Beantwoord

Welk modem is de KPN Box 12?

  • 26 May 2020
  • 195 reacties
  • 39309 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +5

In de WiFi thuis app word over box 12 in modem overzicht weergegeven. Welk modem is dat?? 
 

 

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 27 May 2020, 10:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

195 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Misschien de opvolger van de v10a. Wie weet... :wink: 11 word overgeslagen, want dat is het gekkengetal 😂

Reputatie 7

Dat moet dan haast wel de opvolger van de V10a zijn, de fictieve V11 is het in ieder geval niet. :wink:

Ik zag het ook bij het bijwerken van de app.

Ik hoop dat de moderatoren ons specs en plaatjes kunnen geven en laten zien en bovenal, wanneer kom je voor zo'n modem  in aanmerking, m.a.w. bij welk pakket hoort zo'n modem?

Reputatie 3
Badge +1

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de KPN BOX 12...

Reputatie 2
Badge +1

Het zal mij benieuwen. 

Ik zie dat het aansluiten via QR code gaat verlopen 

Reputatie 4
Badge +5

Het zal mij benieuwen. 

Ik zie dat het aansluiten via QR code gaat verlopen 

Ja zou dat wel willen testen 😉

Reputatie 7
Badge +24

Ik zag het ook bij het bijwerken van de app.

Ik hoop dat de moderatoren ons specs en plaatjes kunnen geven en laten zien en bovenal, wanneer kom je voor zo'n modem  in aanmerking, m.a.w. bij welk pakket hoort zo'n modem?

Modems horen niet bij pakketten. Je krijgt pas een nieuw modem als je huidige stuk is. Dat is afgelopen jaren zo geweest en dat zal ook bij de 12 niet anders zijn lijkt me. Bovendien: als de 12 geïntroduceerd is kan het zijn dat bestaande klanten nog jaren de oude voorraad v10 en v10a op mogen maken als hun modem stuk is. Zo is het nu hij de tv ontvangers namelijk...

Hallo @Nick83 , jij weet dat ik dat ook weet, maar het is wel leuk er meer over te weten te komen.:relaxed:

Badge +12

Je kunt hem inderdaad binnenkort installeren. Hij staat er alleen nog niet tussen. Ik ben ook heel erg benieuwd!

Reputatie 7
Badge +25

De KPN Box 12 is inderdaad het nieuwe modem. Jullie willen wat specs begrijp ik. Komt ‘ie:

  • Merk: Sagemcom.
  • Cover gemaakt 100% recycled materiaal en is daarom zwart.
  • Dubbele memory t.o.v. v10(a).
  • Geschikt voor singe line, niet voor pairbonding.
  • Heeft naast een USB 2.0 ook een USB 3.0 aansluiting 
  • 4 ethernetpoorten.
  • 2 telefoniepoorten.
  • Geschikt voor WPA3
  • Wifi6 (AX) ondersteuning. Presteert veel beter onder moeilijke omstandigheden (met veel clients). Zie voor uitleg: https://www.bright.nl/trends/artikel/4631611/wifi-6-aantocht-maar-wat-hebben-we-eraan 
  • De KPN Box 12 heeft net als andere modems een sticker op de achterkant van het modem. Op deze sticker staat een QR-code. Hiermee kun je nog sneller en eenvoudiger verbinding maken met Wifi.

En een afbeelding om het compleet te maken:

 

Badge +12

Overigens lees ik hier dat @Paul_  zo meteen meer info gaat geven ;-)

Reputatie 7
Badge +24

Ik dacht al dat de v10a te weinig memory had…

Leuk om te melden dat ie USB 3.0 heeft. Maar bij voorgaande Experiaboxen v10 en v10a kan de USB poort heel niet gebruikt worden. Althans niet voor een externe HDD. Dat zal hier niet anders zijn zeker? Dus misschien beetje nutteloze info 😉

Reputatie 2
Badge +1

Informatie klinkt veel belovend.

Ik ben dan ook benieuwd wanneer de V12 uitkomt.

Reputatie 4
Badge +5

Zou best het modem willen testen en kijken wat het verschil is tussen de modems en checken of idd echt zelf te toen is ook voor een leek en tussen de wifiexperia 2 stuks ook toen getest destijds 😉en doe nu ook mee aan tv platform te testen

Reputatie 7
Badge +25

Ik dacht als dat de v10a te weinig memory had…

Leuk om te melden dat ie USB 3.0 heeft. Maar bij voorgaande Experiaboxen v10 en v10a kan de USB poort heel niet gebruikt worden. Althans niet voor een externe HDD. Dat zal hier niet anders zijn zeker? Dus misschien beetje nutteloze info 😉

Meer memory + USB 3.0 opent deuren zou je zeggen, maar of wij hier wat mee gaan doen weet ik niet. Time will tell.

Informatie klinkt veel belovend.

Ik ben dan ook benieuwd wanneer de V12 uitkomt.

Over niet al te lange tijd zal dit modem breed worden ingezet. Maar om eventuele verwachtingen te temperen; het is niet zo dat we alle modems nu ineens gaan omruilen voor een V12. Wat @Nick83 eerder in het topic daarover zegt klopt.

Zou best het modem willen testen en kijken wat het verschil is tussen de modems en checken of idd echt zelf te toen is ook voor een leek en tussen de wifiexperia 2 stuks ook toen getest destijds 😉en doe nu ook mee aan tv platform te testen

Dat geloof ik graag, haha.

 

Ps: V12 is niet geschikt voor bonding. toegevoegd aan eerdere bericht.

Reputatie 7
Badge +24

Hoeveel telefoonpoorten heeft die? De v10 heeft er 2, de v10a 1, hoeveel heeft deze er?

Reputatie 7
Badge +25

Hoeveel telefoonpoorten heeft die? De v10 heeft er 2, de v10a 1, hoeveel heeft deze er?

2! Ik voeg het toe aan de eerdere post.

Reputatie 7
Badge +24

Ok 👍

Reputatie 6
Badge +8

Ik voorzie de komende tijd weer een heleboel posts in de trend van: “Hoe kan ik mijn huidige modem ruilen tegen ...” en “Waarom heb ik niet de KPN Box 12 maar de <elk ander type> gekregen?”.

@Paul_   Bedankt voor de info. Wat zijn de afmetingen en hoe een wandbevestiging?

Badge +12

Ik voorzie de komende tijd weer een heleboel posts in de trend van: “Hoe kan ik mijn huidige modem ruilen tegen ...” en “Waarom heb ik niet de KPN Box 12 maar de <elk ander type> gekregen?”.

Beter is om het sowieso eerst allemaal aan te kijken. We weten allemaal hoe het de V10a is vergaan. 

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_   Bedankt voor de info. Wat zijn de afmetingen en hoe een wandbevestiging?

De afmetingen moet ik navragen. Wandbevestiging kan d.m.v. een wall mount (beugel) met bevestigingsgaten met dezelfde afmeting als die van andere modems. 50mm als ik me niet vergis.

Reputatie 7
Badge +7

Ps: V12 is niet geschikt voor bonding. toegevoegd aan eerdere bericht.

@Paul_ Komt er dan ook nog een versie die wél geschikt is voor pairbonding? Dan kan die V12a heten :grinning:

Reputatie 4
Badge +5

Worden ze al uitgerold de nieuwe modems ? 

Reputatie 7
Badge +25

Ps: V12 is niet geschikt voor bonding. toegevoegd aan eerdere bericht.

@Paul_ Komt er dan ook nog een versie die wél geschikt is voor pairbonding? Dan kan die V12a heten :grinning:

Haha, daar is op dit moment in ieder geval geen sprake van.

Worden ze al uitgerold de nieuwe modems ? 

Er is een kleine groep klanten die de V12 nu net heeft ontvangen (vandaar de update voor de Thuis app etc.). Daarmee kijken we of alles soepel gaat etc. Later (ik verwacht kwestie van weken) zal ‘ie breder worden ingezet.