk.

Ook ondersteunt de V12 nog geen IPv6.

Ik vraag me dus af of je op dit moment al wel een V12 zou moeten willen hebben.

Persoonlijk vind ik de V10 (zonder a) nog altijd de beste Experia Box die KPN ooit uitgebracht heeft. De V12 heeft potentie maar er moet nog het één en ander gebeuren.

Mijn 2x wifi experia wifi boxes geven met v12 kpn box maar 50mb/s  de kabel zelf die aangesloten is wel 100 mb/s

Alles al geprobeert,

X factory reset v12

X multiple reset

X verlagen van 200 Mb naar 100 mb/s via mijn kpn

 

Waarom levert kpn van deze halve oplossing en vraagt wel volle Prijs voor diensten die ze niet waarmaken

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Je betaalt niet voor WiFi. Je betaalt voor internet op een bekabeld aangesloten pc of laptop. WiFi is onderhevig aan allerlei diverse factoren en kan derhalve niet gegarandeerd worden.

Beschikt de Box 12 over PoE poorten? Wil een schoteltje aansluiten boven voor de WiFi die via PoE werkt en een extra adapter is het toch weer net niet.

Reputatie 7
Badge +21

Nee @FelixC , geen PoE poorten op de Box 12

Reputatie 7

Je kunt mijns inziens veel beter een PoE injector gebruiken die je op de laatste netwerkkabel richting wifi accesspoint plaatst. Mocht je dan er dan nog een switch tussen moeten plaatsen dan hoeft die ook geen PoE te ondersteunen. Dat maakt de inzetbaarheid dus een stuk groter. Ik voed mijn EDIMAX CAP1200 plafonnières met PoE injectors.

Ps: V12 is niet geschikt voor bonding. toegevoegd aan eerdere bericht.

@Paul_ Komt er dan ook nog een versie die wél geschikt is voor pairbonding? Dan kan die V12a heten :grinning:

Haha, daar is op dit moment in ieder geval geen sprake van.

Worden ze al uitgerold de nieuwe modems ? 

Er is een kleine groep klanten die de V12 nu net heeft ontvangen (vandaar de update voor de Thuis app etc.). Daarmee kijken we of alles soepel gaat etc. Later (ik verwacht kwestie van weken) zal ‘ie breder worden ingezet.

@Paul_hier dan toch nog een keer de vraag: is het voor bestaande abonnees mogelijk over te stappen naar de V12? 

Ik had het plan over te stappen naar de Fritsbox7590 ,evt. via KPN.  maar die blijkt niet combineren met superwifi modules van KPN. Jammer dat dat er niet bij staat in de info.

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_hier dan toch nog een keer de vraag: is het voor bestaande abonnees mogelijk over te stappen naar de V12? 

Nee, je kunt niet als bestaande klant overstappen naar een V12.

KPN heeft mij telefonisch medegedeeld, dat alleen nieuwe abonnees/klanten

de nieuwe KPN BOX 12 krijgen. Is jouw experia V10 defect, dan krijg je een andere  experia V10.
Omruilen experia V10 voor de box 12 is ook niet mogelijk. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik had het plan over te stappen naar de Fritsbox7590 ,evt. via KPN.  maar die blijkt niet combineren met superwifi modules van KPN. Jammer dat dat er niet bij staat in de info.

Dat kan prima hoor, maar ze werken niet samen. Om de technische term te gebruiken: seamless roaming tussen de SuperWiFi's en de fritzbox werkt niet. Verder doen ze het gewoon goed achter de fritzbox.

Met SuperWiFi's achter de KPN Box heb je precies dezelfde situatie: seamless roaming die het niet doet.

Enige verschil is dat de KPN Box later een update zal krijgen zodat seamless roaming wel werkt.

De KPN Box 12 is inderdaad het nieuwe modem. Jullie willen wat specs begrijp ik. Komt ‘ie:

  • Merk: Sagemcom.
  • Cover gemaakt 100% recycled materiaal en is daarom zwart.
  • Dubbele memory t.o.v. v10(a).
  • Geschikt voor singe line, niet voor pairbonding.
  • Heeft naast een USB 2.0 ook een USB 3.0 aansluiting 
  • 4 ethernetpoorten.
  • 2 telefoniepoorten.
  • Geschikt voor WPA3
  • Wifi6 (AX) ondersteuning. Presteert veel beter onder moeilijke omstandigheden (met veel clients). Zie voor uitleg: https://www.bright.nl/trends/artikel/4631611/wifi-6-aantocht-maar-wat-hebben-we-eraan 
  • De KPN Box 12 heeft net als andere modems een sticker op de achterkant van het modem. Op deze sticker staat een QR-code. Hiermee kun je nog sneller en eenvoudiger verbinding maken met Wifi.

En een afbeelding om het compleet te maken:

 

Welke super wifi punten kunje aan de KPN 12 koppelen? EN kun je ook een andere router aan de KPN 12 koppelen als 2e wifi netwerk? De 12 is snel, echter als je 5meter verder staat verliest de KPN 12 heel veel snelheid en stabiliteit! Is hier een oplossing voor?

De KPN Box 12 is inderdaad het nieuwe modem. Jullie willen wat specs begrijp ik. Komt ‘ie:

  • Merk: Sagemcom.
  • Cover gemaakt 100% recycled materiaal en is daarom zwart.
  • Dubbele memory t.o.v. v10(a).
  • Geschikt voor singe line, niet voor pairbonding.
  • Heeft naast een USB 2.0 ook een USB 3.0 aansluiting 
  • 4 ethernetpoorten.
  • 2 telefoniepoorten.
  • Geschikt voor WPA3
  • Wifi6 (AX) ondersteuning. Presteert veel beter onder moeilijke omstandigheden (met veel clients). Zie voor uitleg: https://www.bright.nl/trends/artikel/4631611/wifi-6-aantocht-maar-wat-hebben-we-eraan 
  • De KPN Box 12 heeft net als andere modems een sticker op de achterkant van het modem. Op deze sticker staat een QR-code. Hiermee kun je nog sneller en eenvoudiger verbinding maken met Wifi.

En een afbeelding om het compleet te maken:

 

Welke super wifi punten kunje aan de KPN 12 koppelen? EN kun je ook een andere router aan de KPN 12 koppelen als 2e wifi netwerk? De 12 is snel, echter als je 5meter verder staat verliest de KPN 12 heel veel snelheid en stabiliteit! Is hier een oplossing voor?

Sorry, maar ik mis even jouw punt. Met deze modem/router valt KPN weinig te verwijten in het doorgeven van product informatie. Het betreft voorzover ik heb kunnen achterhalen de Sagemcom F@st 5360. 

Wat je bedoeld met als je 5 meter verder staat is in ieder geval mij onduidelijk, bedoel je in de wind of uit de wind. 

KPN 12 is gemonteerd in de meterkast, de open trap op naar 1e verdieping haalt de WiFi check nog snelheid van 2

18mbps. 1 meter van de meterkast is de snelheid 350mbps. 

Ik had het plan over te stappen naar de Fritsbox7590 ,evt. via KPN.  maar die blijkt niet combineren met superwifi modules van KPN. Jammer dat dat er niet bij staat in de info.

Dat kan prima hoor, maar ze werken niet samen. Om de technische term te gebruiken: seamless roaming tussen de SuperWiFi's en de fritzbox werkt niet. Verder doen ze het gewoon goed achter de fritzbox.

Met SuperWiFi's achter de KPN Box heb je precies dezelfde situatie: seamless roaming die het niet doet.

Enige verschil is dat de KPN Box later een update zal krijgen zodat seamless roaming wel werkt.

Dank Nick, geldt dat ook voor de oudere KPN boxen?

Reputatie 7
Badge +24

Ik had het plan over te stappen naar de Fritsbox7590 ,evt. via KPN.  maar die blijkt niet combineren met superwifi modules van KPN. Jammer dat dat er niet bij staat in de info.

Dat kan prima hoor, maar ze werken niet samen. Om de technische term te gebruiken: seamless roaming tussen de SuperWiFi's en de fritzbox werkt niet. Verder doen ze het gewoon goed achter de fritzbox.

Met SuperWiFi's achter de KPN Box heb je precies dezelfde situatie: seamless roaming die het niet doet.

Enige verschil is dat de KPN Box later een update zal krijgen zodat seamless roaming wel werkt.

Dank Nick, geldt dat ook voor de oudere KPN boxen?

Bij de v10a werkt het. Bij de v10 (zonder a) en oudere boxen niet. Daar word WiFi uitgezet zodra je ze aankoppeld. Kan je niet eens meer aanzetten. Daar heb je bij de fritzbox gelukkig geen last van, daar heb je het in eigen hand 😉

mooie box hoor

deze is mij beloofd naar wat problemen met internet

ik had de v10a met problemen deze zou vervangen worden door de box12 zeiden ze

maar je raad het al mensen die al langer klant zijn krijgen een oude v10 opgestuurd

beloven kunnen ze wel bij kpn maar nakomen van de afspraken ho maar

nu nog op een belletje wachten van kpn anders ben ik geneigd op te stappen 

Wat is het zendbereik van die KPN Box 12. Ik zit nu een meter of 5 van mijn router en heb goed internet. Maar als ik me nu een aantal meter verplaats dan is mijn wifibereik nul. Ik heb daar over bebeld met de klantenservice en daar kreeg ik de raad dat ik dan een set wifiversterkers, met korting, kon aanschaffen, Maar dat koste wel € 100. Ik vond dat vrij duur zo boven op mijn abonnement, maar er werd gezegd dat ik de abonnement korting had genomen i.p.v. een set wifiversterkers. Maar dat had ik, mijn fout misschien, niet begrepen toen ik KPN internet aangeschaft had. Kan iemand mij vertellen wat ik nu het beste kan doen.

Wat is het zendbereik van die KPN Box 12. Ik zit nu een meter of 5 van mijn router en heb goed internet. Maar als ik me nu een aantal meter verplaats dan is mijn wifibereik nul. Ik heb daar over bebeld met de klantenservice en daar kreeg ik de raad dat ik dan een set wifiversterkers, met korting, kon aanschaffen, Maar dat koste wel € 100. Ik vond dat vrij duur zo boven op mijn abonnement, maar er werd gezegd dat ik de abonnement korting had genomen i.p.v. een set wifiversterkers. Maar dat had ik, mijn fout misschien, niet begrepen toen ik KPN internet aangeschaft had. Kan iemand mij vertellen wat ik nu het beste kan doen.


Als u heeft gekozen voor de korting ipv de wifi versterkers kunt u dat niet meer ongedaan maken, dat staat in de voorwaarden. Zit u op het 5G netwerk? Zo niet, dan kunt u dat nog proberen, soms is er interferentie van bijv. netwerken van de buren. Een ander wifi kanaal wil ook nog wel eens helpen.

Er wordt gevraagd om een ander wifi kanaal te gebruiken. Sorry hoor, ik ben een pensionata van > 70, maar hoe stil ik dat andere wifikanaal in?