Beantwoord

Welk modem is de KPN Box 12?

  • 26 May 2020
  • 195 reacties
  • 39484 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +5

In de WiFi thuis app word over box 12 in modem overzicht weergegeven. Welk modem is dat?? 
 

 

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 27 May 2020, 10:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

195 reacties

@Jvdm29 kan (en moet) pairbonding bij jou worden ingezet om de gewenste abonnement snelheid te kunnen leveren? Dan zou je inderdaad geen KPN Box 12 moeten ontvangen.

Heb al pairbonding op dit ogenblik via xs4all want zonder bonded verbinding is de snelheid helemaal slecht dus ben heel blij met m'n bonded vdsl verbinding, en met een Fritz 7581 naar een box12 modem was ik best happy totdat ik las dat dit niet zal werken...

maar maandag komt er een monteur om een nieuw v10 modem aan te komen sluiten…

Komt goed dus...

 

@Jvdm29 kan (en moet) pairbonding bij jou worden ingezet om de gewenste abonnement snelheid te kunnen leveren? Dan zou je inderdaad geen KPN Box 12 moeten ontvangen.

Heb al pairbonding op dit ogenblik via xs4all want zonder bonded verbinding is de snelheid helemaal slecht dus ben heel blij met m'n bonded vdsl verbinding, en met een Fritz 7581 naar een box12 modem was ik best happy totdat ik las dat dit niet zal werken...

maar maandag komt er een monteur om een nieuw v10 modem aan te komen sluiten…

Komt goed dus...

Wat is de reden van deze verandering van modem? En wat is je snelhied (van enkele lijn)?

Ik dacht al dat de v10a te weinig memory had…

Leuk om te melden dat ie USB 3.0 heeft. Maar bij voorgaande Experiaboxen v10 en v10a kan de USB poort heel niet gebruikt worden. Althans niet voor een externe HDD. Dat zal hier niet anders zijn zeker? Dus misschien beetje nutteloze info 😉

Heb de V12 in bezit, maar USB poort is inderdaad nutteloos en uitgeschakeld. Jammer 

Reputatie 1

ik ga wisselen van moden van 9 naar kpn box 12 

voor het wijzigen van netwerk en wifi wachtwoord moet ik dan eerst van het oude modem de originele gegevens teruzetten of vervalt het zo wie zo als ik dat modem afsluit

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +24

Je hoeft niets terug te zetten op de v9. Gewoon stekker eruit trekken en loskoppelen. 

Reputatie 1

Nick83 bedankt voor reactie. Hoe wijzig ik netwerk en wachtwoord na plaatsing van KPN Box12?

 

Reputatie 7
Badge +24

Inloggen op http://mijnmodem.kpn

Reputatie 1

Vandaag installatiemonteur op bezoek gehad. Hij heeft de TV op kabel aangesloten dus DVS1200 niet meer nodig. Na enkele missers van de KPN ivm niet kloppende data heeft deze monteur perfect werk geleverd. Hulde. Iedereen bedankt voor de berichten. vrgr 

Is er ergens een handleiding van dit modem te vinden? Ik ben een van de gelukkigen van het eerste uur. Vragen bij KPN helpt niet, want antwoord is: “Dat is zo nieuw, daar hebben we nog geen ervaring mee". En ik moet o.a. poorten open zetten voor camera en NAS, maar hoe?

Reputatie 7
Badge +25

Is er ergens een handleiding van dit modem te vinden? Ik ben een van de gelukkigen van het eerste uur. Vragen bij KPN helpt niet, want antwoord is: “Dat is zo nieuw, daar hebben we nog geen ervaring mee". En ik moet o.a. poorten open zetten voor camera en NAS, maar hoe?

Er is geen handleiding waarin staat hoe je portforwarding instelt. Dat hebben we vanuit KPN eigenlijk nooit gedaan. Wellicht heb je wat aan dit topic: https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-box-12-instellingen-webinterface-501604

Maak anders ook een eigen topic aan waar je deze hulpvraag stelt, er zijn vast mensen die je kunnen helpen.

Reputatie 1

Ik heb vandaag de V12 geplaatst en ik heb wifi op met telefoon en tablet maar kan het netwerk niet vinden op mijn 2 windows laptops heb alle updates gedownload onder windows 10.

Dus geen wifi op me laptops

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @cor01 

De nieuwe Box 12 is het eerste KPN modem dat de WiFi6 (802.11ax) standaard ondersteunt. Er is echter een issue waarbij bepaalde Intel chips moeite hebben met WiFi6. Lees hier in dit topic waar moderator @Paul_ dit uitlegt.  Windows update zou moeten zorgen voor een driver-update om dit probleem op de laptops op te lossen.

Een andere oplossing is om Wifi6 uit te zetten door in te loggen in de V12 via http://192.168.2.254/. Dan zit je nog wel gewoon op Wifi5 natuurlijk.

Reputatie 1

hoi, Ik heb vandaag alle updates binnengehaald en geïnstalleerd ook versie 1909 maar ik zie het netwerk niet wel van de buren enzo.

 

Hoe kan ik het modem verlopig op wifi 5 zetten want ik begrijp het voorbeeld niet want zoals het daarin staat, staat het bij mij ook. Waar kan ik wifi 6 uitzetten?

groet,

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @cor01 

Heb je al ingelogd in het modem via http://192.168.2.254/ ? Ga daarna naar WiFi → Advanced

 

En dan kan je daar de Wireless Mode instellen, voor 2.4GHz en 5GHz apart.

 

Zet de Wireless Mode een stapje “lager” in plaats van de standaard 802.11ax

Reputatie 1

Dank je wel, het is gelukt.

Groet, Cor

Badge

Paul schreef: Op deze sticker staat een QR-code. Hiermee kun je nog sneller en eenvoudiger verbinding maken met Wifi.

Euh, hoe moet ik dat zien met een laptop?

@PeterG Gelukkig hebben we dan nog de wps-knop. Die gebruik ik de laatste tijd voor alle apparaten. Niet alleen laptops, maar ook mobieltjes en zelfs de wifi-printer.

Overigens heb ik voor mijn gastnetwerk zelf een qr-code gemaakt. Is altijd handig.

@Katana321 hoe heb jij die QR code gemaakt? Dat lijkt me erugh handig.

Reputatie 7
Badge +7

Paul schreef: Op deze sticker staat een QR-code. Hiermee kun je nog sneller en eenvoudiger verbinding maken met Wifi.

Euh, hoe moet ik dat zien met een laptop?

@PeterG Gelukkig hebben we dan nog de wps-knop. Die gebruik ik de laatste tijd voor alle apparaten. Niet alleen laptops, maar ook mobieltjes en zelfs de wifi-printer.

Overigens heb ik voor mijn gastnetwerk zelf een qr-code gemaakt. Is altijd handig.

@Katana321 hoe heb jij die QR code gemaakt? Dat lijkt me erugh handig.

@mcsjaak  als je googlet op “qrcode generator” dan zie je verschillende sites waar je zo'n qr-code kunt maken. Met deze bijvoorbeeld kun je een wifi-qrcode maken: 

https://nl.qr-code-generator.com/ 

of

 https://www.qr-code-generator.com/solutions/wifi-qr-code/

Kan de wifi van dit modem samenwerken met de Experia wifi in een meshnetwerk? Of wordt bij gebruik van de Experia wifi de wifi van het modem uitgeschakeld? Nu kan alleen de V10a dat.

Hele goede vraag. De V12 werkt nog niet samen met een SuperWifi punt of Experia Wifi in het meshnetwerk. Die update komt nog. De Wifi blijft wel aan staan van de V12. De eerste Superwifi moet je bekabeld aansluiten, en de tweede kan dan draadloos (zoals ook bij andere modems).

Hallo @Paul_, is de update voor de kpn box 12 voor het mesh netwerk al doorgevoerd. of heb je enig idee wanneer de experiabox 12 ook mesh ondersteund. kan je in dit geval alle je KPN superwifipunten vederweg zetten van het modem af?

Reputatie 7
Badge +24

kan je in dit geval alle je KPN superwifipunten vederweg zetten van het modem af?

Dat kan nu ook al. Maar er moet er wel 1 bekabeld aangesloten blijven. Waar in huis die staat maakt niet uit. Als die maar aan een kabel zit. En na de update van de KPN Box zal dit zo blijven. Daar veranderd niets aan.

Hou er rekening mee dat bij Box12 de wifi aan- en uittijd (het radiosignaal) niet geprogrammeerd kan worden. Er is geen ECO-timer zoals in de Experia 10.

Reputatie 7
Badge +24

Hou er rekening mee dat bij Box12 de wifi aan- en uittijd (het radiosignaal) niet geprogrammeerd kan worden. Er is geen ECO-timer zoals in de Experia 10.

Er is wel parent control. Waarmee je apparaten individueel toegang kan geven op ingestelde tijdstippen.

Badge

Oké ik verleng mijn internet abonnement. Ik krijg van KPN zonder het te vragen de box 12 opgestuurd ter vervanging van de experia box v9. Om er vervolgens achter te komen dat pairbonding niet wordt ondersteund??

Dan ga ik terug van 78mbit/s naar 39mbit/s volgens fourstack, en dat in anno 2020 :joy:

Ik kan de box 12 dus weer terug sturen als deze binnenkomt.. Wat is dit voor ongein. Tijd voor een upgrade op mijn aansluiting. 

Reputatie 7
Badge +24

Of je legt die 12 in de kast en blijf gewoon je v9 gebruiken. Of is die al terug naar KPN?

Badge

Of je legt die 12 in de kast en blijf gewoon je v9 gebruiken. Of is die al terug naar KPN?

Hij is nog niet terug, maar kpn wilt de experia box v9 terug. Dus hoe dan ook staat ergens een vlaggetje dat ze een apparaat terug willen :) Kan ze wel bellen of ik de box12 mag houden, zonder dat ik hem gebruik, totdat mijn aansluiting wordt geupgrade. Maar goed dat kan nog jaren duren. 

Reputatie 7

De V9 wordt toch niet meer uitgeleverd dus denk ik dat KPN niet moeilijk zal doen als je die voorlopig wilt houden.