Beantwoord

Welk modem is de KPN Box 12?

  • 26 May 2020
  • 195 reacties
  • 39484 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

195 reacties

Er wordt gevraagd om een ander wifi kanaal te gebruiken. Sorry hoor, ik ben een pensionata van > 70, maar hoe stil ik dat andere wifikanaal in? 


Dat kunt u in een browser doen via de webinterface van de KPN Box 12, maar het voert wat te ver om dat hier helemaal uit te leggen. De wifi ontvangst hangt ook af van het apparaat dat u gebruikt, een telefoon zal bijvoorbeeld vaak minder bereik hebben dan bijv. een desktop pc met netwerkkaart.

Misschien kunt u bij het apparaat dat u gebruikt ook kijken of u kunt omschakelen naar 5G en kijken of dat verschil maakt.

Er wordt gevraagd om een ander wifi kanaal te gebruiken. Sorry hoor, ik ben een pensionata van > 70, maar hoe stil ik dat andere wifikanaal in? 


Dat kunt u in een browser doen via de webinterface van de KPN Box 12, maar het voert wat te ver om dat hier helemaal uit te leggen. De wifi ontvangst hangt ook af van het apparaat dat u gebruikt, een telefoon zal bijvoorbeeld vaak minder bereik hebben dan bijv. een desktop pc met netwerkkaart.

Misschien kunt u bij het apparaat dat u gebruikt ook kijken of u kunt omschakelen naar 5G en kijken of dat verschil maakt.

Bedankt voor je antwoord

Er wordt gevraagd om een ander wifi kanaal te gebruiken. Sorry hoor, ik ben een pensionata van > 70, maar hoe stil ik dat andere wifikanaal in? 


Dat kunt u in een browser doen via de webinterface van de KPN Box 12, maar het voert wat te ver om dat hier helemaal uit te leggen. De wifi ontvangst hangt ook af van het apparaat dat u gebruikt, een telefoon zal bijvoorbeeld vaak minder bereik hebben dan bijv. een desktop pc met netwerkkaart.

Misschien kunt u bij het apparaat dat u gebruikt ook kijken of u kunt omschakelen naar 5G en kijken of dat verschil maakt.

Bedankt voor je antwoord

Hier is nog een linkje voor de webinterface

Ik ga niet zeggen dat het allemaal eenvoudig is, helaas.

kan je deze ook krijgen/ bestellen als je al langer klant bent bij KPN en ik heb nu de V10, maar ik wil altijd betere wifi hebben en ik heb ook de wifi extenders ( de zwarte)

zou graag hier informatie over hebben.

dus de nieuwe wifi modem v12 voor bestaande klanten 

Reputatie 7
Badge +21

Nee @Willem1960 

KPN ruilt een Experia Box alleen om bij een defect of als het model verouderd is. En ook dan is het niet zeker dat je een Box 12 krijgt.

De v10 is volgens velen nog steeds het beste KPN modem en samen met de Experia WiFi een goede combinatie. De Box 12 heeft nog een paar updates nodig om volledig te zijn (IPv6 ontbreekt bv. nog)

Reputatie 7

kan je deze ook krijgen/ bestellen als je al langer klant bent bij KPN en ik heb nu de V10, maar ik wil altijd betere wifi hebben en ik heb ook de wifi extenders ( de zwarte)

zou graag hier informatie over hebben.

dus de nieuwe wifi modem v12 voor bestaande klanten 

De V12 heeft geen betere wifi dan de V10 als je van die zwarte Experia WiFi's gebruikt immers dan wordt, net als bij de V10, de wifi op de V12 uit gezet.

Je kunt overigens geen V12 bestellen, alleen als jouw V10 de geest geeft zal die vervangen worden en ook dan heb je geen invloed op het type dat je zult ontvangen.

Reputatie 2
Badge +1

Inmiddels heb ik ook de box12 op mijn oude pc ging alles zeer traag inmiddels na 5 jaar een nieuwe laptop aangeschaft en alles doet het geweldig echt supersnel, de tip kreeg ik van een KPN monteur, die ik kreeg om de snelheid  te controleren. Zijn conclusie was pc resetten maar er gebeurde niets. Dus was mijn laptop aan vervanging toe.

Reputatie 2
Badge +1

Het verhaal klopt wel, KPN heeft na mijn verhaal dat het oude modem van binnenuit een grote gele vlek begon te vertonen het modem vervangen voor een Box v12. Ik was gewoon bang dat er een keer brand uit zou breken.  Na het plaatsen bleef de snelheid erg laag en is er een monteur gekomen die iets vervangen heeft in het kastje onder het modem. Dat is dus niet gratis, het modem wel. Uiteindelijk heb ik mijn ongeveer 5 jaar oude laptop  vervangen, de snelheid was en bleef te traag. Alles draait nu als een zonnetje. :wink:

Groetjes Sonja (bijna 77 jaar)

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb het even opgezocht, de monteur heeft de Nt vervangen omdat die ook verouderd was.

Reputatie 7
Badge +24

Nt vervangen hoort wel gratis te zijn...

Reputatie 2
Badge +1

Maar de monteur laten komen niet. Ook wel logisch toch?

Reputatie 7
Badge +24

Maar de monteur laten komen niet. Ook wel logisch toch?

Als de monteur bij u komt en het probleem blijkt in de nt te zitten, dan is de monteur ook gratis. Tenzij dat die ook nog wat andere dingetjes bij u gedaan heeft...

Reputatie 2
Badge +1

Het probleem zat niet in de Nt maar uiteindelijk in de leeftijd van  mijn pc en de monteur is best wel een tijdje bezig geweest.

Reputatie 4
Badge +4

@Paul_ ,

Hoi Paul, vraagje ken jij de specs van de Box 12 en dan met name type CPU (dual of quad core) en memory?

Op dit moment test ik met de Unifi UDM Pro, deze zou normaal rechtstreeks op de NTU kunnen. Gezien Unifi een bug in de huidige firmware heeft heb ik de experiabox v10 in DMZ  voor de UDM pro gezet om toch de volledige snelheid van 1000/1000 te kunnen halen. Echter merk ik dat de V10 na een tijdje trager lijkt te worden en ik heb een vermoeden dat de v10 het mogelijk toch wat zwaar heeft als hij zwaar belast wordt. Een optie zou dan de Box 12 zijn mits de specs beter zijn dan de v10.

hoop dat jij hier iets over kan melden (of een collega ;-)

Dank alvast👍

Hallo @Multiedje , heb je iets aan onderstaande info:

Belangrijke kenmerken

  • 1x RJ-45 Giga Ethernet WAN voor aansluiting op kabel-/DSL-/glasvezelmodem of netwerk
  • 1x RJ-11 ondersteuning van ADSL2+/VDSL tot 35b profile
  • 4x RJ-45 Gigabit ethernet LAN
  • 1x USB 3.0 & 1x USB 2.0
  • 802.11b/g/n/ax, Wi-Fi access point in 2.4 GHz band: 2x2, 573Mbps, 40MHz supported
  • 802.11a/n/ac/ax, Wi-Fi access point in 5 GHz band: 4x4, 4.8 Gbps, 160MHz supported
  • Beamforming, MU-MIMO, DBDC, Automatic channel selection, Band steering and traffic scheduling
  • WPA/WPA2/WPA3, WMM, WPS, Multi SSID support with specific QoS profiles<bR>Secure firewall (IPV4/IPV6)
  • Secure firewall (IPV4/IPV6): Intrusion detection, DMZ

Dit zijn de technische gegevens van de zakelijke versie van de BOX12. Hardwarematig zullen de consumentenversie en de zakelijke versie hetzelfde zijn vermoed ik, echter de firmware zal het verschil maken.

 

Reputatie 4
Badge +4

@JanD,

Die gegevens had ik inderdaad al gevonden, ik zoek de specs van de CPU en het geheugen. Even kijken of @Paul_  die kan achterhalen.

toch bedankt voor het meedenken👍

@JanD,

Die gegevens had ik inderdaad al gevonden, ik zoek de specs van de CPU en het geheugen. Even kijken of @Paul_  die kan achterhalen.

toch bedankt voor het meedenken👍

Hallo @Multiedje , misschien op de website van Sagemcom zelf?

Staat er in de zakelijke handleiding van de BOX12 ook niet de info die je zoekt?

Te downloaden op de zakelijke webshop van KPN, www.kpnwebshop.com

Succes.

Reputatie 2
Badge

is er al duidelijk wanneer dit modem in een mesh netwerk opgenomen kan worden?

Wij hebben omdat ons oude modem (v10a) stuk was een nieuw modem gehad.
Had hiervoor dus de v10a met 2 super wifi punten om zo in heel het huis een dekkend (maar vooral SNEL) netwerk te hebben.

Nu kreeg ik dus de v12, en daar stond in de handleiding dat als je super wifi punten gebruikt, de wifi functie van de v12 automatisch UITGESCHAKELD wordt, en je dus 1 van de super wifi punten naast de xperia box ofzo moet zetten om die dekking ook te hebben.

ben ik dus 1 accesspoint in mijn huis hierdoor kwijt, en heb ik hierdoor dus geen goede dekking en snelheid meer

snelheid wordt zowiezo drastisch minder tenzij je op vol wifi bereik zit, maar ok, dit was met de v10a en 2x super wifi een stuk beter.

Aangezien een jaar geleden is gezegd dat volgend jaar de update zou komen…. ben ik benieuwd wanneer hij ook echt ga komen zodat ik weer een goed dekkend netwerk heb!

Hallo @BadBert zie onderstaande link:

 

Reputatie 2
Badge

nou, dat is timing! MOOI :D